Y/N POV
"TCH! Asal suka sangat nak berahsia dengan aku hah? Sebab aku perempuan? Tak boleh masuk campur? Habis tu kenapa bagi aku handle bisnes ni?" Aku membebel sambil berjalan.
Aku masih tidak puas hati lagi dengan diorang termasuk Daniel tu. Kenapa tak nak bagitau hal yang sebenar? Kenapa dia diam?
"Y/n?" Panggil seseorang.
Aku menoleh. Aku tidak kenal siapa yang tengah berada di sebelah aku ini.
"Siapa awak?" Soal ku.
"Saya Hyunsuk. Bakal bisnes partner awak?" Jawab dia.
Huh! Rupanya itu diorang! Tak hingin aku untuk menjadi partner nya.
"Hah? Nak apa?" Aku menjeling.
"Saja nak berborak dengan Y/n? Lagi pun kita belum kenal kenal lagi, kan?" Terangnya.
"Saya tak ada masa nak berborak dengan mafia macam awak ni!" Aku memarahi nya tanpa sebab.
Hyunsuk ketawa kecil.
"Dah kenapa gelak sorang sorang? Awak ingat saya buat lawak ke?" Aku perhatikan dia
Dia senyum dan berkata
"Awak comel lah bila marah. So cute!" Dia mencubit pipi ku.
Aku menepis lalu menyentuh pipiku yang baru sahaja di cubit oleh Hyunsuk tadi.
"Ei! Tak malu ke pegang pegang pipi orang? Man in trash!" Aku marah lagi dengan bersebab pula.
Malah lagi kuat dia ketawa.
"Aishh... Kiyeopta!" Dia menyerabutkan rambut aku pula.
Aku membiarkan saja. Tapi aku tak tahu kenapa aku tetiba kaku dengan perbuatan nya terhadap ku. Seperti ada sesuatu yang membuat kan hati ku sakit.
Iaitu mengingati ibuku yang telah lama pergi.
Dengan tanpa sengaja aku mengalirkan air mata ku di depan nya kerana terpaksa mengflasback kan memori aku bersama ibu ku ketika ku masih lagi kecil.
Hyunsuk memberhentikan perbuatan nya dan melihat mata ku.
"Eo? Wae gurae?"tanya Hyunsuk
Hyunsuk mengelap air mataku dengan menggunakan ibu jari nya.
"Yah...don't cry." Hyunsuk cuba menenangkan ku.
Aku menahan air mataku daripada terus mengalir.
"Kalau awak nak share problem awak dengan saya, saya okey jer!" Pujuk Hyunsuk.
"No need that!" Aku meninggalkan Hyunsuk.
HYUNSUK POV
Aku membiarkan saja Y/n pergi. Biarkan dia bertenang dulu.
"Aku sukakan kau Y/n." Sengih ku macam orang gila.
Yah gila kan hati Y/n.
Meeting room
A/N POV
Daniel masih lagi menunggu kehadiran Y/n kembali manakala yang lain menunggu Hyunsuk yang cuba untuk memujuk Y/n.
Dalam beberapa saat kemudian Hyunsuk muncul dengan muka yang hampa.
Jihoon mendekati Hyunsuk.
"Macam mana? Kau dapat pujuk dia?" Tanya jihoon dengan mengoncangkan bahu Hyunsuk.
Daniel menanti jawapan dari Hyunsuk.
Hyunsuk memandang semua orang di sekeliling dia dan hanya mampu untuk menggelengkan kepalanya saja.
Jihoon melepaskan bahu Hyunsuk dan kembali ke tempat duduknya di sebelah Yoshi.
Semua orang di dalam bilik itu kecewa dan sedih kerana projek yang bertahan selama bertahun tahun bakal ditanam begitu sahaja. Siapa aja yang tak sedih. Kerja yang sia sia.
Kriukkkk....
Bunyi pintu di buka.
Daniel terkejut dengan memandang seorang gadis yang tiba tiba muncul dan masuk ke dalam bilik itu. Daniel senyum gembira kerana Y/n kembali.
"Kenapa awak pandang saya macam tu?" Tanya Y/n kepada Daniel.
Manakala yang lain juga memandang gadis itu dengan muka yang terkejut juga.
Hyunsuk menoleh kebelakang nya.
"Korang dah kenapa?" Soal Y/n lagi.
Masing masing tersenyum kerana gembira kerana projek yang mereka itu bukan lah kerja yang sia sia.
"Kalau semua tak okay. Kita boleh postpone kan aje meeting kita hari ini." Terang Y/n.
"Ehh tak! Kitorang okay. Jom lah teruskan." Asahi mengejutkan semua orang di situ dengan membalas kata kata Y/n.
Y/n hanya senyum kerana kelakuan pelik diorang termasuk Daniel.
Tata toik key.
YOU ARE READING
Love To Hate You {TREASURE}
Fanfiction12 jejaka kacak yang meminati seorang gadis yang teramat amat sombong kerana keberanian dan kebolehan gadis itu yang bernama Y/n, Kim Y/n (mix amerika). Y/n seorang yang fobia dengan lelaki kerana sikap ayahnya telah mempengaruhi minda nya. Ayah nya...