5. İDDİA: Dinde Kadınlara Ayrımcılık mı var?

14 6 4
                                    

AYET: " "Ben, erkek olsun, kadın olsun, sizden hiçbir çalışanın amelini zayi etmeyeceğim."(AL-İ İMRÂN/195)
HADİS: "Kadınlar arasında iyi kadın, yüz tane karga arasında alaca bir karga gibidir."(Buhari 9/1391)

İZÂH: Böyle iddialarda bulunan kimselerin dil bilgisinden bir sıkıntısı olduğu, anlamak ve yorumlamaktan aciz kalıp, akılcı bir politika dâhi izlemedikleri açıktır. Karar vermede aklı seçiyorlar lâkin aklı kullanmaktan da aciz kalıyorlar.

"Soruşturmayalım mı?" diyorlar lâkin Batı'nın ve cahilliğin skolastik düşüncelerine saplanıp kalıyorlar. Ben bulundukları bu duruma bir izah ve mantık çerçevesi sunamıyorum, en azından bu hadis ve ayet çelişkisi(!) diye sunduklarına biiznillah izah etmeye çalışayım. Açıkçası Buhari'de böyle bir hadis bulamadım, Buhari'nin Şerh kitaplarına bakınca da böyle bir rivayete açıklık getirildiğine de şahit olmadım, Kütüb-i Sitte'de arattım fakat orada da bir neticeye rastlayamadım.

Benzer hadis-i şeriflere bakacak olduğumuzda ise Ahmet bin Hanbel'in Müsned'inden bir hadis-i şerif ilişiliyor; Ahmed b. Hanbel'in rivayet ettiğine göre, Amr b. As hacca giderken geldikleri bir mekanda arkadaşlarına şöyle demiştir: Biz Hz. Peygamber (a.s.m)'le birlikte hacca (veya umreye) gitmek üzere bulunduğumuz bu yere ulaştığımızda, "Bakın bir şey görebiliyor musunuz?" diye sordu. Bizde "Evet, gagası ve ayakları kırmızı renkte alaca bir karganın da içinde bulunduğu bazı kargaları (bir rivayette; bir çok karga) görüyoruz." dedik. Bunun üzerine Resulullah (a.s.m) "Kadınlardan ancak bu kargalar içerisinde bu (hemen kendini gösteren, belli eden) karga gibi olan kadınlar cennete gider." diye buyurdu."(İbn Hanbel, 4, 197, 205)

Ki bu hadis-i şerife bakınca bir kötüleme değil de müjdeli ve iltifatlı bir dil kullanıldığı açıktır. Lâkin bunu anlamak da dil bilgisi dersinden 5 üzerinden en azından 3 falan almak ister. "Şayet bu rivayet sahih olursa, onu şöyle anlamak lazımdır. İyi kadın, cenneti hak eden kadın, -bir çok karga içerisinde, türlü renkleriyle diğerlerinden hemen fark edilen alaca bir karga gibi- dışa yansıyan davranışlarıyla hemen kendini belli eden kadındır. Öyle ki, vakarıyla, hayasıyla, iffetiyle, edebiyle, insanî davranışlarıyla ve ağırbaşlılığıyla hemen fark edilir. Hadisin sıhhat ciheti bir tarafa, hüsnü zan sahibi, insaflı bir kimsenin düşüncesinde bu hadiste olumsuz bir şey olmadığı ortadadır."(Sorularla İslamiyet)

Sahih Hadisler Kur'an İle Çelişiyor İddialarına CevaplarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin