12.

846 28 1
                                    

Ani Tommy a ani ja sme neboli unesení z obrovskej vily v luxusnej štvrti pred ktorou sme zaparkovali. Bývali sme totiž vo veľmi podobnom. Tommy nás chytil oboch za ruky a poskakoval medzi nami.
„Načo je ľuďom taký obrovský dom?" Nick pokrčil ramenami a vyzeral, že úprimne rozmýšľal nad odpoveďou.
„Aj tak každý býva len v svojej izbe, jedia v kuchyni a pozerajú telku v obývačke." Usmiala som sa na temeno toho najinteligentnejšieho dieťaťa pod slnkom a čakala spolu s ním na Nickove vyjadrenie.
„Ja vlastne neviem, Tommy. Je to zbytočne, však?" Tommy prikývol a Nick ho nadvihol aby mohol zazvoniť. Otvoril nám domovník a odviedol nás k obedu, ktorý sme vlastne vynechali, vďaka mojej stále pretrvávajúcej nevoľnosti. Ako veľmi cudzie mi toto všetko bolo...
Na terase sedel starší pár, čo museli byť rodičia a smiali sa na niečom čo povedala žena s vkusne  zosvetlenými vlasmi. Tak počkať...nebola to...
„Vitajte!" Ako prvá si nás všimla Nickova mama. Vyskočila z prúteneho kresla a prišla nám oproti. Nick nás okamžite opustil a ponáhľal sa za otcom. Niečo mu vysvetľoval a zopárkrát sa pozreli na Tommyho a jeho otec prikývol a vrásky na čele sa mu prehĺbili a náhle znova uvoľnili. Tak po otcovi mal tú pokerovú tvár...
„Som Nadine a toto môj syn Tommy." Tommy vystrčil ruku a so zaklonenou hlavou sledoval ženinu tvár, tá sa sklonila k nemu a podala mu ruku.
„Rada ťa spoznávam, Tommy, volaj ma Margaret." Tommy prikývol a nasadil typický výraz, keď sa chystal povedať niečo obohacujúce.
„Ak vám to nevadí budem vás volať teta Margaret, lebo mama ma učila, že každého koho si vážim musím slušne osloviť." Zbožňovala som jeho odvážne a sebavedomé vystupovanie. Všetkých naokolo nás rozosmial.
„A my sme sa už stretli." Pobozkala som sa so známou tvárou.
„Pozvanie na kávu sa chystám prijať, nie aby si si myslela, že som sa na teba vykašľala." Ubezpečila som ju.
„Už som si myslela, že si mi dala košom ale vidím, že si sa venovala atraktívnejšiemu súrodencovi." Obe sme sa zasmiali a Nick, ktorý sa pripojil vyzerám zmätene.
„Nedávno sme navštívili Marryin obchod."  Náhle mu svitlo.
„A ja som si vravel odkiaľ sú mi tie croissanty také povedomé." Tommy sa podobne zoznámil aj s Marry a pochválil jej pečivo a nezabudol sa zmieniť, že Nick si len párkrát odhryzol a zvyšok zjedla jeho mama lebo bola veľmi hladná. Prekvapením sa mi zastavil dych, keď vystrel ruku k jeho otcovi.
„Som Thomas ale mama s Nickom mi hovoria Tommy." Bála som sa, že predsa bude mať averziu voči starším mužom ale zdal sa úplne pokojný a stále rovnako istý. Rýchly pohľad do Nickovej tváre prezrádzal rovnaké obavy. Nickov otec sa prispôsobil Tommyho výške ale naďalej udržiaval bezpečný a zbytočne veľký odstup. Mala som tušenie o čom sa predtým rozprávali...
„Čo sa páči tebe?" Tommyho otázka prekvapila a rozmýšľal.
„Tommy, je to kratšie a ak by niekto niečo odo mňa potreboval, dokedy by povedal Thomas mohol by to zabudnúť." Kde sa to v ňom bralo? Jeho otec sa zasmial a Tommyho ruku prijal.
„Som Alexander ale je to tiež veľmi dlhé, takže to skrátim na Al, môže byť?" Tommy prikývol.
