9. İDDİA: Resim yapmak?

20 6 6
                                    

AYET: "Şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz.  Bunun dışında kalan (günah)ları ise dilediği  kimseler için bağışlar.  Allah’a şirk koşan kimse, şüphesiz büyük bir günah işleyerek iftira etmiş olur."(NİSÂ/48)
HADİS: "Cehennemde en şiddetli azaba uğratılacak kişiler ressamlardır.”(Buhari-Tesavir, 89)

İZÂH: Öncelikle böyle bir iddia atan kimse için teşekkür ederim. Çünkü böyle bir meselenin konuşulmaya, böyle bir zamanda oldukça ihtiyaç vardır. İzâh ederken yumuşak Müslüman olmaktan Rabb’ime sığınırım. Bunu Cin Ali dâhi çizemeyen bir rahatlık ile değil, nefsimle ettiğim münakaşada elhamdülillah oldukça iyi bir resim kariyerim olup da Resulullah(s.a.v) emrine ittiba ederek bırakmış bir kimse olarak konuşacağım... 

İlk başta şunu dile getireyim ki gösterilen ayet ile hadis birbiri ile çelişmemektedir. Hadislere karşı alerjisi olan kimseler resim ile iştigal edip belki ondan ekmek parası kazanan kimseleri kendi cephelerine katmak için dile getirmiş olabilirler. En iyisini Rabb'im bilir.

Evet bu hadis-i şerif gibi daha nicesinde ressamlık ve resim konusunda Resulullah(s.a.v) ikazlarda bulunmuştur ve hayli sayıda sahih hadis mevcuttur. Bunlardan birkaçını paylaşacak olur isem;
■ Hz. İbni Abbas(r.a), anlattığına göre kendisine bir adam gelip: "Ben ressamım, şu resimleri yaptım. Bana bu hususta fetva ver!" dedi. İbnu Abbas adama: "Bana yaklaş!" emretti, adam yaklaşınca: "Bana daha da yaklaş!" dedi. Adam yaklaştı, İbnu Abbas elini başının üzerine koydu ve: "Ben Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’ı dinledim. Şöyle diyordu: "Bütün tasvirciler ateştedir. Allah ressamın yaptığı her bir resim için bir nefis koyar ve bu ona Cehennem’de azab verir." İbnu Abbas devamla adama dedi ki: "İlla da resim yapacaksan ağaç yap, canı olmayan şeyin resmini yap."(Buhari, Büyu 104, Müslim, Libas 99, (2110), Nesai, Zinet 1l2, (8,212,214))
■ Hadis-i Şerifte Buyuruldu ki: Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) buyurdular ki: "Kim resim yaparsa, Allah onu Kıyamet günü, yaptığı resim sebebiyle, onlara ruh üfleyinceye kadar azab eder. Hiçbir zaman da ruh üfleyici değildir."(Buhari, Ta’bir 46, Tirmizi, Libas 19, (1751), Nesai, Zinet 114, (8, 215))
■ Resimli bir eşya satın alan Hz. Âişe’ye(r.anha) Resulullah, “Bu resimleri yapanlara kıyamet günü azap edilir ve onlara, ‘Hadi, yaptığınız şu sûretlere can verin!’ denilir; içinde resim bulunan eve melekler girmez” buyurmuştur. (Buhârî, “Libâs”, 92) 

Cehennemdeki azaplar ayrı ayrıdır. İnanç açısından en şiddetli azaba uğratılacak kişiler müşriklerdir. Ebedi olmasa da bazı Mü’minler de Cehennem’e girecektir. O halde bu hadisi iki şekilde anlamak mümkündür:
▪ Tapınmak maksadıyla bunları yapan müşrikler. Bunlar Cehennem’in en şiddetli azabına çarpılacaklar.
▪ Müslüman ve Mü’min olduğu halde İslam inanç, ahlak ve adabına aykırı resim ve heykel yapanlar. Bunlar, günahları nedeniyle Cehennem’e girip şiddetli azaba çarpılacak olanlardandır. Bir şeyi kesinlikle bilmek lâzım gelir ki böyle bir günahın içindesin diye, heykel ve resmi günah yerine mübah görmek İslâm’ın hükmünü tereddütsüz yok saymaktır! Kalbi ölmemiş olan uyansın!

Sahih Hadisler Kur'an İle Çelişiyor İddialarına CevaplarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin