Itaewon, Seoul.Miso berjalan ingin menuju ke sebuah bar di mana kedai tersebut menjadi tempat kegemarannya. Dalam perjalanan ingin ke kedai tersebut Miso didatangi sebuah kereta hitam. Dengan langkah berjaga-jaga manalah tahu kan dunia sekarang bahaya sikit. Boleh jadi kes penculikan. Tapi mustahil bagi mereka untuk cubaan menculik Miso.
" cik ni, cik Bella kah? " tegur lelaki yang berpakaian serba serbi hitam. Miso yang sentiasa membawa samurai dia yang di sandang di belakangnya tenang apabila mendapati nama samarannya dipanggil oleh lelaki itu.
" haa..nak apa? " kata Miso.
" tuan kami nak berjumpa dengan cik. Kim Taehyung. " ucap lelaki itu.
" sekarang kah? " soal Miso pula. Lelaki itu kemudian menyerahkan kad sebuah kelab malam berhampiran kota Seoul.
" jumpa dia disana, pukul 9 malam nanti. "
Miso kemudian mengambil kad tersebut kemudian menangguk. Misi berjaya.
Blacklist club, Seoul.
Jaket hitam, seluar hitam, seperti biasa samurai sentiasa di sandang di belakangnya. Miso tidak gemar menggunakan senjata api. Meskipun dipaksa oleh Hwasa setiap kali mereka menjalankan misi bagi memusnahkan musuh ayahnya dahulu.
" dia dah sampai tuan. " ujar orang suruhan Taehyung. Lelaki berambut perang itu pun berpaling bersua dengan Miso.
Senyuman sinisnya di bibir. Dahinya terbentang luasa, ketampanan lelaki bermarga Kim ini sangat mengoda jiwa.
"Lee Miso " ucap Kim Taehyung membuatkan Miso terkejut namun riaknya cuba dikawal.
" you know me. " kata Miso. Taehyung ketawa kecil.
" tentu saja sayang... Maybe you forgot me, but I remember you. Cara kau salah untuk sembunyikan nama sebenar dengan nama samaran kau. " kata Taehyung.
Miso pun berdecit, memudahkan kerjanya sahaja.
" senang lah kerja aku kalau macam tu. " kata Miso dengan senyuman sinisnya .
Taehyung duduk dengan tenang sambil bersilang kaki. " I'm not afraid of you dear baby girl. Lagipun aku ajak kau datang untuk buat kerja dengan aku bukan berperang macam yang kau impikan. "
" aku taknak bekerja dengan pembunuh ayah aku sendiri. " bicara Miso.
Kim Taehyung mengejut memecahkan gelas araknya bangkit mendekati Miso. Pantasnya Miso mengelak lebih pantas Taehyung menarik lengan gadis itu.
" aku rasa kau salah, bapa kau yang bunuh bapa aku sial!! This is our war dear... Berhenti buat kau sahaja yang betul. I know everything. "
Miso menarik nafasnya. Taehyung sudah siap satu langkah bagi menjalankan dendamnya di sini siapa yang terkhianati dan yang mengkhianati lelaki itu juga tahu.
" I need you to work with me Lee Miso. Kita ada misi besar untuk kau dan aku selesaikan sebelum kau tahu apa erti dendam kau yang sebenarnya. " kata Taehyung.
" baiklah, aku setuju tetapi bila aku tahu kau atau bapa kau lah pembunuh itu. Bersiaplah untuk musnah. " kata Miso berpaling lalu keluar dari kelab tersebut.
" jimin bagitahu dia kat mana kita akan selalu meeting. " kata Taehyung. Jimin yang sudah berdiri mengangguk lalu pergi.
Miso keluar dengan helaan nafas berat, sulit untuk dia tafsir siapa pembunuh itu.
" hey new girl. Esok pagil pukul 9 kita ada latihan kat mansion. Aku akan datang ambik kau. " kata Jimin. Miso memandang Jimin atas bawah.
" apa pandang-pandang? Tak puas hati ke? " soal Jimin pula.
" orang pendek ada ke jadi kumpulan mafia ni? " kata Miso menyindir Jimin. Jimin yang pantang dirinya disebut pendek. Membulat mata lelaki itu memandang Miso.
" eh!? Kurang ajar ek? Mulut tu berlesen sikit. Jumpa kau esok ni kad aku. Bangun je kau pagi esok terus call reti tak? " kata Jimin.
Miso tidak menjawab. Jimin terkebil pertama kali dia diabaikan wanita.
" muka je cantik tapi perangai macam entah apa-apa. " kata Jimin terus masuk semula ke dalam kelab malam tersebut.
Pagi 8:30.
Miso baru sahaja selesai mandi dan bersiap. Hwasa tiada diseoul hari ini dia sudah bertolak awal pagi ke Busan. Keluarganya menyuruhnya pulang.
Kad Jimin yang berikan padanya semalam berada diatas meja itu lalu diambil mendail nombor telefon lelaki tersebut.
" hello who's this? " jawab Jimin.
" ini aku Miso, aku dah siap." jawab Miso bersaja.
" alright just wait for me, bawa senjata apa yang kau mahir. Taehyung nak tahu. " kata Jimin kemudian panggilan ditamatkan. Miso memalingkan wajahnya memandang samurai yang tergantung indah dinding.
Samurainya yang sentiasa di sandang itu dikeluarkan. Pedang samurai Katana sepanjang 65cm hingga 80cm. Pedang ini warisan dari moyang-moyang ayahnya. Ayah Miso gemar memperkenalkan Miso dengan berapa pedang samurai ini kepadanya begitu minatnya dia dengan pedang sehingga dia mempelajari cara menggunakannya.
Miso mengelap pedang itu dengan kain dan menajamkan lagi mata pedang tersebut.
" kalau kaulah pembunuh ayah aku 7 keturunan kau takkan hidup sekali aku masih bernyawa. " kata Miso bertapa sakitnya hati dia apabila mendapati mayat ayahnya disiat lalu diberi makan buaya belaan keluarga itu. Sakin sadisnya begitu juga hatinya yang benci dan menyimpan dendam yang amat mendalam pada si pembunuh itu.
Will continue.
YOU ARE READING
MAFIA BOSS S1
AcciónKIM TAEHYUNG ft. LEE MISO Cinta? Kim Taehyung tidak percayakan cinta. Sifat lelaki itu dingin, keras kepala dan sifat tidak pedulinya. Terlahir dari keluarga mafia. Lee Miso pula gadis yang juga terlahir dari kalangan Mafia. Namun tidak berkunjung...