dua.

1.2K 194 318
                                    


“ Atok-atok sekalian~ sila meningg- eh salah. Sila bangun. Kami dah sediakan sarapan. " tegur seorang pekerja rumah kebajikan yang bernama Seungwoo.

“ Taknak makan...nak tidur... " rengek Mingyu.

“ Tak bolehlah macam tu, Atokgyu. Kalau tak makan, nanti atok tak ada tenaga tau! " pujuk Seungwoo.

“ Yelah yelah! Kecoh betul. Macam-macam betul budak zaman sekarang ni. " Mingyu pun bangun dari katil sambil membetulkan seluarnya yang hampir terlondeh.

Jangan risau. Dia pakai boxer.

++++++

- Dewan Makan -

“ Weh Jihoon. Ambikkan tongkat aku jap. Susah betul nak berjalan tanpa tongkat ni ha adududuh. " pinta Soonyoung sambil berjalan terbongkok-bongkok.

Sekali pandang macam nenek kebayan.
Nasib baik lelaki.

“ Ambiklah sendiri hanat. Aku nak senduk nasi ni pun dah macam siput babi. Ini pulak nak ambikkan tongkat buruk kau tu. " marah Jihoon dan tangannya masih terketar-ketar memegang senduk.

“ Tolonglah wehhh... " Soonyoung masih lagi berdegil dan mula menolak perlahan tubuh Jihoon. Perkara itu membuatkan Jihoon hilang keseimbangan badan dan...

KTAKK!!!

“ PINGGANG AKU!!! "

“ Alamak...sorry Jihoon sorry! " Soonyoung mula menggelabah apabila melihat rakannya itu sudah terbaring di lantai.

++++++

“ Jihoon...sorrylah weh... " Soonyoung masih lagi memegang erat lengan Jihoon, cuba memujuk bffnya yang seorang itu.

“ Banyaklah sorry kau! Kalau tadi aku ditarik nyawa macam mana? " Jihoon mengetuk kepala Soonyoung perlahan.

Kang ketuk kuat mau biul anak Kwon tu.

“ Aku tak tahu pulak boleh jadi sampai macam ni sekali... " apabila mendengar kenyataan itu, Jihoon menjegilkan matanya.

“ ALASAN! KAU SENDIRI TAHU YANG PINGGANG AKU NI TAK KUAT KAN? KAU MEMANG SENGAJA NAK AKU MATI KAN? "

Soonyoung terkedu sebentar.
Tak sangka kawannya itu masih kuat menjerit.

Tersedak Seungwoo, si pekerja.
Oh, dia tak intai pun. Kebetulan saja dia lalu berdekatan dengan tempat SoonHoon melepak.

“ Wah. Drama atok-atoks. " kata Seungwoo, perlahan.

++++++

“ AKU BETUL-BETUL TAK TAHAN DENGAN STAF BARU TU! ANGSA BETUL PERANGAI! " rungut Seungcheol sambil mengetuk kepala Jeonghan dengan botol air mineral.

“ KEPALA AKU JANGAN DIBUAT MAIN, UNTA BODO! "

“ Ok ok tak buat lagi dah. Sorry zirafah sayang. "

“ Ah takde takde. Kau sini, unta. Tak payah nak bersayang dengan aku. Dah tua ni tak elok berghei. "

“ Kenapa kau suruh aku... " belum sempat Seungcheol berkata, Jeonghan pun...

𝘀𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝗲𝗲𝗻? 𝗻𝗼, 𝘀𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝘆!Where stories live. Discover now