Bab 1 : Revenge.

345 17 0
                                    


Kereta SUV hitam bergerak laju menyusur lebuh raya dengan kadar pemanduan yang cukup laju. Lee Miso mendapat panggilan dari dokter peribadi ayahnya, Encik Han memberitahu kalau ayahnya terkena serangan jantung sebentar tadi.

Sesampai di depan rumah agam keluarga besar Lee. Miso berlari sekencang yang mungkin untuk mencari kelibat ayahnya.

" appa! " jerit Miso sedikit keras. Namun mujur sahaja Tuan Lee duduk dengan tenang diatas katil tidurnya.

" appa you okey? Appa takutkan Miso saja. " kata Miso pula. Lelaki tua yang dipanggil ayah oleh Miso itu ketawa kecil.

" I'm okey don't worry. Appa nak bagi tahu pasal tanah yang kita nak beli tetapi Kim Heol-Jun yang beli dahulu dan sekarang kita dah berebut dengan mereka. But I finally get what I want. " kata Encik Lee. Miso mengerut dahinya.

" apa yang ayah mahukan? " soal Miso.

Peperangan ini sudah berlangsung 2 bulan yang lalu. Ayahnya langsung tidak memberitahu apa sebabnya kelompok Kim Heol-Jun dengan kelompok ayahnya bermasam muka.

" Finally I was able to destroy the life of the woman he loved after he destroyed our life first. " tersengih penuh kemenangan, namun itu masih belum saja menunjukkan kebenarannya.

Dia tidak sedar jika dalam kelompok atau kumpulan dia ada musuh dalam selimut. Atau.. Lebih mudah manusia bertopengkan syaitan.

Miso tidak begitu peduli tentang dendam ayahnya yang dia tahu wanita yang ayahnya katakan itu wanita yang pernah memperlakukan ibunya dengan buruk saat dia belum ada pun waktu itu.





Kapal layar Kim's.

" so how? Ingat masuk dan terus bunuh, no mercy. "

Talian ditamatkan selepas mendapat jawapan dari orang suruhannya. Kapal layar Kim Heol-Jun itu berlayar dipulau Hawai bercuti selepas mendapat projek besar dari cilent besar mereka.

" sekarang tiada siapa yang akan tandingi kita lagi, rest in peace sir. " suara nya menyindir lelaki yang bakal dia bunuh nanti.







4 tahun berlalu...

4 tahun berlalu Lee Miso mengubah hidupnya yang sedikit huru hara selepas kematian ayahnya 2 tahun lalu berbagi 2 tahun lagi Miso berusaha seratus peratus mengawal emosinya yang kian stabil.

Dengan misi baharu. Meskipun dia juga anak kepada mafia terkenal tetapi itu semua dahulu. Sekarang dia akan bergerak solo, demi membalas dendamnya kepada si pembunuh ayahnya.

Dengan bantuan Hwasa rakan karibnya yang juga seorang yang setia berada di sisinya sejak dahulu lagi.

" Miso? Ni makanan dah siap kaja makan! " kata Hwasa. Miso berjalan keluar dari biliknya.

Letihnya masih berbaki, semalaman dia berlatih menggunakan samurai serta senjata kecil seperti pisau lipat dan senjata api seperti pistol. Paling menjadi kegilaannya adalah samurai kegemaran mendiang ayahnya.

Samurai itu perang menacap banyak kepala musuh, dengan sadis.

" aku kena kacau tempat kelompok Kim Heol-Jun tu lagi." kata Miso. Hwasa sudah muak, serik, puas mendengarnya.

" ya aku tahu.. Kau dah betul-betul sedia kah? "

Miso memandang Hwasa. Setiap kali dia ingin mengacau bisnes kelompok Kim pasti gagal. Kerana orang suruhan bos mereka itu sangat kuat.

Mana tidak? Tubuhnya kecil sahaja berlawan pula dengan tubuh yang tegap tambah lagi kepalanya tiada berambut, ala botak!

" kau tahu siapa pembunuh ayah kau? " soal Hwasa. Sayangnya dia tidak pernah tahu bagaimana pun dia masih tertanya-tanya. Kenapa dia melakukan hal itu pada keluarganya.













