Kur'an'a baktığımızda altın ve özellikle de ipekle ilgili tam bir hüküm göremiyoruz lâkin hadis-i şerife baktığımızda helal-haram boyutu açıkça bildirilmiş buluyoruz; Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bir miktar ipek alıp sağ avucuna koydu, bir miktar da altın alıp sol eline koydu sonra da: "Şu iki şey ümmetimin erkek kısmına haramdır." buyurdu. [Tirmizi, ve Nesai'de Ebu Musa'dan gelen diğer bir rivayette, "Ümmetimin erkeklerine, ipek elbise ve altın haram kılındı, kadınlarına helal kılındı" buyrulmuştur.]"(Ebu Davud, Libas 14, (4057), Nesai, Zinet 40, (8, 160)
Bir Hakk dindeki olmazsa olmazlardandır helâller ve haramlar, bir de yanında gelir ibadetler. Kur'an-ı Kerim'de ibadetlerden bahsedilir lâkin çok teferruata girilmez. Abdest anılır lâkin tam olarak nasıl kılınacaktır, cünüplük için gusül emredilir lâkin nasıl alınacaktır, zekat verilecektir lâkin elimizdeki mallara göre taksimi nasıl yapılacaktır? Örneğin namazdan bahseden 85 ayet-i kerime vardır, 27 ayetinde direkt olarak "Namaz kıl" ibaresi yer almasına rağmen namazın nasıl kalınacağından bahsetmez Kur'an. Yine 29 ayetinde namazı bir de "Dosdoğru kıl" ibaresi geçer lâkin burdaki "dosdoğru" diye bahsedilenden kasıt yine hadisler ve sünnetler ışığında anlaşılan bir şeydir.
Bizler bu ibadetleri hangi kaynaktan öğrendiğimizi açıkça unutuyoruz yahut da bize unutturulmaya çalışılıyor. Zaten durumumuz vahim; evladımıza namaz kılmayı emretmek için diploma sahibi olması, askerlik etmesi, evlenmesi, ev-araba alması, bankada para biriktirmesi, emekli olup rahata ermesi... Eee, siz böyle ertelerseniz bu adam/kadın musalla taşında ilk namazında ancak bulunuyor, lâkin onu da başkaları senin için kılıyor. Eyyy, analar babalar hiç mi duymadınız Resulullah'ın (s.a.v) namaza başlama kriterini; Resulullah'a bundan (namazın çocuğa ne zaman emredileceğinden) sorulmuştu: "Çocuk sağını solundan ayırmasını bildi mi ona namazı emredin" buyurdu.(Ebu Davud, Salat 26, (497)
Kur'an'ın açıklayıcı, Resulullah'ın (s.a.v) uygulayıcı birer rehber olduğunun tam olarak idrakine varamadık sanıyorum. En güzel örneğin o olduğunun şu dizi ve magazin programları, her gün bildiri beklediğimiz youtuberların yalan dünyalarını izlemekten hakikat olan hayatları okuyamadık, isimleri nedir onları dâhi duymadık!
Hakeza Müslüman şuurundaki aileler daha çocuk yaşta evlatlarına Elif-Ba ve ilmihal bilgilerini öğretmeye başlayarak manevi temellerini erkenden sağlamlaştırırlar. Lâkin bu Kur'an mealcileri kafasına bakarsak Kur'an-ı Kerim'i Arapça öğretemiyoruz çünkü meal onlara yetermiş (!)! Lâkin Kur'an mealcilerine bakarsak ilmihal eğitimi veremiyoruz çünkü; ilmihalin içinde geçen en az %90 bilginin hadisler ve sünnetlere dayalı fıkhi bilgiler olduğundan kendilerince geçerliliği yok (!)!! Böyle nifak tohumlarının tek istedikleri peygamber surunu yıkarak ilahi kaynaklı rehbersiz bir din oluşturmak, ardından da hemen kendileri başa geçerek dinsiz ve kendi nefsani hevesatlarına uyan fasıklar topluluğu oluşturmak!!!
Rabb'im sapkınlıktan, günahlara müptelalıktan, haramlara bağlılıktan, ilimlere ters düşen amellerden, yalan sözden, münafık tavırlardan, Kur'an hududunu aşmaktan, sünnetten çıkmaktan, iman kaybetmekten, Cehennem ateşinden, ahirette Resulullah(s.a.v) yanında bulunamamaktan, Rabb'imizin cemalini görememekten muhafaza buyursun bizleri, tüm İslâm ümmetini...(Amiinn ecmain hayırlısıyla)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sahih Hadisler Kur'an İle Çelişiyor İddialarına Cevaplar
EspiritualBu mektubumuzda "Hadisler Kur'an ile çelişiyor!" iddialarına ait sunulan on çelişki(!) hakkında açıklama ve izahlarda bulunacağız inşALLAH. Hadisler hakkında çoğu bilgiyi bir önceki mektupta belirttiğimiz için olabildiğince tekrarata düşmeden, hadis...