"Eo? Hyung?!" Teriak Junghwan di belakang.
Y/N POV
Dah kenapa nak jerit jerit ni? Bukan nya diorang jauh sangat. Tak pasal pasal berdarah telinga aku dibuat Junghwan kan.
"Kau tipu kitorang kan, yang Junghwan tak ada kat sini?" Jihoon memandang tajam pada Daniel.
"Asal awak nak takut takutkan bodyguard saya hah?" Aku mencelah.
Wow Y/n dah pandai protect orang.
"Tak. Tadi dia cakap yang Junghwan tak ada kat sini." Jawab Hyunsuk.
"So, tak payah lah nak menengking nengking Daniel sebab dia tak tahu Junghwan kat sini. Kiranya Junghwan ni pecah masuk rumah saya tau. Kalau dia ditangkap oleh orang saya maybe teruk Junghwan kena." Ow panjang lebar ayat aku.
Diorang diam seketika dengan membuat muka syurga di situ. Okay aku gurau.
"Maafkan kami. Sebab kami terlalu ikutkan perasaan tambahan lagi Junghwan tak pernah hilang macam ni." Jaehyuk bersuara dengan penuh sesalan.
Aku berdecit.
"Hyung. Kenapa cari saya? Kan saya dah bagitau kat Jeongwoo yang saya keluar pastu datang sini." Terang Junghwan.
Yang lain ape lagi. Tengok Jeongwoo macam nak siat siat aje daging dia.
"Owh aku lupa arhh...alah dia kacau aku main game kot tadi. Sebab tu lah aku tak focus apa yang dia cakap. Heheh ampunkan patik wahai tuan tuan ku semua." Sempat lagi dia buat peace.
"Kalau nak bergaduh jangan kat sini. Menyemak aje." Aku menjerling.
Pandangan aku beralih ke muka Junghwan.
"Abang abang kesayangan Junghwan dah sampai nak angkut Junghwan balik. So gerak lah." Aku menghalau.
Junghwan memandang aku sambil mengusap leher di bahagian belakangnya.
"Kenapa diam?" Soal aku lagi.
Budak si Junghwan kembali menatap abang abang nya.
"Wahai hyung hyung yang saya sayangi, boleh tak adik hyung yang gwiyomi ini ingin stay di sini satu hari?" Junghwan meminta izin.
Jihoon dan Junkyu masing masing mengangakan mulut.
"Kau dah kenapa? Kau gila erk nak stay kat sini dengan Y/n? Tak takut kalau dia sembelih kau jadi curry daging?" Erh Yedam ni buat hambar pulak kat sini.
"Hello! Saya tak sekejam yang awak sangka tu erh!" Panas werhhh.
"Eleh... Perempuan macam awak ni bukan boleh percaya sangat." Doyoung selamba aja cakap cam tu.
"Huh. Korang pahal hah? Kenapa nak cari gaduh dengan saya hah?" Aku memberikan pandangan maut.
"Mrs. Sabar. Tak perlu nak layan sangat dengan budak mentah cam ni. Diorang tak matang lagi." Daniel menenangkan aku.
"What the?!" Haruto hampir mencarut.
"Weyh korang! Kita nak ambil Junghwan aje kan? Bukan nak gaduh." Hyunsuk cuba menenangkan keadaan.
Semua diam. Takut jugak dengan abang long kau.
"Jadi Junghwan boleh tidur kat sini?" Soal Junghwan sekali lagi untuk mendapatkan kepastian.
"Y/n bagi ke?" Soal Jihoon.
"Y/n noona cakap okey jer." Jawab Junghwan selamba.
Yang lain termasuk Daniel gelak setan terbahak bahak kecuali aku Dengan Junghwan terpinga pinga tak faham dengan diorang semua.
"Noona?? Jap betul ke kau panggil dia noona?" Soal Daniel dengan mata yang berair akibat ketawa tadi.
"Hahha! Wuuu! Sesuai ke panggilan noona dengan dia?" Asahi menunjuk ke arah ku.
Junghwan hanya mengangguk dan sedih sebab ramai yang tergelak gelak kan akan panggilan hormat itu.
"Woit!" Aku menjerkah.
Terus diorang kembali normal seperti asal tadi.
"At least dia hormat aku. Tak macam korang yang suka memburuk buruk kan nama orang. Kalau macam itu perangai korang jawab nya jadi binatang lah!! Menyampah aku!" Aku menarik tangan Junghwan masuk ke dalam rumah.
Lalu aku menghempas pintu dengan kuat sekali bagi pecah semua cermin dalam rumah ni.
Aku melihat Junghwan mengesat ngesat air mata nya. Entah dah berapa kali dia menangis sebab tingkah laku abang nya.
Memang tak ada perasaan betul!
"Junghwan? Kalau Junghwan dan stay sini berapa hari Junghwan nak, noona okay je. Nak tinggal sini pun boleh! Noona boleh jaga Junghwan." Aku memujuk nya.
Jujur aku kata kan. Aku dah anggap dia macam adik aku sendiri walaupun aku tidak pernah merasai ada adik sendiri. Mungkin ini peluang aku untuk merasai nya.
Aku sedar Junghwan hanya menangis tak terhenti nya. Aduh aku sayu. Terasa nak aje tumbuk muka diorang termasuk Daniel.
Baru aje aku teringat bahawa sebentar tadi aku cakap berkasar dengan diorang. Tapi apa aku peduli.
"Noona?" Junghwan memanggil.
"Ya?" Balas ku ringkas.
Hsjabgaubwksnsj tak tahu nak cakap ape.
YOU ARE READING
Love To Hate You {TREASURE}
Fanfiction12 jejaka kacak yang meminati seorang gadis yang teramat amat sombong kerana keberanian dan kebolehan gadis itu yang bernama Y/n, Kim Y/n (mix amerika). Y/n seorang yang fobia dengan lelaki kerana sikap ayahnya telah mempengaruhi minda nya. Ayah nya...