A/N POV
Y/n mempunyai dua orang abang yang agak menjengkelkan baginya. Abang nya ,Kim Taehyung dan Kim Ryuhon.
Y/n dulu seorang yang periang dan ceria bahkan pintar bijaksana. Tetapi satu tragedi yang telah membuatkan Y/n berubah menjadi seorang yang dingin dan yang tidak boleh membawa bincang.
Tragedi yang telah membuat Y/n trauma adalah ayah nya telah membunuh ibu nya kerana ibu nya yang ingin meminta cerai daripada ayah nya atas tidak sanggup berhadapan dengan kerja kerja ayah nya lakukan termasuk membunuh orang yang tidak bersalah.
Semenjak itu Y/n benci akan terhadap ayah nya. Bukan itu sahaja. Malah, Y/n sukar untuk mempercayai lelaki lelaki yang cuba untuk mendekati nya.
Kedua dua abang nya telah mengikuti pekerjaan ayahnya iaitu menjadi ketua mafia selepas ayah nya meninggal dunia 2 tahun yang lalu. Y/n masih tidak dapat memaafkan perbuatan ayah nya yang keji itu.
"Y/n. Oppa nak pergi outstation dengan hyung Tae." Ryuhon berjalan menghampiri adik bongsu nya.
Y/n mengerling. Seperti hendak maki abang nya
"Again? Tinggalkan Y/n dengan budak budak jahat tu? Oh please... Y/n tak boleh lah. Lagipun kalau Y/n yang uruskan bisnes oppa maybe lagi teruk."
Y/n cuba untuk berdalih kerana dia tahu, ketika ketiadaan abang abang nya sudah pasti dia yang akan uruskan kerja yang memberbahaya itu.
"Y/n kitorang janji tak kan pergi lama. 3 bulan aje" kata kata Taehyung membuatkan Y/n terkejut.
Y/n menarik nafas yang panjang dan lalu menghembus nya dengan perlahan.
"Tak lama? 3 bulan? Oppa 3 bulan tu bukan 3 hari tau! 90 hari lebih. Y/n tak sanggup nak tunggu. Ini kerja gila lah." Y/n mengusutkan rambut nya dengan kasar.
Kekadang Taehyung juga menyampah melayan kerenah adik adik nya terutama Y/n a.k.a budak keras kepala.
Taehyung mengeluh "Oppa dah cakap kan yang oppa dengan Ryuhon ada kerja paling besar dekat sana. Boleh tak Y/n faham dengan kerja oppa?"
Y/n berfikir sejenak.
"Hrmm iyalah." Balas Y/n dengan tidak ikhlas.
Taehyung dan Ryuhon tersenyum apabila mendengar adik nya akur kata nya.
"Macam ni lah dongsaeng oppa!" Ryuhon mencuit hidung kepunyaan Y/n.
Y/n hanya membiarkan sahaja dan menunggu abang abang nya keluar dari bilik nya.
30 minit kemudian...
Y/N POV
Kalau diikutkan hati aku, nak saja aku lari tinggal kan negara Korea ini!
Aku mengatur langkah menuju ke dapur kerana kehausan air.
Apabila aku sampai di dapur, aku terlihat sampul surat di meja makan di ruangan dapur yang dikatakan mewah itu.
Tanpa melengahkan masa aku mengambil dan membuka sampul itu.
Sampul itu mengatakan.
Dear My Lovely Y/n
Oppa dan Ryuhon telah pergi New York seperti yang kita bincangkan tadi, oppa ada kerja di sana. Oppa harap Y/n dapat menguruskan kerja oppa di sini. Oppa nak Y/n focus kan pada 12 orang anak mafia yang ingin bekerjasama dengan kita. Oppa harap Y/n dapat berlembut dengan mereka. Diorang akan datang pada hari lusa nanti. So get ready! Oppa percaya kan Y/n.
Teahyung Oppa💗
"Tch! Aku dah agak dah. Diorang saja nak aku berlembut dengan jantan! Tak guna punya abang!" Bebel aku seorang
S
K
I
PY/N POV
"Mrs?" Panggil Daniel yang dikatakan bodyguard aku yang diupah oleh abangku.
"Wae?" Soalku tanpa memandang ke arah Daniel.
"Tuan suruh saya temankan Mrs pergi shopping petang ini." Balas Daniel.
Aku ni jarang pergi shopping sebenarnya. Kenapa hah tiba tiba nak teman aku? Ni mesti kerja oppa!
"Daniel-shi! Kenapa awak selalu dengar cakap diorang hah? Awak ni bodyguard saya tau! Bukan nya diorang!" Bebelku.
"Tapi diorang yang bayar gaji saya bukan nya Mrs." Lawan nya.
Aku memandang ke arah Daniel yang terseyum kambing itu. Bertambah geram pula melihat nya.
"So! Pergi lah jadi bodyguard diorang! Menyampah betul!" Aku marah.
Lalu aku meninggalkan Daniel.
Sorry weYh klau cliche!
YOU ARE READING
Love To Hate You {TREASURE}
Fanfiction12 jejaka kacak yang meminati seorang gadis yang teramat amat sombong kerana keberanian dan kebolehan gadis itu yang bernama Y/n, Kim Y/n (mix amerika). Y/n seorang yang fobia dengan lelaki kerana sikap ayahnya telah mempengaruhi minda nya. Ayah nya...