lima belas.

633 130 60
                                    

Di dapur, terlihat Hansol sedang khusyuk menulis sesuatu di buku nota miliknya.

Seminit kemudian, datanglah sebelas atok lain duduk mengelilinginya.

“ Ha, kau nak apa sampai suruh kami berkumpul ni? Nak buat mesyuarat pintu? " soal Seungcheol sambil mengusap janggutnya.

Sungguh kacak, seperti pak arab.

“ Korang tahu tak hari ni hari apa? " soal Hansol dengan wajah yang ceria.

“ Hari Sabtu. "

“ Hari-mau ulgo shipji anha. "

“ Hari-hari yang indah bersamamu? "

Jawapan yang dilontarkan oleh atoks lain membuatkan Hansol menepuk dahinya perlahan.

“ Hari ni birthday Seungkwan woi! " marah Hansol kepada rakan-rakannya.

Mereka sekadar mengangguk, patutlah Hansol selamba saja biar Seungkwan berjalan-jalan sendirian di luar rumah.

Ada udang di sebalik harimau rupanya.

“ Sumpah Aina Abdul aku lupa birthday Seungkwan hari ni! Aku ingatkan bulan depan aduduh. " kata Joshua.

“ Aish kau ni! Bulan depan tu birthday orang lain! Jadi korang ada cadangan yang bernas untuk gembirakan dia? " soal Hansol sambil memandang satu-persatu wajah atoks yang lain.

“ Aku ada idea! " jerit Soonyoung, tangannya diangkat sampai nampak bulu ketiak yang dah sebulan tak cukur.

Euw.

“ Aku ragu-ragu betul bila si atok harimau ni kata dia ada idea... " ujar Chan.

“ Itulah tu... " balas Mingyu.

++++++

Di sebuah sudut yang lain iaitu gelanggang gusti mini, Seungkwan sedang syok menonton perlawanan tumbuk-menumbuk di antara Seungwoo dan Seungyeon.

Ya. Di rumah kebajikan tu ada gelanggang gusti, itu pun Mingyu yang minta. Mark dengan baik hatinya terus panggil kontraktor buat gelanggang yang diingini.

Sumpah doh. Kalau si Mark ni dah tak jadi pengurus rumah kebajikan tersebut, memang berpesta air mata atoks Seventy semua nanti.

“ FUYOO SEUNGYEON HEBATLAH! BOLEH FELIP FELIP ORANG! ATOK IS LIKE WOO WOO! " Seungkwan menepuk tangannya gembira.

Seungyeon sekadar mengembangkan lubang hidungnya menandakan dia berasa bangga dalam lingua franca.

Seungwoo yang kena flip tadi :

Setelah sepuluh minit berlalu, dua orang pemuda itu pun berhenti bertumbuk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah sepuluh minit berlalu, dua orang pemuda itu pun berhenti bertumbuk.

“ Korang berdua hebatlah! Rasa macam tengah tengok WWE! " puji Seungkwan tanpa henti.

𝘀𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝗲𝗲𝗻? 𝗻𝗼, 𝘀𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝘆!Where stories live. Discover now