Mafia Boss ☠️ | heyitsmemisya
Seperti biasa aku bangun dan melakukan rutin harian aku seperti biasa, aku berjalan masuk ke dalam bilik pakaian aku diletakkan.
Aku terkejut dengan sebuah gaun putih cantik. Yang peliknya itu bukan sekadar gaun biasa ianya gaun pengantin.
Aku lihat dan tilik gaun ya sungguh cantik, aku kemudian aku terdengar bunyi pintu bilik aku. Aku lihat dua orang pembantu rumah bersama dengan seorang wanita yang tersenyum padaku.
"er?"
"cik Miso, cik Hana nak makeup kan cik. Majlis perkahwinan akan berlangsung 2 jam lagi." kata Pembantu itu. Aku mengangkat kening aku.
"siapa yang nak kahwin?" soal aku pula.
"cik Miso dengan Tuan Taehyung." jawabnya membungkukkan tubuhnya lalu beredar pergi. Aku membulatkan besar mataku. Seakan tidak percaya, seakan mimpi.
"bwo?!"
Aku berjalan keluar mencari Taehyung aku lihat dia tiada di sekeliling.
"cik kena bersiap!"kata pembantu rumah. Aku tidak mendengarkannya. Aku pergi mencari nenekku. Aku temui dia sedang bersiap dengan kimono Korea. Dia pula terpandang aku.
"oh? Miso? Kenapa tak bersiap pergilah bersiap cepat dah lama dah ni nanti-"
"apa semua ni?" soal aku. Dia menarik tanganku.
"Miso-ya, halmoeni setuju sebab kamu hamil anak Taehyung.. Dan kamu nak ke jaga anak kamu tanpa seorang ayah?" soal nenek. Aku diam.
"jadi bersiap lah.. Bagi dia peluang bagi diri sendiri peluang" kata Nenek. Aku pula tidak bercakap aku memandang wajah wanita tua itu.
"halmoeni dah tua tau.. Nanti kalau halmoeni dah takda siapa nak jaga kamu? Sekarang halmoeni nak sangat dia yang jadi kamu. Halmoeni tahu kalau dia pernah buat macam-macam kat kamu"
"kalau betul lah dia sia kan kamu, kenapa dia sanggup untuk tolong halmoeni dan bertanggungjawab atas kandungan kamu?"
Aku diam berjalan keluar dari bilik nenekku, aku mengeluh terpaksa setuju dengan keputusan nenek aku. Aku kembali ke bilik aku dan bersiap-siap.
Taehyung berdiri dengan Jimin serta yang lainnya. Mereka berada di gudang mereka sekarang dengan suit putihnya. Nak kahwin pun sempat buat kerja lagi.
YOU ARE READING
MAFIA BOSS S1
ActionKIM TAEHYUNG ft. LEE MISO Cinta? Kim Taehyung tidak percayakan cinta. Sifat lelaki itu dingin, keras kepala dan sifat tidak pedulinya. Terlahir dari keluarga mafia. Lee Miso pula gadis yang juga terlahir dari kalangan Mafia. Namun tidak berkunjung...