A

228 36 8
                                    

A/N POV

"UNNIE?!!"

Terkejut wanita yang bernama Sowon itu apabila melihat Y/n menerjah ke dalam biliknya.

Sowon tidak expect yang Y/N akan datang ke sini dan menolongi nya dari neraka ini.

"Y/N!!" jerit Sowon kegembiraan.

Sowon memeluk Y/N dengan erat.

"Unnie buat apa kat sini?  Kenapa oppa sorokkan unnie kat sini? Bagitau y/n apa yang diorang dah buat kat unnie." gelisah Y/N

Sowon menggeleng ketidakan untuk menjawab soalan Y/N.

"Unnie okay. Tapi unnie tak nak stay kat sini. Please keluarkan unnie dari sini. Unnie dah tak sanggup lagi menderita." Sowon hampir menangis kerana mengenang nasibnya bersama abang Y/N yang kuat cemburu.

"Kenapa ni eunnie? Tae oppa dah buat apa kat eunnie?" soal Y/N lagi.

Sowon juga rasa bersalah untuk berkata buruk tentang hal abang Y/N.

"Oppa nampak eunnie dengan seorang laki ni. Oppa ternampak laki tu kiss tangan eunnie. Oppa salah faham dengan eunnie." Sowon menangis.

"hah?" Y/N terkejut.

S
K
I
P

DANIEL POV

Mana la si Y/N tak balik balik lagi? Bile mase dia keluar entah?

"So Junghwan? " panggil aku spotan bile nampak si donut lalu depan aku.

"Mwo?" langkah Junghwan terhenti dan pandang aku

"Kau tahu mana Y/N pergi?" tanye ku dengan muka yang resah.

Biasalah aku boleh scan muka sendiri.

"Haah laa aku kan bodyguard dia. So aku tahu la mana dia pergi." menganjing donut.

Jahat erh budak zaman now. Tak hormat orang muda langsung.

"Eh dah laa aku dah lambat nak jumpa ayahanda aku ni. Bai. Take care. Muah. " ujar Junghwan dan pergi.

Tak sempat aku tampar dia tadi.

And aku be like "Kenapa la abang abang dia ajar dia cara untuk bagi kata akhir cam tu?"

S
K
I
P

Next day.

A/N POV

Petang keesokkan harinya, Y/N balik ke rumah nya. Terkejut anak beruk dia bila nampak Daniel berdiri belakang dia dengan rambut serabai,air liur basi meleleh,  butang baju terbuka.

Takkan la baru bangkit dari mimpi? Dah petang kut? Pikir Y/N sejenak.

"Mrs. pergi mana semalam? Kenapa tak bagitau saya yang... "

"Shshhhsh sebelom bercakap dengan saya. Bersihkan diri dulu. Busyuk la... " potong Y/N lalu meninggalkan Daniel yang malu tu.

"Mane ada busuk." kata Daniel perlahan.

Sambil melihat sekeliling, dia membau ketiak dan nafas nya.

"Hurm wangi lagi?"

Hakikatnya dia hampir terpengsan dan nak termuntah. Bodoh jugak di Daniel kekadang.

Y/N POV

Aku laying atas katil ku.

Hurgggh penat semalam menjaga Sowon unnie.

"Kenapa la oppa semakin kejam dengan unnie?" soalku sendirian.

Aku mengeluarkan phone aku dari poket baju aku.

Terdapat satu message dari Junghwan yang mengatakan dia telah kembali ke pangkuan keluarga nya.

Ewahh ayat aku.

Aku hanya seen aja message nya.

Tok! Tok!  Tok!

Seseorang mengetuk pintu di luar bilik aku.

"Mrs? Boleh saya masuk?"

Nampak nya Daniel cuba untuk menghendap masuk dalam bilik aku.

"Dah mandi ke belum?" tak teragak aku tanye.

"Be-belum." jawab nya seperti takut.

Aku memang dah agak dah dia tak bersihkan diri lagi. Sebab aku baru masuk bilik. Cepat sangat dia mandi kalau dia datang jumpa aku.

"Awak mandi dulu baru jumpa saya." penat laa layan orang yang overprotective ni.

"Tapi mrs.... "

"Sebelom kayu besbol saya ni terbang. Baik pergi blah cepat." ugut aku dalam keadaan mata terpejam.  Biasalah penat.

Lama kelamaan tiada bunyi yang aku dengar di luar. Dia dah pergi laa tu. Lepastu aku bangun dan join masuk jambang. Sakit perut nak terberak. Alang alang tu mandi laa sekali.

S
K
I
P

Y/N POV.

Usai mandi aku turun ke padang. Jap maksud aku...aku turun ke bawah untuk lepak di dining room. Pelik kan aku ni? Tapi masih makan guna mulut.

Beberapa minit setelah bosan melayan perasaan. Phone aku berdering. Ofz laa orang call.

~Unknown number~ ??

Aku tidak membuang waktu kerana itu sudah dikenali sebagai membazir waktu juga bermaksud membazir amalan syaitan lalu aku menjawab panggilan tadi.

"Hello? Y/n speaking." tak ragu ragu aku sebut nama aku.

Mana laa tahu en. Kot ii orang call sebab cabutan bertuah dapat hadiah. Kalau scam tu.....ko pandai pandai laaa.

Di hujung talian masih tidak memberikan jawapan. Dia nak tunggu aku end dulu ke ape?

"Hello?" sahut aku nyampah.

"Erm... " finally dia bukan orang bisu mahupun pekak.

"Y/n. Boleh kita dati.... Tak! Boleh kiter berjumpa di xxx langit hijau?" tanyanya yang aku tak tahu siapa empunya suara.

"Boleh. Btw awak siapa yer nak berjumpa dengan saya out of the blue?" soalku ragu.

Tu laa pasal. Call call nak ajak jumpa. Aku report kat emak engkau kan.

"Jihoon."

















Hye goreng album..... Lame x nmpak? Sihat?

Love To Hate You {TREASURE}  Where stories live. Discover now