„Platí, ujo Al." V tom k nám prihrmel o niečo vyšší chlapec aj s tým obrovským psiskom. Tam tu ho spratal a ja som si vravela kde sa podel. Tommy zhíkol keď ho uvidel a rozbehol sa k nemu. Sledovali sme ako sa podobne zoznamuje s druhým chlapcom a ten ho volal k pieskovisku.
„Mama môžem ísť?"
„Bež ale dávaj pozor." Bola som rada, že pieskovisko je na očiach a môžem ho mať celý čas pod dohľadom. Al sa predstavil aj mne a pobozkal ma na obe líca.
„Ste susedia, však?" Začala jeho mama zatiaľ čo mi Nick odsunul stoličku.
„Bývame cez cestu."
„Tak už vieme prečo zázračne tráviš všetok čas v dome." Všetci sa zasmiali až na Nicka.
„Tvoj syn je neskutočný. Musíš mi dať zopár výchovných trikov, aj ja chcem mať z môjho takého gentlemana." Pochybovala som,že by som jej dokázala pomôcť, Tommy bol skratka taký od prírody.
„Je to môj brat ale dieťa potrebuje rodiča, tak sme sa dohodli, že budem jeho mamou." Margaret a Al neboli prekvapení a to znamenalo, že Nick ich o istých veciach informoval.
„Čo som to za hostinskú!" Vyhrkla Margaret a zavolala čašníka. „Dáš džús, vodu alebo limonádu?"
„Džús, ďakujem."
„A zákusok, dúfam, že ste nám niečo nechali." Vďačne som na na Nicka usmiala. Muž v uniforme odišiel.
„Ospravedlňujem sa za meškanie ale bola to moja vina." Marry kývla rukou.
„Buď rada, že si vôbec prišla. Niekedy som mala tak silné nevoľnosti, že som celý deň strávila v posteli." Bolo skvelé baviť sa s nikým kto mi dokonale rozumie, je žena a staršia len o pár rokov.
„Ako to zvládaš, zlatíčko?" Otázala sa so starostlivosťou Margaret. Povzbudivo som sa usmiala.
„Skvelo, je to naše najkrajšie obdobie. S Tommym sme si nikdy neboli bližšie a šťastnejší." Al sa na zamračil ale po niekoľkých sekundách to zmizlo.
„Tommy sa má pred dverami spýtal zaujímavú vec." Nick odpútal debatu iným smerom. „Načo je vám taký obrovský dom, keď bývate len v jednej izbe, jete v druhej a pozeráte telku v tretej?" Nick si očividne užíval ich zmätené pohľady.
„Bývali sme kedysi v podobnom a niekedy porovnáva tieto dva svety a snaží sa pochopiť, takže si z toho nič nerobte." Snažila som sa dostať ich späť do vyrovnanej hladiny.
„Vlastne má pravdu, Al." Margaret sa otočila k nemu. „Naozaj je to pre nás obrovské, mali by sme k tomu popremýšľať." Al sledoval môjho Tommyho s obdivom a prekvapením v očiach a nereagoval na Margaretine slová. Doniesli pred nás zákusok a plný džbán čerstvej pomarančovej šťavy. Nick nám obom nalial. S chuťou som sa pustila do čokoládového zákusku.
„Ochvíľu by sme sa mohli okúpať. Chlapci sa už krútia okolo bazénu, je otázka času, kedy Rick príde otravovať." Marry si odpila z lahodne vyzerajúceho drinku, ktory určite obsahoval alkohol.
„Bolo to perfektné, ďakujem." Zložila som lyžičku na tanierik a pohladila plne brucho, tento pohyb upútal Nickovu pozornosť.
„Nicholas nikdy si sa nám nezdal ako rodinný typ." Až po chvíli opäť dvihol hlavu k jeho matke.
„Ani nie som ale oni sú špeciálna rodina. Tommy je špeciálne dieťa,neviete si predstaviť čo všetko v ten jeho malej hlave je. Niekedy nechápem kam na to chodí, má tak hlboké myšlienky a otázky, že niekdy sledujem s otvorenými ústami ako na to Nadine pohotovo dokáže odpovedať a uspokojiť jeho zvedavosť. Dokonca už vie počítať a čítať. Minule mi čítal malého princa. Je to dospelá duša v detskom obale. A keby ste vedeli ako sa stará o Nadine a jej dieťa..." Nick počas rozprávania sledoval Tommyho a ja zas Nicka. Periférnym videním som zahliadla ako si jeho rodičia vymenili pohľady.
