Selamlar Wattpad okuyucuları!
Hakkında güzel yorumlar okuduğum ancak bir hikâye için daha yeni bölüm bekleyen kuş moduna girmemek için okumayı ertelediğim o güzel hikâye ile geldim sizlere: Beyaz Gece!
Bilindiği üzere esas kızımıza oyun oynayan ve o oyun esnasında kızımıza âşık olup her şey ortaya çıktığında biraz burnu sürtündükten sonra "Gel canım," denilen erkeğin olduğu kurgular son dönemde Wattpad'i kasıp kavuruyor. Üç kitabın beşinde bu aldatan-aldatılan kurgusuna rastlamamız kurguyu bayağılaştırsa da güzel yazılmış ve önü, arkası, temeli iyi işlenmiş olunca büyük zevkle okutuyor kendini. Ben de çarklar böyle işliyor en azından :)
Vasat bir kapağı olsa da açıklaması ilgimi çekmişti bilhassa "Görevini aşk ile perdeleyen bir adam ve o aşka yalnızca yüreğiyle kanat çırpan bir kadın." satırı.
Kitabımızın konusundan bahsetmek gerekirse, ki bayağı bir çıtlattım kulağınıza, görevi için esas kızımıza yaklaşan erkek karakterimiz ve hiçbir şeyden haberi olmayan kadın karakterimizin naif başlayan ama oldukça şiddetli devam eden ilişkilerine şahit oluyoruz. Leyla'nın arkadaşları ve daha sonra aramıza katılan koca bir yan karakter ordusu ile kitap her daim hareketli kalmayı başarıyor.
Bu kitapta bir şeylerin okurken açığa çıkmasını ve şaşırmanızı istediğimden daha fazla konusundan bahsetmek istemiyorum fakat ilk 20 bölümün görece sakin geçtiği hikâyenin kalanında bunun acısının karakterlerden de okuyucudan da bir güzel çıkarıldığını söylemezsem olmaz.
Ben bu satırları yazarken 700 bini aşkın okunmaya ulaşmış olsa da daha fazlasını hak ettiğini düşünüyorum.
Evet, o kadar övdüm. Peki ben bu kitapta her şeyi çok mu beğendim, her şey dört dörtlük müydü? Hadi, birlikte bakalım.
Neyi Sevdim?
Oldukça yalın ama etkili bir dille kaleme alınmış bir hikâyeye maalesef platformda pek sık rastlayamıyoruz. Kurgusuna ek olarak bu güzel anlatımı ile okuma zevkinizin katlanmasını sağlıyor.
Leyla'nın kendini ezdirmeyen ama başkalarını da ezmeyen tavırları(tamam arada o da yapacak bir şeyler ama koşullar dolayısıyla es geçiyorum) çok hoşuma gitti. Son zamanlarda yeşeren güçlü kadın yıkar, parçalar, öldürür anlayışının dışında güzel bir karakter profili çizilmiş.
Bazı karakterler var ki tam anladığınızı düşünürken anlamadığınızı fark ediyorsunuz ve bu da okuyucunun ilgisini diri tutuyor.
Zaman ve koşulların dostluk, aşk, annelik vb. duyguları nasıl yakıp yıktığını bana kalırsa son derece gerçekçi hâliyle okuyoruz.
Barış'ın seven hâlini de acı çeken hâlini de yemek yapan hâlini de görev başındaki hâlini de hatta ve hatta kıskanan hâlini de severek okudum. Lafını bilemeyip saçmaladığı anların ve yaşadığı ikilem dolayısıyla yaptığı birkaç ani çıkışın üstünü hikâyenin devamında pek güzel kapatıyor.
Barış'ın ailesinin, aile ihtiyacı olan herkese bir çatı olmasını tebessümle okudum.
Kitap okurken ayrıntı olarak görülen ama takıldığınız, nedeninini ve nasılını merak ettiğiniz sahneler oluyordur sizin de. İşte ben hangi sahneyi zihnimde bir odaya kapatsam ve içten içe merak etsem hepsinin cevabını er ya da geç aldım. Hiçbir sahnenin boşuna yazılmaması ve sizin de hiçbir sahneyi boşa okumamanız harika bir his!
Neyi Sevmedim?
Yukarıda bahsettiğim gibi hikâyenin başı biraz yavaş ve bir süre sonra patlayacak bombayı beklemeye başlıyor ve o bölüm gelsin diye okumaya başlıyorsunuz.
Birçok kez "E hadi, artık bir oturun konuşun," diye karakterlerin kulağını çekmek istiyorsunuz. Tabii, bir şeyler daha erken konuşulsa, açığa çıksa hikâyenin akışı ve lezzeti nasıl olurdu, orası da tartışılır.
Rüya ve Burak ikilisi... Birbirlerini yiyip bitiren ama birbirlerinden de vazgeçmeyen ikilimiz... İyiler, hoşlar fakat ilişkilerine dair bir sıcaklık, güzel his hiç hissedemedim.
Hikâyenin kötü kadını, adını sevdiğim Ezgi... Onun sonu ile ilgili biraz daha ayrıntı iyi olabilirdi ama o geldi, yedi, içti, pisletti, kalktı ve gitti.
İyi bir anlatım ve güzel kurgulanmış bir kitap okumak istiyorsanız ve bu kitapta oyun oynayan (oynamak zorunda kalan) bir erkek karakterimiz olmazsa olmaz diyorsanız muhakkak Beyaz Gece'yi okumalısınız. Üstelik daha yeni final yapmış olduğundan yeni bölüm beklerken yaşlanmayacaksınız! :)
Sözün özü; ben beğendim, yazarın yazmaya başladığı yeni kitabına da muhakkak uğrayacağım. Daha önce/şu an okuyan varsa yorumlarınız neler, merak ediyorum. Bu yazıyı okuduktan sonra okumaya karar verenler varsa onların da yorumlarını okumak için sabırsızlanıyorum!
Keyifli serüvenler!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
NE OKUYACAĞIM?
Não FicçãoMerhaba! Wattpad bir hikâye denizi. Denizi mi? Pardon, okyanusu diyecektim. Nasıl ki her yıl yayınevleri binlerce kitap yayınlıyor, Wattpad de binlerce kitaba ev sahipliği yapıyor. Bu bollukta okuyucu için asıl soru şu olmaya başlıyor: "Ben şimdi NE...