Aku seperti biasa hari ini aku berada di ruang latihan bersama dengan beberapa orang suruhan Taehyung. Aku sendiri sahaja menumbuk beg pasir ini tanpa jurulatih. Biasanya aku akan boxing dengan Jungkook. Tapi hari dia tidak ada masa pula."hey" sapa seseorang, aku menoleh. Park Jimin.
"boxing?"
Aku mengerut dahiku, Jimin sudah memakai gloves.
"kau tahu ke boxing?" kataku bukan berniat meremehkannya. Jimin mengangkat kening kirinya. Dia kemudian menaikkan tangannya tanda dia sudah bersedia untuk melatihku.
"Wear those gloves, miss Lee" katanya. Aku pun memakai gloves.
Yoongi sedang berkendara menuju ke mansion. Dia perasan ada sebuah kereta yang berhenti ditebing jalan. Yoongi tahu kalau jalan ini kosong melainkan hanya mansion Taehyung sahaja. Mana mungkin Taehyung meletakkan keretanya di luar. Dan kereta itu seperti bukan kepermilikkan Taehyung dan orang suruhannya.
Yoongi hanya pandu tanpa belok. Dia melepasi kereta tersebut dia lihat ada orang lelaki berpakaian hitam.
Dengan beraninya Yoongi berjalan mendekati kereta itu.
Cermin kereta diketuk.
"maaf siapa kalian? Dan apa yang kamu berdua buat kat sini?" soal Yoongi dengan nada cukup bersabar.
"aa kami sesat tak tahu jalan keluar." ucap lelaki di tempat duduk bersebelahan pemandu. Yoongi memandang jalan raya yang tidak jauh dari mansion Taehyung dalam 5km lagi mereka akan sampai ke luar jalan.
"5km lagi kau berdua akan sampai ke jalan raya. Pergi lah" kata Yoongi dia seakan bertindak berlakon nafi supaya kedua ini tidak membocorkan rahsia kenapa mereka di sini.
"kau sibuk apahal pula?"
Yoongi tersengih saat keduanya keluar. Yoongi berundur sedikit kebelakang. Orang suruhan Taehyung pun keluar dengan mengacukan senapang ke arah mereka berdua.
"You got caught" ujar Yoongi dengan tersengih. Keduanya cuba melawan malah melarikan diri. Namun satu berjaya di tumpas kan oleh orang suruhan Taehyung.
"bawa mereka jumpa Taehyung."
Taehyung yang memantau kegiatan mereka di gudang perpulauan sendiri mendapat panggilan daripada Jimin.
"hello?"
"orang Sehun hantar spy untuk intip kita you must come here to knowing more." ucap Jimin.
"aku akan sampai tidak lama lagi, pastikan mereka tidak terlepas." kata Taehyung.
Aku resah jika kedua mereka memberitahu tentang aku dan Sehun bersongkokol dengan Jaemin untuk menghapuskan Taehyung. Aku terkejut saat telefon bimbit ku berdering.
Sehun.
"kau kena keluar dari tempat tu, budak-budak aku dah kena tangkap. Aku taknak mereka beritahu tentang kau" ucap Sehun.
Aku pun menukar pakaian ku dengan baju serba hitam. Aku berjalan keluar dari mansion untuk hingga aku bertembung dengan Taehyung.
"kau nak kemana? Kita ada kerja nak buat." ucapnya serius.
"maafkan aku Tae. Aku nak kena jumpa.... H-halmeoni" kataku. Taehyung memandang dengan tajam.
"nah..hati-hati, aku taknak ada apa-apa berlaku pada kau" menyerahkan aku pistol miliknya.
"a-apa ni?"
"Near out there are our enemies. I want you to be careful." kata Taehyung lalu berjalan masuk semula ke mansionnya. Aku tersenyum sinis. Aku pun keluar ke arah teksi yang aku telefon tadi.
Memang teksi ini akan selalu datang ambik aku.
Taehyung masuk ke dalam basement dia lihat dua orang lelaki tadi sudah habis dibantai oleh Jungkook.
"apa yang kau dapat?" soal Taehyung pada Jimin dan Hoseok serta Jungkook.
"dua-dua taknak buka mulut." ucap Jimin bercekak pinggang.
Taehyung mengambil pistol pada poket seluar orang suruhannya, Taehyung mengarahkan pistol itu ke kepala dua orang suruhan Sehun.
"one question, one answer." kata Taehyung.
"kau semua seb-sebenarnya, sudah kena tipu...dalam k-kumpulan k-kau a-ada p-pengkhianat."
"siapa?"
Sebelum dia menyebut ya terlebih dahulu dia ketawa.
"Lee Miso" kata dua orang tersebut.
Sontak Jimin dan Jungkook memandang Taehyung dengan reaksi wajah seakan menandakan apakah kan ini benar?.
"are you sure?" soal Hoseok.
Seorang sari pada mereka berdua tertawa. Hoseok kemudian mencari telefon milik lelaki itu.
"call her if you didn't believe me" ucapnya.
"pasti dia takkan jawab kalau dia tahu kau kat sini!! Bodoh!" ucap Jimin naik bengang pula.
"bukankah kau semua mafia yang pegang banyak kawasan kah? Lalu kenapa boleh kalah dengan hanya dikhianati oleh seorang perempuan?" soal Lelaki itu.
"go get her"
Taehyung mencampak pistol lalu keluar dari basement dengan perasan marah dia duduk di ruang tamu sambil termenung dengan renungan tajam.
"berani sungguh kau.. Khianati aku?"
Taehyung kemudian ketawa kecil dia mengingati nenek gadis itu dan gadis itu mungkin lupa kalau dia melibatkan neneknya sendiri dalam penyamarannya ingin lari dari mansion. Taehyung membuka telefonnya dan menghantar lokasi kepada nombor Namjoon.
"Namjoon, yoongi."
Kedua lelaki handalan itu pun mendekati Taehyung.
"she mess with us, let us show real us. Biar dia sendiri datang, heret nenek dia datang sini." ucap Taehyung. Kedua mereka berlalu pergi menjemput nenek Miso.
YOU ARE READING
MAFIA BOSS S1
AksiyonKIM TAEHYUNG ft. LEE MISO Cinta? Kim Taehyung tidak percayakan cinta. Sifat lelaki itu dingin, keras kepala dan sifat tidak pedulinya. Terlahir dari keluarga mafia. Lee Miso pula gadis yang juga terlahir dari kalangan Mafia. Namun tidak berkunjung...