THIS CHAPTER CONTAINS VIOLENCE / CRUELTY!!
Taehyung menunggu Jimin dan Jungkook datang membawa Miso dari rumah gadis itu. Pandangannya kemudian jatuh pada teksi yang datang masuk ke dalam kawasan rumah Taehyung.
"what happens?" soal Taehyung. Jungkook memandang Miso dan Jimin.
"We were attacked." ucap Jungkook. Taehyung mengerutkan dahinya. Miso pula diam tidak menunjukkan perbagai riak.
"miso you have anything to share?"
Saat Taehyung melontarkan soalan itu. Aku langsung diam dan diam. Aku keliru kenapa ini berlaku.
"kau mungkin takkan percaya tae. Kai dah khianat kita. Dia dengan team dia." ujar Jimin. Aku diam keluhan keluar dari bibirku.
"aku percaya kalau kai takkan buat macam ni" ucapku menafikannya. Dengan Taehyung yang pantang dikhianati.
"All of our areas that you told him to take care of, in fact he has handed over all those areas to Jackson." kata Jungkook. Aku masih lagi diam.
"then I will kill him"
Aku memandang Taehyung dengan pandangan tidak puas hati lelaki itu masuk meluru ke dalam rumah.
Aku menghalang jalan lelaki itu.
"no! Kau tak boleh buat macam tu!!?" kataku.
"aku tak peduli." kata Taehyung. Aku kemudian menolak dada Taehyung.
"jangan lakukannya, dan aku takkan biarkan kau bunuh dia!"
Taehyung menarik kolar bajuku.
"jadi kau pun nak mengkhianati macam dialah!! Aku tak peduli dia ex kau ke apa ke!? Yang penting dia tetap mengkhianati kumpulan kita." kata Taehyung.
"cih, kumpulan kau bukan kumpulan aku! Dan aku takkan masuk campur lagi dalam kumpulan kau! I'm out!" kata aku.
Aku berjalan keluar dari perkarangan rumah Taehyung.
"jangan buat perangai Miso! Kau nak kemana? Nak selamatkan kai? Dia dah masuk kumpulan musuh lah!" kata Jungkook.
"aku peduli apa! Aku takkan biarkan Taehyung bunuh Kai! Aku tahu dia bukan semudah itu untuk khianati." kataku. Lalu pergi meninggalkan mereka bertiga.
Aku tahu Kai bukan seorang pengkhianat. Dan mungkin juga kumpulan itu yang mempelawanya agar bekerjasama dengan Jackson dan Taem.
"biar dia, kita uruskan dia kejap lagi"
Aku pun berjalan ke dalam kawasan GOT7, dimana kawasan tersebut dijaga oleh Jackson.
"oi!" panggilku setelah aku lihat seorang anggota kumpulan GOT7.
"apa oi oi?"
Aku mendekati lelaki tersebut dia tampak tenang dan santai sahaja.
"uruskan dia aku sibuk ni, pengacau sahaja."
YOU ARE READING
MAFIA BOSS S1
AcciónKIM TAEHYUNG ft. LEE MISO Cinta? Kim Taehyung tidak percayakan cinta. Sifat lelaki itu dingin, keras kepala dan sifat tidak pedulinya. Terlahir dari keluarga mafia. Lee Miso pula gadis yang juga terlahir dari kalangan Mafia. Namun tidak berkunjung...