💙

283 38 7
                                    

"Thanks"

Y/N POV

Satu perkataan terkeluar dari mulut si Junghwan.

"For what?"

"Sebab ada dengan Junghwan?" Dia mempout kan pipi nya.

Kau pikir kau comel?

S
K
I
P

A/N POV

Jam sekarang dah menunjukkan pukul 3.30 a.m. Y/n sedang tidur lena dalam bilik nya. Tidak lama kemudian Y/n dikejutkan oleh seseorang. Y/n mamai dan melihat orang itu dengan samar samar sahaja. Tambahan pula kepala nya terasa amat berat.

Dia perlahan lahan untuk bangun dan cuba gagah kan tubuh badan nya.

"Kenapa?" Y/n menyoal sambil mata terpejam.

"Toloooong unnie...." Kedengaran sayu.

Y/n terkejut apabila melihat seorang wanita duduk di sebelahnya sambil menangis. Muka wanita itu dipenuhi dengan darah dan banyak luka di bahagian lengan tangan dan kaki.

"Unnie?? Kenapa ni?" Y/n gelisah menghampiri wanita itu.

Y/n sangat takut.

Tiba tiba Y/n sedar dari tidur nya. Jantung nya berdegup kencang, nafasnya tercungap cungap seperti tidak cukup udara untuk dihirup.

Semakin lama dia sedar, itu hanya lah sekadar mimpi. Mimpi yang jarang dia alami. Jikalau dia mimpi sebegitu mungkin ada sesuatu yang telah berlaku.

Y/n melihat sekeliling bilik nya. Takut juga kalau ada orang yang sedang melihat nya. Y/n membuka lampu bilik nya agar bilik nya terang.

Y/n kembali normal selepas meyakin kan hati nya bahawa apa yang berlaku sebentar tadi hanya lah sekadar mimpi ngeri.

Dia menekan suis off lampu bilik nya dan kembali tidur.

S
K
I
P

JUNGHWAN POV

Akhirnya pagi jua. Tak sangka aku boleh bermalam di sini.

Aku menuju ke dinning room. Aku melihat beberapa orang gaji bergegas menyediakan sarapan pagi. Aku melihat Daniel juga menolong dengan membaiki kedudukan makanan makanan di atas meja.

"Junghwan? Lena tidur semalam?" Tiba tiba aku disoal.

Y/n muncul di belakang ku dan mencuit bahuku. Lalu dia mengambil tempat untuk bersarapan.

Aku sekadar menyegih. Dan mengikut langkah yeoja itu dengan mengambil tempat di depan nya sebelah kanan. Manakala Daniel duduk di sebelah kiri Y/n.

"Erm? Saya nak keluar nanti. Tapi saya nak keluar berseorangan. Tanpa bodyguard yer!" Y/n bersuara sambil menyuap makanan ke dalam mulutnya.

"Mrs. nak kemana?" Daniel menyoal.

Aku tak nak masuk campur.

"Its none of your business!" Balas Y/n dengan geram.

Lagi menakutkan Y/n mencucuk makanan yang berada dalam pinggan itu dengan garfu yang tajam.

"Tapi saya kena temankan. Kalau apa apa yang berlaku kat Mrs. nanti?" 

Y/n memadang Daniel tajam. Aku pun takut.

"Mrs. , bukan saya nak halang mrs. nk buat apa yang mrs. suka tapi sebagai tanggungjawab saya, saya kena jaga mrs. Itu juga satu amanah." Terang Daniel.

Y/n menghela nafas berat.

"Daniel! Enough! Saya tak suka cara awak layan saya macam ni! Saya tak suka awak protect saya! Saya juga nak bebas! Kemana saya pergi awak ada! Bagilah saya peluang untuk bersendirian!" Luah Y/n

Aku hanya memandang dan dengar. Tidak lalu nak makan. Siapa nak makan kalau ada orang bergaduh tengah makan?

Daniel hanya diam.

"Saya nak keluar nanti. Jangan ada siapa siapa yang berani ikut!" Y/n bangun dari tempatnya dan berlalu pergi.

GANG!

Terkejut aku! Daniel membuatkan aku terkejut separuh mati.

A/N POV

Daniel memukul meja dengan kuat yang telah mengakibatkan Junghwan disitu terkejut.

Daniel bingkas bangun meninggalkan Junghwan berseorangan.

"Ikut suka hati korang lah. Aku nak makan." Junghwan menyambungkan kerja nya yang tergendala sebentar tadi.

Iaitu Makan Makan Makan. Itu lah dunia our maknae.





Aq mmg pecinta wanita eh jejaka. Namun ku bkn buaya . yg setia pd seribu lelaki. Ku hanya mencintai Doyounggggggggg...

Tiber bodow.

Love To Hate You {TREASURE}  Where stories live. Discover now