„V akom si týždni?"
„Zajtra začína 12 týždeň." Nick ma s odpoveďou predbehol.
„Počítaš to?"
„Mhm." Prikývol a stále sledoval chlapcov.
„Áno, bude to dvanásty od zajtra." Potvrdila som. Aby som konečne presmerovala pozornosť z mojej tehotnej maličkosti tak som sa spýtala Marry na podnikanie a ako vôbec začala. Bola neuveriteľne zhovorčivá a pôsobila rovnako priateľsky ako pri našom prvom stretnutí. O necelú hodinu sa stalo presne to čo Marry predpokladala a prišli obaja strapatý chlapci s prosbou o plavky. Všetci sme zamierili do domu a Nick mi vzal moju obrovskú kabelku. Ukázal nám jednu z hosťovských izieb a sám sa odišiel prezliecť. Tommy s rozpálenými tvárami rozprával o Rickovi a ako majú obaja radi autá a ako sa naháňali spolu s tým čoklom. Natrela som ho poriadnou vrstvou a pred izbou už čakal Nick bez trička. Vzal Tommyho za ruku a odišli k bazénu, nadšený Tommy sa nemohol dočkať. Obliekla som si čierne bikiny a sama sa poriadne ponatierala. Zviazala som si vlasy na vrchu hlavy na vrch hodila plážové kimono. Bazén u Kingovcov mal vlastný bar a barmana, rád pohodlných lehatiek a slnečníkov a široké schody do bazéna. Nick s chlapcami už boli vo vode, Rick aj s Tommym mali na tvári šmuhy od opaľovacieho krému ale na Nickovej tvári som ich nevidela.
„Nick!" Otočil sa ku mne a priplával ku mne. Keď sa postavil voda mu siahala do pása, to nebola našťastie obrovská hĺbka pre Tommyho. „Už včera som ti povedala by si sa natieral." Rozotrela som mu krém len po tvári, keďže zvyšok tela mal pokrytý vodou.
„Ďakujem." Oprel sa lakťom o kraj bazény a podoprel hlavu zatiaľ čo som odchádzala. Pokrútila som nad ním hlavou.
„Nikdy sme ho nevideli takého šťastného." Margaret sa posadila na lehátko vedľa mňa.
„Je ako vymenený." Prikývla Marry z mojej druhej strany.
„Tommy si ho omotal, neuveriteľne si padli do oka a rozumejú si." Nevedela som čo im na to povedať. Nevedela som aký bol predtým ako sme sa spoznali, takže som to nemohla porovnávať.
„Náš syn si nikdy nevedel vážiť ženy." Pripojil sa do debaty Al, ktorú sa opieral o operadlo za Margaret. „A trvalo mu kým sa spriatelil z Rickom. Preto je pre nás prekvapenie toto všetko." Rozprávali k tom istom Nickovi akého som poznala ja?
„Váš syn mi vo veľa veciach veľmi pomohol. Naučil sa dokonca používať záhradnícke náradie aby nám pomohol posadiť stromčeky. Vždy sa ku mne správa s najväčšou úctou a slušnosťou." Aspoň väčšinou. Alovi sa v tvári odrazila pýcha a bola som rada, že som im to povedala a videla ako je otec hrdý na svojho syna.
„Naozaj? Pracoval v záhrade?" Margaret si zložila okuliare a spiama sa posadila. Prikývla som a vyzliekla si tuniku. Zo stola som vzala vodu s ľadom a na pár dúškov ju vypila.
„Nick je dokonalý gentleman a zlý je len v prípade keď ťahám ťažké veci." Margaret zo seba vylúdila úsmev a znova sa pohodlne oprela.
„Až teraz sa dozvedáme ako sme ho vychovali."
„No vidíte." Zamiešala sa Marry. „Nakoniec sa vám podarilo obe deti." Týmto nás všetkých rozosmiala.

The FindingWhere stories live. Discover now