|| Siktar på 1000 ord på detta kapitel just för att jag inte uppdaterat ||
Natalie's perspektiv.
Felix var arg och det såg man i hans ögon. Han vela bara slå någon. Jag kunde dock inte röra mig för min smärta jag hade i mitt underliv så jag låg bara kvar i sängen hela dagen. Men Felix går runt om kring i rummet som att han tänker på något. Han avbryts av att telefonen ringer. Jag hör inte personen på andra sidan men jag hör Felix.
-Hallå? svara Felix i telefonen.
-Ja okej, jag är där om 5, säger han till personen vilket betyder att han ska lämna mig. Jag vågar inte vara själv.-Jag måste dra älskling, jag ska se till att dörren är låst så du kan vara lugn, säger han och ger mig en lätt kyss i min panna.
Ska jag börja ligga här under täcket. Tänk om någon, vet inte hur, men om någon lyckas ta sig in. Vad ska jag göra då? Jag kan inte göra något.
Felix smäller igen dörren och jag hör hur det klickar till av att någon låser den, eller låser upp den. Jag vet inte.
Felix perspektiv.
Jag gick mot studion. Som vanligt var det en massa fans där, jag behöver verkligen dom nu. Jag stannar och knäpper kort med alla och kramas med alla. Jag missar inte en enda. Jag kom ungefär en halv timme försent så Kat kommer förmodligen bli sjukt arg.
Jag går in och hänger av mig jackan. Skorna behåller jag på som vi brukar göra. Där sitter han, Omar. Killen som våldtog min flickvän och som jag trodde va min bror.
Ingen annan var här en mig och Omar än. Jag satte mig i soffan en bit bort från han eftersom soffan är rätt så stor.
Efter ett tag bryts tystnaden av att Ogge och Oscar hoppar in studion.
-Men hallå, Ogge såg du den bruden, DAAM, nästan skriker Oscar och skrattar.
-Oj någon snygg Foooer igen eller? säger jag och reser mig och och ger dom båda en bro hug.
-Skojar du eller? säger Ogge och fortsätter, perfekta ögonbryn, kropp, skit snygg, på riktigt.
-Okej grabbar sitt och sluta prata om mig nu, skriker Kat och blinkar med ögat mot Ogge.
Vi alla sätter oss i soffan och jag försöker att sätta mig så långt bort från Omar. Men, som vanligt tar Oscar och Ogge platserna längst bort och jag blir tvungen att sitta bredvid Omar.
Kat börjar snacka:
-Som ni vet kommer ju inte detta band hålla ihop så länge till, det ska ju splittras snart. Därför tycker jag och Daff att vi ska ha en avslutningskonsert om man säger så. Den ska vara helt gratis så många från Sverige kan komma. Vad tycker ni om de?
Alla tycker det är jobbigt att vi ska splittras. Ingen av oss vill det. Men både för att Daff har fått cancer och för att Omar har blivit så frånvarande och så går det bara inte längre.
-Jag tycker i alla fall att det är en bra idé, säger Ogge och bryter tystnaden.
-Vi kör så nu, jag och Daff ska planera när och var bara så återkommer vi. Ni ska i alla fall på en intervju om en timme, utropar Kat och vi förstår att det är av Aftonbladet, alltså Frida, vad väntar ni på? Gå och fixa er! beordrar Kat oss.
Alla reser sig upp och ska leta efter kläder.
Vår stylist Johanna visar oss lite kläder hon tycker vi skulle passa i. Vi drar på oss kläderna i våra omklädningsrum och sedan sminkar Johanna oss lite med puder osv.Vi stod utanför Aftonbladet med massa fans och knäppte kort. Frida avbryter att och kommer ut.
-Här står ni och chillar, ler hon åt oss.
Vi säger hejdå till fansen och går in. Det gör så ont att såra fansens hjärtan genom att splittras.
Intervjun har börjat och Frida ställer massa frågor.
-Men är det inte lätt att börja bråka då? När man är så många, om tjejer och så, skrattar Frida lite lätt.
Jag och Omar kollar på varandra och Oscar börjar prata:
-Nej, vi håller oftast ihop.
-Njae, tror inte det. Jag ser att Felix och Omar sneglar lite på varann, blinkar hon med ögat.
-Hörni, svara då. Har det hänt något med grabbarna eller? tjatar Frida.-Asså, njae. Nej, säger jag för att vi inte ska få så mycket uppmärksamhet och massa bråk bland fansen.
Frida går vidare till nästa fråga. Jag som är så jävla dum tänker inte på att min mick var på och börjar snacka mer Omar.
-Var du så jävla tvungen att knulla henne?
När jag hör mig själv så slutat Frida med frågorna.
-jag tror att vi bryter en liten stund, säger Frida och en stel tystnad faller över oss. Det var en fucking livestream. Alla Foooers kommer hata oss.
Vi snackar lite med Frida, vi förklarar inget, men vi snackar. Alla drar hem igen.
Jag hinner knappt komma till Natalie innan Kat smsar ett argt sms. Hon såg nog livestream'en.
'Kat💀: DU OCH OMAR KOMMER TILL STUDION NU!!!! VAFAN HÅLLER NU TVÅ PÅ MED!!!!!!!?????? KOM NU!!!'
Jag går in till Natalie. Hon ser ut att ligga under täcket och sova så jag väljer att inte väcka henne. Jag bara lämnar lägenheten och drar igen.
Jag är vid studion och ser alla fans. Oh, fuck. Dom har säkert sätt livestream'en. Jag gömmer mig bakom en buske.
'Till Kat: Hej, är utanför studion men vill helst undvika att träffa massa fans just nu. Kan du typ kanske komma och hjälpa mig?'
Skicka.
Jag spanar in fansen. Rätt så fina. Eller verkligen fina. Jag älskar dom. Känns som om vi sviker som totalt nu när vi ska splittras. Jag hoppas att många kan komma på den sista konserten vi kommer ha tillsammans.
Kat går ut från studion. Hon skriker åt fansen:
-HÖRNI TJEJER! Jag vet att ni är förvirrade över intervjun och allt. Men ni kommer få reda på mer snart. Va bara lugn.
Fansen går en bit bort, jag springer fort mot studion. Jag antog att jag skulle vara där ett tag. Finns saker att snacka om och så, jag tar av mig skorna och hänger av mig jackan. Kat kommer alldeles bakom mig.
-Vart är Omar? frågar jag. Inte för att jag bryr mig liksom men, Kat suckar och nickar mot soffan.
-Alltså, Omar erkände allt. Ha-han är anmäld för våldtäkt.
YOU ARE READING
Kär i min bror
FanfictionNatalie har precis fått reda på att hennes pappa är död och att hennes mamma har hittat en ny kille. Nu ska dom tydligen flytta till den nya killen och Natalie deppar varje dag över sin pappa. Den där nya killen mamma hittat har en son. Han heter F...