M

272 32 6
                                    

Y/N POV 

Kini aku telah tiba di destinasi yang aku ingin tuju. 

Aish bukan senang nak keluar dari rumahbtanpa pengetahuan Daniel. Nasib aku keluar senyap senyap tambah pulak Daniel tengah dibuai mimpi. Mujur la aku terlepas dari kongkongan si bodyguard yang terlalu patuh and overprotective.

Now aku di dalam mansion lama yang tinggalkan oleh keluarga aku. Sebab mansion ni duk dalam kawasan pendalam and susah nak cari makan. Tapi kalau urgent...rumah besar ni jugak la tempat singgah. Maksud aku bukan singgah, tapi tinggal kat sini untuk sementara waktu.

Aku melihat sekeliling dalam perut rumah ini. Masih kemas dan tidak kotor. Pandai maid sambilan jaga rumah ni. Haish tak guna kenapa bukan aku duk sini aje erk? Kan lagi best sebab duk sorang sorang.

Aku ke tingkap besar dan melihat suasana di luar. Cuaca pada tengah hari ni tidak begitu panas. Kelihatan awan di langit seperti ingin mendung.

"Hujan ke nanti?" soal ku sendirian. 

Aku takut nanti kalau hujan lebih lebih lagi kalau hujan lebat tambah ada kilat guruh bagai. Aku takut la sebab kalau drive tengah hujan banyak risikonya. Jalan licin. Aku bukan selalu drive sendiri biasanya Daniel aje la yang memandu. Maklumla bodyguard.

"Cik Y/N buat ape kat sini?"

"huh? Kkamjagi! "

Hampir tersungkur terjatuh aku dibuat oleh maid rumah ni.

Salam mana salam makcik wei?!

"Heol. Terkejut saya. Dari mana aunty muncul ni? Bukan ke waktu macam ni auntu dah balik rumah aunty? Ke ot hari ni? " aku pandang aunty cheon soo jin pelik.

Aunty soo jin hanya senyum dan ketawa kecil.

"Haishh. Y/n y/n. Takkan oppa oppa kamu tak bagitau yang aunty tinggal kat sini untuk sementara waktu?" jeling aunty kehairanan.

Aku fikir sejenak. Haah tak ada pun Tae dengan Ryuhon oppa cakap apa apa pasal ni?

"Ape la abang abang kesayangan aku cuba sorokkan daripada aku?" bisik ku harap aunty tak dengar.

"Hah? " aunty masih tatap ku hairan.

"Ha?  Tak ada pape."

"Dah tu  uncle Dan Tae tidur sini jugak la kan?" aku saje tukar topik.

Memang laa uncle tidur sini jugak kan? Laki dia kot takkan la nak tinggalkan bini dia sorang sorang dalam umah besaq ni. Dah la abang aku banyak musuh.

Aunty soo jin menghela nafas berat. Sunggu berat.

"Tak. Uncle Joo Dan Tae kamu tu ada kerja. Hah tambah pulak dua abang kamu tu tak ada. Makin banyak la kerja kena bereskan. Aunty pun tak faham kenapa Uncle suka sangat dengan kerja memberbahaya tu. Kerja urut kaki aunty lagi elok." dah start dah makcik Cheon soo jin membebel.

Tbh fikiran auntu dengan aku sama. Nak tahu apa special sangat jadi geng mafia.

"habistu takkan aunty sorang sorang aje dalam umah ni? And atas sebab apa aunty kena tinggal kat sini?" aku dengan caringnya soal makcik ni

Aunty tiba tiba gelisah astu diam macam cari jawapan. Aish something wrong aje.

"Aunty ada scandal ea?" aku mengusik.

"Heh! Kenapa aunty nak kena ada scandal pula?" tangan aunty auto tepuk bahu aku.

Aku hanya mampu ketawa.

"Dah tu apa? Takkan la ade maid baru? Abang saya tu kedekut nak ambik maid ramai ramai. Aunty jangan nak tipu saya tau. Aunty kan dah janji tak nak rahsia kan apa apa dari Y/n." kini aku cuba untuk bongkarkan apa yang aunty nak cakap.

"Kalau Aunty bagitau Y/n benda ni. Y/n jangan cakap dekat Taehyung dengan ryuhonpula yang aunty bongkarkan rahsia diorang." aunty memohon.

Aku mengangguk semangat. Sebab nak tahu jugak apa rahsia nya.            

"erm....erm... erm..." aunty seakan akan tidak tahu nak bercakap.

"Hish cepat laa aunty... Takkan la nak bocorkan rahsia pun susah jugak?"-aku

"Sebenarnya.... Sebenarnya..." aunty menggarukan kepalanya.

"Sebenarnya apa?" aku mula bosan.

"Tuan taehyung....simpan... Cik...cik.. So.. Sowon kat sini. "

"Sowon?!" riak muka aku terkejut tidak terberuk.

"Y/n. Jangan bagitau tuan taehyung yang aunty bagitau kamu pasal ni. Promise?" aunty mula gelisah.

Takut aku la tu aku cakap kat oppa yang dia bocorkan rahsia.

"Okay promise. Tapi mane unnie sekarang ni?"


















Bai

Love To Hate You {TREASURE}  Where stories live. Discover now