THIS CHAPTER CONTAINS ACTION.
Aku dengan pakaian hitam crop shirt dan seluar hitam, segala senjata diselitkan pada pahaku, aku keluarkan kembali pedang aku, sudah lama aku tidak memakainya terasa rindu pula.
Sarung jari aku pakai, aku sarungkan pedang masuk semula di tempat asalnya. Aku merasa ada yang mendekati ku.
Taehyung menghampiriku dengan mengunci diriku di antara dua tangannya.
Aku gugup sangat dekat dengannya.
"Who gives you permission to wear sexy clothes like this" kata Taehyung, aku menolak dadanya dengan lembut.
"awak siapa? Saya punya suka lah" kataku memusing kang tubuhku membelakangi Taehyung.
"I love you. Aku dapat rasakannya." ujar Taehyung saat itu aku seperti kaku dan tidak mampu bergerak sedikit pun.
Taehyung kemudian menjauh selepas dengar yang lain masuk ke dalam bassement ini.
"semua semalam aku dapat tahu dari orang kita yang sehun dengan geng dia dah bergabung dengan GOT7. Aku cuma risau kalau-kalau Wendy, Joy, Seulgi dengan Yeri join mereka." kata Taehyung. Pandangannya serius.
Aku terkadang tertanya apakah dia realiti Taehyung hidup, visual Taehyung sangat tampan. Dengan keningnya yang menonjol.
" get ready everyone. "kata Taehyung sambil memandang aku.
" and you came with me lady" kata Jungkook, aku mengangguk.
Aku dan Jungkook masuk ke dalam kereta, saat itu aku dengar kereta Taehyung meluru laju keluar dari tempat letak kereta bawah tanah.
"kenapa tu?" soal Jungkook, aku mengangkat bahu tanda tidak tahu. Aku dan Jungkook pun masuk ke dalam kereta lalu mengikut yang lain.
Taehyung turun dengan memakai M416, dia pandangku dengan wajah seriusnya. Dia nampak macam sedang marah sahaja.
Aku dengan yang lain pun masuk. Masa kami masuk aku lihat gudang ini dan yang ada di dalam adalah dadah serta senjata api.
"siapa punya ni?" soal ku pada Jungkook.
"ini semua Sehun dengan team dia punya" kata Jimin.
"kenapa tiada orang di sini?" tanya Namjoon. Kami tidak kesemuanya pergi, aku, Jungkook, Jimin dan Taehyung sahaja. Yoongi, Seokjin dan Hoseok seperti biasa dua orang akan jadi penembak tepat seorang akan jadi tracking.
"ada jumpa apa-apa?" tegur Yoongi.
"takde siapa pun dalam gudang ni" kata aku menjawab. Taehyung kemudian terus berjalan menuju ke sebuah pintu. Aku yang turut syak sesuatu ikut Taehyung dari belakang.
Apabila pun dibuka, Taehyung lihat seorang lelaki yang duduk diikat tangan dan kakinya.
"jaemin!" panggil Taehyung terus meluru masuk aku yang berada di belakang Taehyung lihat kalau ada satu leser merah. Setahu aku Yoongi dan Hoseok tidak memakai leser.
"TAEHYUNG BERHENTI!!!"
BANG!
"arghh.." rintih Taehyung,
"taehyung.." kataku lalu mengoyakkan bajunya aku lihat bahunya tidak berhenti mengalirkan darah.
"kita kena keluar dari sini... Ini bukan rancang tapi ini perangkap." ujar ku perlahan.
"kau lepaskan dia dahulu." arah Taehyung.
"habis tu kau!?"
"he is my brother." ucap Taehyung lalu bangun, aku turuti arahannya. Dengan melepaskan Jaemin.
Kesan dari leser tadi, si penembak tepat itu melepaskan satu das tembak kan ke arah Taehyung untung aku menolak Taehyung hingga lelaki itu tersungkur.
Namun nama pun AWM dasnya pasti akan tetap kena.
"tunggu.... Ini perangkap." kata Jungkook perlahan tetapi cukup didengari.
TIK.. TIKK..
"BOM!" jerit Taehyung, Jungkook, Jimin dan Namjoon berlari menjauhi bom tersebut.
Kerana itu juga beberapa bom asap dibaling oleh pihak lawa.
"shit!"
Tembak demi tembak menumpaskan musuh. Aku lihat Taehyung dan Sehun berlawan. Aku mengambil peluang ini untuk menyelamatkan Jaemin.
"where are you think you going?.." kata Wendy, bersama seorang lagi perempuan.
"Wendy?"
Wendy tersenyum sinis. Dia dan perempuan terus menyerangku dengan bertubi-tubi. Aku menepis setiap serangan mereka. Mungkin mereka tidak tahu kalau aku bekas pegawai polis.
Jadi kemahiran aku bertambah dan bertambah. Kini aku sudah mahir dengan pistol.
Aku sempat menarik pistolku lalu aku tembak paha Wendy agar dia berhenti menyerang.
"ARGHH! tak guna!!" jerit Wendy, salam kesempatan itu rakannya tadi pula mengambil peluang untuk menyerang aku.
Kerana aku leka, dia mampu mencekik dan diacukan pisau lipat ke arah leherku.
PRSSS..
Aa aku lupa kalau ada Yoongi dan Hoseok. Perempuan yang menghalakan pisau ke leherku tadi sudah tumbang ditembak oleh AWM yang dilepaskan oleh Hoseok.
"you must welcome."
Aku terus menyerang Wendy yang mencuba mengambil pistol aku yang dibaling oleh rakannya tadi.
"ARGH!"
Aku menolak Wendy, lalu...
BANG! BANG!
"MISO!!" jerit Taehyung meminta bantuan, aku lihat Sehun sudah menembuskan pisau lipat pada perut Taehyung aku pula yang menembaknya namun riwayat dia panjang Sehun lari mengelak setiap tembakkanku.
Lalu menyerangku.
"ARGHH!"
Aku yang terbalik dilantak dengan Sehun yang cuba menembuskan pisaunya ke mataku.
PRSSS..
Terpercik darah Sehun apabila AWM milik Hoseok menembus masuk ke bahu lelaki itu.
Dia mencekikku agar dia boleh berlari keluar dari gudang ini.
Perlawanan ini selesai dengan masing terbaring lemah diatas lantai. Jaemin pula tidak sedarkan diri.
"kalau Jaemin di sini, mana Irene?" soal Taehyung. Jungkook memandang aku.
"tak.. Aku takde nampak pun dia di dalam atau di luar sini." kataku. Taehyung terus bangun.
"mari kita balik dulu." kata Taehyung.
"liat pula nyawa dia nak mati" ucap Yoongi. Aku menolong Jimin yang kesakitan orang suruhan Sehun bukan biasa-biasa, mereka sangat kuat tapi berjaya juga ditumbang.
"Lee Miso.... Bekas pegawai polis, Hwasa." terbit senyum sinis di bibir Sehun.
Done! 😇💜.
YOU ARE READING
MAFIA BOSS S1
ActionKIM TAEHYUNG ft. LEE MISO Cinta? Kim Taehyung tidak percayakan cinta. Sifat lelaki itu dingin, keras kepala dan sifat tidak pedulinya. Terlahir dari keluarga mafia. Lee Miso pula gadis yang juga terlahir dari kalangan Mafia. Namun tidak berkunjung...