13

795 27 0
                                    

Všetci vyšli von na nakrájané ovocie, ktoré dala Margaret pripraviť a tiež mali prsty ako suché slivky. Marry využila chvíľku pokoja a šla si zaplávať. Chlapci aj počas toho ako jedli museli byť v pohybe a dostať ich na lehátko bolo nemožné. Marryine miesto obsadil mokrý Nick.
„Veľa to pre mňa znamená,že si ho naučil plávať." Nick kývol rukou a otočil hlavu ku mne.
„To nič nie je, rád s ním, s vami trávim čas." Skôr ako som stihla niečo povedať pribehol Tommy v tesnom závese s Rickom.
„Mami môžme pozdraviť Zrniečko?" Snažila som sa nesmiať nad Rickovým zvedavým pohľadom.
„Samozrejme." Dala som ruky nabok aby som im spravila priestor. Obaja vyliezli ku mne na široké lehátko a Rick sledoval ako Tommy zaklopal a rozprestrel dlaň.
„Musel som ho najskôr zobudiť aby nás počulo." Rick pripojil svoju o máličko väčšiu dlaň k Tommyho a čakal čo sa bude diať. Nick vedľa mňa sa otočil na brucho a vystrel jednu dlaň ku mne. Zabral voľné miesto a pohladil ma.
„Povedz Rickovi aký je veľký." Povzbudil ho Nick.
„Najskôr bol maličký ako makové zrniečko, to je taká drobná gulička." Snažila sa prstami ukázať veľkosť zrniečka a jeho prsty sa takmer dotýkali. „A teraz vyrástol, lebo mama je viac ako Nick a preto je veľký ako jahoda."
„Už sa začína podobať paradajke." Znova má prekvapil svojou vedomosťou o veľkosti plodu v ovocno zeleninovej terminológii.
„Bude ešte väčší?" Rick sa pýtal a priložil ucho k brušku.
„Ešte nerozpráva, už som to skúšal." Tommy pokrčil ramenami.
„Samozrejme, že bude väčšie, každý týždeň bude väčšie." Odpovedal na jeho otázku Nick. Rick sa nakoniec otočil a oslovil svoju mamu, ktorá bola neďaleko nás a sledovala dianie. Ako aj ostatný.
„Mami chcem aby si tiež mala v brušku makové semienko." Zaprosil Rick a všetkých nás rozosmial. Tommy dal na vrch bruška rýchlu pusu a znova utekali za psom. Nickova dlaň ale ostala hladiť moju pokožku.
„Robí ti dobre obchytkávať ju pred nami?" Nick ironicky ton svojej sestry nebral vôbec na vedomie.
„Nie je to obchytkávanie. Je to niečo ako zázrak, je mi ľúto, že si netrávila svoje tehotenstvo doma, Marry. Je perfektný pocit dotýkať sa bruška keď viem, že je tam malé čarovné stvorenie." Cítila som ako sa mi do líc hrnie červeň a mala som chuť sa vypariť. Prečo to hovoril pred svojou rodinou?
„Nejako si nám zmäkol, Nick." Reagovala po chvíli Marry. Nick si niečo zamrmlal popod nos nevšímal si ju.
„Marry nechaj ho a nerýp." Pokáral ju Al. Marry až detinsky pretočila očami ale prikývla. Aj keď sa snažila dostať Nicka do varu videla som jej v očiach ako veľmi ho miluje.