2016.

Encik Kim Heol-Jun dan Encik Lee Seung -In sudah  berteman sejak zaman masih muda lagi.

" kau macam mana? " soal Encik Kim.

" kau tak perlu risau aku tahu apa aku akan buat." kata Encik Lee. Bersama dua orang wanita.

" lari sayang.. Ikut miya dia tahu dia dan suami dia akan lindungi kau dan anak kita." kata Encik Lee. Mereka pun pergi meninggalkan Encik Lee.

" selamat tinggal suamiku. "












Miso berjalan dengan tenang memasuki dewan majlis tersebut. Ramai orang ternama dengan syarikat yang maju. Miso pula menyamar sebagai seorang wartawan yang berpura-pura akan bekerja dengan KIM's group.

Miso tertanya-tanya tentang kisah Encik Lee dan Encik Kim. Mengapa mereka bermusuhan selepas itu. Dan apakah kematian ayahnya ada kaitannya dengan kumpulan Kim.

" selamat malam semua terima kasih kerana sudi datang pada malam ini. Selamat datang. " kata pemuka acara itu.

Setelah itu makan malam berlangsung. Dia tidak pernah menemui sebarang tanda-tanda ancaman ataupun kehadiran Encik Kim dan anaknya. Dia pula tidak mengenali anak lelaki Encik Kim. Dia hanya mendengar kahbar kalau dia mempunyai dua orang anak lelaki.

Semua orang sedang asyik makan Miso bangun dan berjalan menuju ke tandas. Secara tidak sengaja Miso berjalan melintasi sekelompok besar kumpulan berpakaian serba serbi hitam ada juga yang bersuit berbeza.

Miso dengan gaun hitam nampak terserlah dengan belahan pada belakangnya dengan rambut diikat ala messy hair.

Senyuman mengoda ditayangkan. Dengan penuh keyakinan wanita ini berjalan melintasi mereka.

" encik Go? " kata Miso dengan senyuman mengoda lirikkan matanya sexy dan menawan. Menjeling seorang jejaka tampan berdiri di hadapan Encik Go.

" Haa.. Cik Bella kan? " tegur Encik Go pula. Miso pun tersenyum lalu mengangguk.

Seramai 7 orang lelaki yang rupawannya sungguh mengugat iman bersama dengan 8 orang lagi bodyguard itu fokus menandang Miso atau nama samarannya Bella.

" kenalkan ini Bella Aurora. Dan ini Kim Taehyung ahli perniagaan terkenal dengan sifat tegasnya. Bella ini adalah sebahagian dari perisik dan meninju terhandal kami dahulu. " kata Encik Go. Miso atau Bella pernah berlatih tinju dengan Encik Go.

Jujur saja, encik Go sangat memuji sikap Miso yang tangkas dalam menepis serangan pihak lawannya. Miso juga boleh membunuh tanpa bertemu muka pun dengan pihak lawan.

Lelaki itu menawarkan Miso dengan anggaran tinggi dengan kerja menyiasat kumpulan musuh Encik Go.

" hello sir. " kata Bella atau Miso bibirnya tidak lari dari mengukirkan senyuman manis.

" okeylah , saya nak balik kalau encik ada kerja panggil saya I'm bored because I don't have work to do. " kata Bella atau Miso. Dia pun berjalan pergi dari kumpulan itu.

Miso diperhati oleh mereka. Menarik...

" she able to kill person, aku sangat suka dengan hasil kerja dia. Dia handal segala jenis senjata. She had learned to use samurai before. She is not ordinary. " kata Encik Go.

" bagi aku maklum tentang dia. Aku teruja nak bekerja sama. " kata Kim Taehyung sambil menatap pemergian Miso. Dia benar-benar suka gadis yang sedikit kasar. It's look hot as hell.

" Because the demon is too excited with people who are also good at attracting the demon's attention. "

Will continue.



Hi army's babygirl!
Macam mana? First intro? Is it boring 😢💜. Vote and leave your opinion in the comments space.

Sorry kalau bahasa Melayu saya kurang memuaskan! Mian!🥺

MAFIA BOSS S1Where stories live. Discover now