Bab 9 : Feeling

101 8 1
                                    

Aku diam seketika melihat wajah kacak Taehyung tanpa dia sedar. Taehyung mengelamun.

"kenapa awak tak setuju?" tanya aku

"takda maknanya aku nak kahwin dengan Irene dia dengan aku tak lebih dari status adik beradik angkat dan rakan sekerja."

Jawab Taehyung, tiba-tiba aku terasa sangat gembira pula.

"well tak payah terus kalau macam tu, perjalanan masih jauh lagi. Tapi aku tak sibuk sangat lah sebab aku orang luar." kata aku. Taehyung tarik sengihnya.

"if you fall for me then let me know babygirl." ucapnya dengan suara deepnya. Aku mengangkat kedua keningku. Wajahnya semakin dekat semakin hampir denganku.

"ah!!" teriakku, apabila Taehyung menjentik dahiku.

"mimpi lah kau, aku tak suka pun dengan kau jangan berangan lebih. Kalau aku nak kahwin sekali pun bukan dengan kau" kata Taehyung turun dari kerusinya.

"dah jom aku tolong kau masuk bilik" kata Taehyung. Aku memandangnya.

"tak payah! Aku boleh jalan sendiri eii" kataku menepis lembut tangan Taehyung.

"berlagak"

Aku menaiki tangga dengan memegang perutku yang masih sakit sedikit. Susah betul bila cacat sementara ni. Aku dapat rasakan sepasang mata sedang melihat aku. Siapa lagi kalau bukan Taehyung.

"eh? Eh? Turunkan aku lah!!" suara aku bergema seluruh rumah Taehyung.

"diamlah.. Sebelum aku cium juga kau ni dah tahu cacat tak payah lagak kuat sangat"










Aku bangun pagi saja aku lihat ada makanan di sisi meja lampu malam. Aku kemudian pelan-pelan bangun.

"good morning." sepa Taehyung dengan baju bersurta lembut dan berwarna coklat, seluar panjang dan berwarna putih.

"You okey today?" tanya Taehyung. Aku mengangguk menjawab pertanyaannya.

Taehyung mengangkat sarapan yang tadi diatas meja malam kemudian diletakkan diatas katil.

"ni sarapan kau.. Makan lepas tu Jin cakap dia nak tengok luka kau dah sembuh ke belum."

"terima kasih." kata aku. Taehyung mengangguk. Lalu berjalan keluar dari bilik ini. Aku pula macam biasalah tersenyum macam orang gila. Entah kenapa aku lebih selesa walaupun orang cakap dia menggerunkan tetapi dia tidak begitu. Ada sisi lemah lembut dalam dirinya.

Tetapi boleh jadi juga dia perdulikan pekerjanya. Hmm jauh nau berangan kau kan Miso.

Sikapku juga sudah jauh berubah.

Taehyung masuk ke pejabat peribadinya dan dia lihat Yoongi berdiri dengan membawa sampul surat.

"tae.. Kau ada kerja sikit" kata Yoongi, Taehyung mengerut dahinya.

"kerja? Aku?"

Yoongi menghulurkan sampul surat. Kemudian Taehyung ambil. Dibukanya sampul surat tersebut. Terdapat beberapa keping gambar wanita dan lelaki.

"This work is from Mr. Song, he wants you to kill people who have betrayed him."

Taehyung memandang Yoongi. Dia juga sudah lama tidak buat kerja lamanya sejak tiada siapa lagi mahu berperang darah.

"dia orang ini lah yang khianat Encik Song. Kita jumpa dia kat kelab dia malam ni. For the price." ujar Taehyung. Semua orang tahu Taehyung pembunuh upahan sebelum mereka bergabung itulah kerja Taehyung.

Untuk menjadi kaya, dengan menjual senjata, dan cukai kelab malam, streets. Termasuk juga dengan syarikatnya. Itu adalah syarikat turunan ayahnya buat Taehyung. Syarikat Taehyung mencipta teknologi maju zaman sekali.

Seperti dron, komputer riba, PC permainan video (game). Bermacam lagi.

"hmm.. Baiklah." kata Taehyung lalu mengambil coat nya. Yoongi mengambil semula gambar dibawa bersama dengan Taehyung yang keluar dari bilik ini.

Taehyung berjalan terus keluar dari perkarangan rumahnya. Tiba-tiba sahaja lengannya ditarik. Spontan Taehyung berpaling dan menepis tangan yang berani menyentuhnya.

"Irene?"

Pelik sudah dua hari dia tidak menayangkan wajahnya kemari sekarang baru reti datang pula.

"oppa.. Oppa nak kemana Irene baru je nak spendtime all day with my future husband."

Yoongi terkejut mendengarnya. Lalu memandang Taehyung meminta penjelasan.

"kau pergi dulu hyung.. Aku jumpa kau kat office." kata Taehyung. Yoongi mengangguk.

"tell me everything tae.. What are you hiding, because I wonder" balas Yoongi. Kemudian masuk ke dalam kereta hitam SUV.

Taehyung bercekak pinggang di hadapan Irene. Dia lihat raut wajah Irene yang gembira. Namun matanya sedikit kemerahan.

"What happened to your eyes?"

Irene mengelipkan matanya, dia semalaman menangis kecewa dengan Taehyung yang tidak mahu menjadi suaminya.

"you know I love you tae.. Why don't you accept mom's rules? Dia nak kita berdua berkahwin." kata Irene. Taehyung menarik nafasnya.

"tapi aku tak cintakan kau lah.. That's the problem right now. Aku anggap kau tak lebih dari seorang adik."

Irene menandang tajam ke arah Taehyung. Dia tidak mahu status adik beradik dia mahu memiliki Taehyung seutuhnya. Dia sangat mencintai Taehyung namun perasaan lelaki itu bukan hati bahkan batu.

Keras seperti batu.

"I don't care, aku takkan kahwin dengan kau i have my own life. Susah sangat kau saja kahwin dengan eomma dia yang nak sangatkan jadikan kau menantu dia." tapik Taehyung. Berpaling ingin pergi.

Irene yang tidak mahu kalah berlari ke arah Taehyung lalu memeluknya dari belakang.

"but I only want you.. I love you Kim Taehyung. I really do! Kalau oppa taknak juga Irene akan bunuh diri! At least we can be boyfriend and girlfriend please I need you oppa."

Taehyung mengeluh membiarkan Irene memeluknya dari belakang. Dia juga bingung. Keluhannya panjang buntu dengan keputusan diri sendiri. Irene kemudian berpaling memandang Taehyung.

Irene mendekati wajahnya dengan wajah Taehyung. Bibir kedua mereka akhirnya bersatu. Ciuman Irene tidak dibalas oleh Taehyung.

Dari jauh mereka tidak sedar bahawa ada seseorang yang memerhatikan mereka.




Dari jauh mereka tidak sedar bahawa ada seseorang yang memerhatikan mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
MAFIA BOSS S1Where stories live. Discover now