Tommymu sa domov vôbec ísť nechcelo, práve naopak. Ukázal mi špeciálny pozdrav, ktorý si s Rickom vymysleli a s každým sa rozlúčil podaním dlane čo opäť pozdvihlo salvu smiechu. Nick nás odprevadil k dverám a oboch pobozkal na čelá ako prvý. Čakal som, že strávime spolu ďalší príjemný večer a jedna moja maličká časť túžila aby sa to znovu zvrhlo a aby som znova cítila na tele jeho spaľujúci dotyk ale nič z toho sa nedialo. Počkal kým za sebou zamknem a odišiel domov. Niekoľko ďalších dní prebiehalo až na malé drobnosti rovnako, učili sme sa a pracovali, po obede sme chodili k Nickovi, ktorý sa vždy tešil čo som uvarila a on na oplátku zaobstaral sladké. Poobede som vymýšľala rôzne aktivity a výlety pre Tommyho, večer sme sa zatvorili do pracovne a veľmi mi chcel pomáhať s miešaním a vážením, chcel využiť znalosti z matematiky v praxi. Tommy ani nezmienil svoje narodeniny a nemala som tušenie či je to naschvál alebo na ne skutočne zabudol. Nick sa zastavil u nás len v utorok aby mi priniesol na moje naliehanie novú kopu spisov. Tommy sa na neho vôbec nepýtal a nebral to nijak tragicky, aspoň som vedela, že sa na neho chorobne nenamotal. V štvrtok som poprosila Marry s ktorou som bola dvakrát na rande aby mi postrážila Tommyho a tá dobre vedela o čo ide takže nemala najmenší problém, Tommy sa tešil na Ricka a ten na neho. Život bol stále lepší a lepší. V ten deň sme vynechali obed u Nicka a aj prácu. Hneď ráno som bola objednaná k doktorovi a potom som išla nakúpiť zopár balónov a iných ozdôb s motívom Áut. Vyzdvihla som v obchode objednaný bicykel a ponáhľala domov. Pozvala som aj Marry, ktorá mala prísť aj s tortou, ktorú sme minulý týždeň objednali a aj s oslávencom. Nick mi sľúbil, že skončí skôr a príde o štvrtej presne na minútu. Tommy o ničom netušil a tak bol neuveriteľne prekvapený, keď som zapálila sviečky na torte a zaželala mu všetko najlepšie aj s Marry a Nickom. Bicykel ho potešila viac ako som čakala a hneď ho chcel ísť vyskúšať. Ďalší darček, ktorý som mu dala bola malá fotka. Sledoval všetky čiernobiele šmuhy na ultrazvuku a Nick samozrejme s ním. Keď som mu ukázala už zreteľne viditeľnú hlavičku a telo a dokonca bol v tak dobrej polohe, že sa doktorovi podarilo zachytiť jednu tenkú rúčku. Tommy mlčal a hľadel na obrázok. Nachvíľu som sa zľakla, či to bol dobrý nápad a napokon na fotku spadla prvá slza. Tommy sa veľmi snažil neplakať a bojovať proti vlastnému dojatiu ale nepodarilo sa. Stískala som ho až kým sa z jeho oči prestali kotúľať kvapky veľké ako hrášok. Odniesol fotku ku krbu a oprel o našu spoločnú fotku. A potom bol pripravený nakrájať tortu. Ani po oslave sa Nick nezdržal. Odišiel počas toho ako som uložila Tommyho. Umyl ale riad a nasypal mačke granulky.
Zmierila som sa s tým, že o mňa stratil záujem ako o ženu. Vychádzali sme spolu ako priatelia a tak ma aj bral. Uvedomil si, že nosím dieťa a to nebolo najsexy ženské obdobie. Párkrát mi sám povedal, že som stvorená byť matkou a myslím si, že vnímal len ako matku úžasného chlapca. Nech jeho predošlé vzplanutie vášne bolo podmienené čímkoľvek nadobro to zmizlo. Prečo som sa cítila zle keď to som vlastne chcela? Chcela som aby bolo medzi nami len priateľstvo a zakaždým som ho nejakým spôsobom odmietla. Prečo ma mrzelo, že o mňa stratil záujem a nenaplánoval ďalšie vášnivé neplánovane stretnutie v mojej kuchyni? Aj keď som sa veľmi snažila sústrediť na nás, nemohla som myšlienku na jeho smiech a nádherné telo vytesniť z hlavy.

The FindingWhere stories live. Discover now