S

326 36 0
                                    

A/N POV

Y/n dan bodyguard nya iaitu Daniel selamat sampai di kediaman rumah mewah milik keluarga Kim.

Daniel cuba untuk membukakan pintu untuk Y/n. Malangnya, Y/n sempat keluar dari perut kereta itu sendiri tanpa dibuka kan oleh seseorang pun. Sebab dia belum buta lagi.

"Daniel?" Y/n melirik ke arah Daniel.

"Ye Mrs.?" Jawab Daniel.

"Awak pergi lah keluar. Bercuti ke? Atau rehat dan spend time dengan girlfriend awak atau family awak. Anyway awak tak selalu dapat cuti kan?" Y/n dengan ramahnya mengizinkan Daniel bercuti.

"Tapi... Tugas saya belum diselesaikan lagi." Ragu Daniel.

Daniel takut kalau dia tinggal kan Y/n jika gadis itu keseorangan walaupun Y/n itu berani dan pandai ber karate.

"So kay. Saya dah chat Oppa yang awak nak rest. Lagipun saya dah tak ada urusan next week nanti. And saya tak keluar ke mana mana. Maybe saya terperap dalam rumah. Oppa pun cakap yang awak  selalu gaduh dengan yeochin awak sebab awak pentingkan kerja kan?" Panjang lebar Y/n bercakap.

Daniel diam mungkin kerana malu dengan pergaduhan teman wanita nya.

"Err... Actually... Saya dah brake up dengan yeochin saya tu." Jujur Daniel.

Y/n tidak memberikan apa apa rekreasi terhadap kejujuran Daniel.

"Huh! Asal? Sebab kan kerja awak, hubungan awak dan dia musnah. Kalau dulu awak tak buat kerja ni, maybe sampai sekarang relationship korang takkan runtuh, tau tak? Awak tak rasa menyesal ke?" Bebel Y/n.

"Tapi bukan sebab kerja saya yang membuatkan kami putus. Tapi kerana dia curang dengan saya." Daniel bertahan.

"Takkan awak tak tahu kenapa dia curang dengan awak?" Soal Y/n.

"Sebab dia sunyi dan keseorangan. Ye laa, awak kan bekerja tak kan dia nak ganggu awak kan. By the way, awak lebih penting kan kerja daripada orang yang awak sayang. That's why saya tak sukakan lelaki. Sebab ini lah puncanya. Yang suka bagi wanita fake hope." Tambah Y/n yang bertambah geram akan sikap lelaki.

Daniel sinis.

"Disebabkan orang yang saya sayang lah saya masih lagi stay di sini." Luah Daniel.

Y/n membiarkan Daniel berkata kata dan Y/n lalu masuk ke dalam rumah nya.

DANIEL POV

Aku melihat saja Y/n yang memalaukan kata kata aku. Tapi aku langsung tidak terasa kerana aku sudah cukup kenal dengan perangai nya.

Aku masuk ke dalam kereta semula, lalu mem parking kan kereta di garaj. Maklum lah aku driver part-time.

Selepas aku lakukan nya. Aku masuk ke dalam rumah. Dan aku tidak sengaja memandang Y/n yang sedang leka dengan phone nya yang tengah berada di ruang tamu itu.

Perlu ke aku berbual dengan nya walaupun sebentar saja? Soal ku sendirian.

Aku menarik nafas panjang. Aku menghampiri yeoja itu dengan kaki yang bergetar.

"Kalau awak nak bercakap pasal soal kerja. Jangan berani datang dekat saya." Y/n tiba tiba menyuara sambil bermain dengan handphone nya.

Aku berani mendekati nya.

"Hrmm? Ada apa awak nak bincang dengan saya?" Lembut Y/n berbicara dengan ku.

"Saya..." Gagap aku.

Aku berdiri tegak di samping nya.

"Tch." Y/n mengeluh dengan tiba tiba.

Dia melemparkan phone nya dengan lembut di atas couch  disebelahnya. Lalu dia menepuk nepuk couch di sebelahnya

"Kalau yer gak pun... Duduk lah dulu. Saya bukan kejam sangat pun sampai tak bagi bodyguard saya duduk." Jeling nya ke arah ku.

Aku menggarukan kepala yang tidak gatal dan hanya mampu tersengih. Hehhe malu kot...

Aku dengan muka yang tidak malu duduk di sebelah nya tapi tidak terlalu rapat.

"Cakaplah..." Y/n sedia mendengar.

"Mrs. ni caring jugak yer dengan lelaki?" Tak sangka aku boleh tanya begitu pula.

"Ha ha ha." Suka dia tidak ikhlas.

"Caring? Saya tak pernah pun caring pasal namja namja itu semua kecuali budak budak." Dia menjeling.

"Habis tu... Taehyung hyung? Ryuhon? Saya?" Aku masih melawan.

"Awak ni kan... Kalau ada masalah just cerita aje kat saya. Tak perlu kot nak becerita pasal diri saya." Y/n membetulkan kaki nya.

"Ha...Iyaaaa laaaa..." Aku menganjing dan ketawa kecil.

Di situ lah kami rancak berborak dengan ketawa gelak sakan macam apa entah.



UwU

Love To Hate You {TREASURE}  Where stories live. Discover now