Yorum 5 / Kapak Modeli

1.1K 15 7
                                    


Selamlar Wattpad okuyucuları!

Sizlere Wattpad'in şu ana kadar okuduğum en iyi textinglerinden biri ile geliyorum. Bu türü bana bir nebze sevdiren, canım sıkıldığında dur bi açıp okuyayım dediğim o kitap: KAPAK MODELİ!

Texting olarak başlayıp daha sonra hikâye yönünü de artırmış ve yarı textinge dönüşmüş bu kitap tam anlamıyla sabun köpüğü. Akıyooorr, gidiyooor. Bölümler de kısa olduğu için bir çırpıda bitiveriyor.

Konusundan bahsetmek gerekirse Kübra, ana karakterimiz, kurumsal hayatın bir parçası ve son zamanlarda bir uğraşı var: Wattpad'te hikâye yazmak! Hem de çok okunanından... Hikâyesinin erkek karakteri için ünlü mü ünlü Amerikalı aktör Jimmy K. Simpson'ı belirlemiş. Bizim Kübücan'ın kitabını çok sevenlerin Jimmy Simpson'ı mesajlara boğmasıyla çarklar dönüyorr. Bu mesajlardan rahatsız olan Jimmy, pek de modunda olmadığı bir akşam Kübra'ya Instagram'dan DM atıyor: "Fotoğraflarımı hikâyelerinde paylaşan "yazar" sen misin?"

Evet, her şey bir mesajla başlıyor. İlk bölümler Jimmy ve Kübra'nın mesajları üzerinden ilerler ve onlar birbirlerini anlamaya çalışırken biz de karakterleri tanımaya fırsat buluyoruz.

Hikâye ne zaman düz bir textingten yarı textinge evriliyor o zaman okuması daha zevkli bir hal alıyor.

Sezen Hanım'ı daha önce okuyanlar varsa bilirler; kalemi iyidir ve onun kaleme aldığı kadın karakterleri okumak da ayrı bir keyiflidir. Kübra karakterini bu kadar sevmem, bakış açısını beğenmem rastlantı değil!

Peki ben bu kitapta her şeyi çok mu beğendim, her şey dört dörtlük müydü? Hadi, birlikte bakalım.

Neyi Sevdim?

Kübra, çok gerçek bir karakter; senden, benden biri... Ayrıca kızımızın farkındalığı da çok yüksek. Toplumun gerçeklerinin, kültürün bu derece farkında oluşu ve bunu keyifli bir dille aktarışı gülümsemenize neden oluyor.

Kurumsal hayatın bir parçası olan Kübra sayesinde bu hayatın gerçek yüzüyle de tanışıyorsunuz, tabii henüz tanışmadıysanız. Patron-Sekreter hikâyelerinde sık sık rastladığımız Best Model of Turkey'nin arka bahçesine dönmüş şirketten, eğlenceli anların sık sık yaşandığı çalışma ortamından epeeeyce farklı olanına merhaba diyorsunuz. Teşekkürler Kübra, buna ihtiyacımız vardı!

Hollywood starı, yakışıklı Jimmy; samimi halleriyle Kübra'nın olduğu kadar biz okuyucuların da kalbini kazanıyor. Hem bu kadar ünlü, zengin olup hem de bu derece mütevazı, sempatik olması şaşırtıyor bad boylara alışmış biz fanileri.

Farklı kıtalarda, farklı "hayatlar" yaşayan iki insanın bir araya gelip konuşmaları başarılı şekilde aktarılmış. Hikâyenin ileriki bölümlerini zevkli kılanlardan biri de bu.

İlerleyen bölümlerde mesaj ve konuşmaların birçoğunun İngilizce çevirileri ile verilmesi, hikâyenin gerçekliğini artırıyor. Ayrıca "Bu, bunu nasıl söyledi ki şimdi?" sorularımıza da cevap oluyor.

Farklı sektörler ve "farklı" hayatlar hakkında konuya aşina olmanızı sağlayacak oldukça faydalı bilgileri de cebe atıyorsunuz bu hikâye ile. Sezen Hanım, detayı ve gerçekçiliği sevdiğinden bu bilgileri satır aralarına yediriyor; çok da güzel yapıyor.

Kübra'nın gurur, sevgi dengesini çok ayarında buldum. Gösterdiği tepkiler (spoiler vermemek için olayları söylemiyorum ama okuyunca aaa buymuş diyeceksiniz) oldukça yerinde ve kararında.


Neyi Sevmedim?

İlk bölümler yalın bir texting olduğundan haliyle duygu düşünce hak getire; sadece mesajlardan ne düşünüldüğünü, hissedildiğini anlamaya çalışıyoruz. Şahsen ben daha fazlasını bilmek, okumak isterdim.

Bölümler kısa olduğundan iki hisse kapılmanızın önü açılıyor. Bazı olaylar için oldu bittiye geldi derken bazı olaylar içinde aaa, bi türlü bitmedi diyebiliyorsunuz.


Bir textingin oldukça ötesinde olduğunu düşündüğüm bu hikâyeyi yer yer gülmek yer yer de iç çekmek istiyorsanız okunacaklar listenize eklemenizi öneririm.

Fakat bir konuda uyarmalıyım. Henüz bitmeyen bir hikâye olduğundan bölüm beklemek zorundasınız... Beklediğimiz bu bölümler; Sezen Hanım'ın akademik kariyeri, farklı kitap çalışmaları içerisinde olması dolayısıyla 2 haftada 1, çok da uzun olmayan bir şekilde bizlere ulaşıyor. :(

Ben beğendim, okumaya da devam edeceğim. Daha önce/şu an okuyan varsa yorumlarınız neler, merak ediyorum. Bu yazıyı okuduktan sonra okumaya karar verenler varsa onların da yorumlarını okumak için sabırsızlanıyorum!

Keyifli serüvenler!

NE OKUYACAĞIM?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin