R

452 48 4
                                    

A/N POV

Hari yang Y/n tidak inginkan kini telah tiba. Walaupun Y/n tidak sanggup melakukan kerja ini tetapi dia terpaksa kerana ini lah sumber pendapatan keluarga nya.

Y/n menunggu 12 orang lelaki yang perlu dia berhadapan di dalam bilik yang besar iaitu bilik mesyuarat bagi mafia mafia di company besar milik abang nya, Taehyung.

"Mrs. Diorang dah sampai."

Daniel memecahkan rasa sunyi tadi apabila dapat panggilan dari staf nya yang baru menyambut kehadiran tetamu nya.

"So? Tak kan nak saya baling bunga pulak nak suruh diorang masuk ke sini? Panggil ajelah diorang masuk ke sini. Tak kan itu pun saya nak kena ajar?!" Y/n menengking kerana pekerja yang agak melecehkan.

Dalam beberapa minit, 12 orang itu masuk dengan hormat. Tetapi bukan Y/n yang sombong mahupun tidak sekali memandang muka lelaki lelaki itu.

Y/n mengeluh apabila 12 orang lelaki itu masih tegar berdiri tegak.

"Perlu ke saya beritahu kamu semua untuk duduk? Owgh ke nak saya..." Y/n bangun dengan perlahan

"Silakan duduk wahai saudara." Dia melakukan seperti mempelawa orang duduk.

12 orang itu duduk dengan sopan.

"Erm? Betul ke ni yang kau  Y/n?" Tanya salah seorang dari mereka.

"Eh tak lah. Saya cleaner kat sini." Y/n mengerling

"Dah sah lah saya Y/n! Tak nampak ke saya kat mana sekarang ni? Buta erk? Lain kali sebelum datang sini sila pastikan mata tu check kat klinik yang mahal mahal!" Jerkah gadis itu.

Masing masing dari mereka mengetap gigi. Mungkin tidak suka akan dengan jerkahan Y/n.

"Hyung! Garang nya! Macam mana nak bekerjasama dengan orang cam ni!" Bisik salah seorang dari mereka.

Tapi bisikan itu boleh didengari oleh Y/n.

"Owh... Kalau begitu..." Y/n berfikir sejenak.

"KITA CANCEL AJELAH!"

Dengan tiba tiba Y/n bangun dari tempat duduknya dan ingin keluar dari bilik itu tapi dihalang oleh daniel.

"Mrs. Kalau Mrs cancel kan...kemungkinan besar kita akan kehilangan projek besar. Sangat penting tu." Terang Daniel sekadar ingin menyenangkan hati Y/n.

Y/n memandang Daniel.

"Kesah pulak saya! Lantak projek besar ke kecik ke. Yang penting saya tak nak terlibat. Ini bukan kerja saya. Saya pon tak ingin melakukan kerja kotor ini." Panjang lebar kata Y/n.

Salah seorang daripada 12 orang itu bangun dan ingin mencuba berbual atau memujuk Y/n.

"Okey. Maafkan maknae kami yang terkasar bahasa dengan awak. Tapi kami tak boleh balik dengan tangan yang kosong. Lagipun kitorang tak nak mengecewakan ayah kami. Kami harap awak dapat bekerjasama dengan kami." Minta nya.

"So? Itu masalah korang." Jawab Y/n dengan nada perli.

"Cik Y/n." Salah seorang dari mereka bangun lagi.

"Kami ke sini bukan ingin mencari gaduh tetapi ingin bekerjasama dengan company ini di sebabkan ayah Cik Y/n dan ayah kami adalah adik beradik." Tambahnya.

Y/n terkejut. Setahu dia, ayah nya tidak mempunyai adik beradik. Ayah nya anak tunggal.

"Penipuan ape yang awak ingin sampaikan? Ayah saya anak tunggal. Saya paling pantang orang yang suka menipu!" Y/n menolak bahu lelaki itu dengan jari telunjuk nya.

Daniel memberhentikan Y/n memperlakukan begitu.

"Mrs. Apa yang mereka katakan adalah betul." Jelas Daniel.

Y/n memandang pelik.

"Apa benda yang saya tak tahu dan apa benda yang awak tahu?" Y/n memandang tepat ke mata kepunyaan Daniel.

"Errr...." Daniel kaku.

Daniel cuba untuk mengelak.

"Owh! Berahsia dengan saya. Teruskan berahsia kalau nak company ni lingkup!"

Y/n keluar dan menghempas pintu bilik itu.

DANIEL POV

Aku cuba untuk menghalang Y/n untuk mengetahui hal yang sebenar keran bukan masa nya lagi.

"So? Nak cancel ke meeting kita hari ini?" Tanya Hyunsuk.

Aku telah mengenali mereka. Hyunsuk adalah abang yang paling tinggi pangkat nya dalam keluarga nya kerana dia anak yang sulung.

"Aku pun tak tahu. Tapi meeting ni mesti diteruskan."

"Tch. Cam mana nak teruskan jikalau ada orang yang keras kepala dan sombong? Bukan ke lagi susah bekerja begitu?" Balas Asahi.

"Kau tak faham kenapa perangai dia macam tu." Aku sedih.

"Kenapa? Apa yang telah membuatkan dia menjadi begitu?" Soal Jihoon

Aku diam. Mungkin tidak perlu memberitahu mereka lagi. Kerana ini berkaitan dengan ayah mereka. Tak nak pula mereka bersangka buruk pula terhadap aku.

"Tak apa lah kalau tak nak bagitau. Tapi kita kena pujuk Y/n agar dia dapat meneruskan projek ini." Kata Yoshi.








Aduh byak pulak ayat tergantung.

Love To Hate You {TREASURE}  Where stories live. Discover now