Y/N POV
Hampir 4 jam Junghwan lepak di rumah ku. Kalau ikutkan hati memang aku tak suka tapi lepas dengar dia tidak di layan baik oleh ayah nya malah dia masih lagi budak yang bersekolah. Tak sangka hidup dia lebih teruk dari ku.
"Y/n noona..." Panggil Junghwan.
Tapi kenapa panggil aku noona hah? Aku tahu lah jarak beza umur aku dengan dia 2 tahun.
"Aik? Asal awak panggil saya noona?" Hati aku memang tak ikhlas nak dia panggil aku noona.
"Yelah...sebab awak aja yang saya boleh mengadu pasal problem saya." Junghwan mencebik.
Manakala aku menjeling.
"Saya agak janggal." Balasku.
"Owh iya ke? Nanti lama lama okeylah tu." Dia pulak yang ajar aku.
"Hemmmmm okay lahh wahai Jung hwan yang manja!" Fine aku mengalah.
Aku pun kenalah faham jugak dengan keadaan dia. Kan lebih baik hubungan seperti adik beradik daripada bercinta. Am I right?
"Junghwan tak nak balik ke? Nanti hyung hyung Junghwan cari." Nampak yer Y/n noona nak menghalau.
"Diorang masing masing sibuk dengan job diorang. Tak ada masa nak sibuk fikir kan pasal Junghwan." Balas dia acuh tak acuh.
Aku sekadar mengangguk.
"Kalau Junghwan nak duduk sini semalam aci tak?"
Aku tersedak bila dengar Junghwan cakap nak duduk kat sini.
"Ha ha ha."
"Lawak apekah?????" Aku membulat kan mata.
"Boleh laaa...." Pujuk Junghwan.
"Nanti appa Junghwan marah. Tak takut ke?" Aku menyakat nya.
"Dia takkan tahu sebab kitorang bukan duduk serumah dengan appa lagi." Junghwan membuat muka annoyed.
"Kalau dia tahu?" Aku tanya.
"Cakap aje lah Junghwan tido kat rumah Noona. Easy...." Lawan dia.
Erh budak ni! Aku cepuk kan!
S
K
I
PJUNKYU POV
Aku menunggu Junghwan pulang ke rumah. Abang mana yang tak risau kalau adik dia menghilang lama lama.
"Junghwan tak balik lagi ke?" Tanya Mashiho
"Tak... Dari pukul 2 petang tadi dia keluar sampai sekarang tak balik balik." Balasku.
"Sekarang dah pukul berapa?" Muncul Jaehyuk di penjuru ruangan ini.
"12 jam 51 minit 32 saat." Jeongwoo menjawab.
Sempat pulak budak tu memain.
"Maybe dia lupa jalan balik rumah lah tu. Haruto! Kau share location kita kat Junghwan sekarang. Bagi dia jumpa rumah." Sempat pulak Jihoon ni bergurau.
"Aku rasa aku tahu dia kat mana." Kata Mashiho.
"Kau jangan main main rasa aje. Belum tentu 'rasa' kau tu betul." Yedam mencelah.
"Ini Matetsu lerr..." Lawan Mashiho.
S
K
I
PA/N POV
11 orang jejaka iaitu Yoshi, Jeongwoo, Yedam, Junkyu, Jihoon, Haruto, Asahi, Hyunsuk, Mashiho, Doyoung dan Jaehyuk sampai di rumah kediaman Kim.
Sampai aje di depan pintu rumah, Daniel yang berada di luar yang sibuk test suara. Hrmm Daniel nak masuk ICSYV nanti. Hope dapet ler.
Daniel terus dengan innocent nya membuka muka yang tegas.
"Apa hal datang sini?" Soal Daniel.
Jihoon yang mewakili geng itu mendekati Daniel dengan berani sebab dia tahu dia tu Pilates.
"Kitorang ke sini nak cari adik kami yang hilang." Huh seksi pulak si Jihoon ni.
"Pasti ke dia ada kat sini? Ke nak mintak tolong aku carikan adik korang?" Perli Daniel.
"Weyh Daniel. Kitorang tak ada masa lah nak main main. Kalau dia ada kat sini, suruh dia keluar sekarang." Haruto menyampuk.
"Eh budak ni. Dia tak ada lah kat sini." Kata Daniel.
Dengan tiba tiba pintu besar di belakang Daniel terbuka dan terpampang di situ muka Junghwan. Y/n di belakang Junghwan yang sedang memeluk badan tambahan pula membuat muka menyampah.
"Eo? Hyung?!"
Baisbgsbajsbjsqkaodb
YOU ARE READING
Love To Hate You {TREASURE}
Fanfiction12 jejaka kacak yang meminati seorang gadis yang teramat amat sombong kerana keberanian dan kebolehan gadis itu yang bernama Y/n, Kim Y/n (mix amerika). Y/n seorang yang fobia dengan lelaki kerana sikap ayahnya telah mempengaruhi minda nya. Ayah nya...