Di dalam sebuah bilik air yang luas, terlihatlah seorang atok sedang duduk dalam tab mandi.
Atok mana pula ni? Dahlah duduk mengangkang.
" Woi Jun, kau dah kenapa duduk terkangkang dalam tab tu? Buang tabiat? " tegur Jeonghan.
" Rasanya aku tak perlu bagitahu pun kau dah tahu kenapa. " balas Junhui selamba tanpa memandang langsung wajah rakannya.
" Hm? Ini mesti Minghao merajuk dengan kau kan? Peninglah aku. Dulu masa muda bukan main sombong memasing. Ini dah tua bangka tiba-tiba jadi corny pulak? " bebel Jeonghan.
" Corny tu binatang apa pulak atok zirafah oi? Aku gabisa bahasa inggris dong. "
" Aku pun tak tahu, aku ikut apa yang Joshua cakap je. " sejurus itu, Jeonghan terus ketawa terbahak-bahak.
Junhui :
" Oh ya, kenapa Minghao merajuk dengan kau? Ini mesti ada isu berbangkit. " soal Jeonghan setelah hampir 10 minit ketawa.
" Aku lupa birthday dia. Masalahnya dia lupa birthday aku tak ada pula aku merajuk bagai nak rak. HA INI YANG AKU NAK EMO SEKARANG! " Junhui menggigit geram lengan bajunya.
" Sabar Jun, sabar. Minghao kan sakit, normallah dia buat perangai macam tu. "
" GUE GABISA BERTENANG ANJIR!!! "
Jeonghan memicit kepalanya, pening betul dapat atok-atok kuat drama ni.
Tanpa melengahkan masa, dia terus membuka hos air. Biar tab mandi tu penuh.
" Eh zirafah, kau dah kenapa buka air ni? Aku bukannya nak mandi woi! Aku sengaja je duduk dalam tab ni! "
" Tak, aku nak bagi kau sejuk sikit. "
" Masalahnya kau buka heater sekali. PANAS PANAS PANAS! "
" SORRY JUN SORRY! "
++++++
" Uit Minghao, aku tengok kau dah seminggu tak berborak dengan Jun. Ada sesomething terjadi ke? " soal Seungcheol lembut sambil menyuapkan bubur ayam ke Minghao yang masih masam mukanya.
" Dia lupa birthday aku, sampai hati dia... " jawapan yang diberi membuatkan Seungcheol berhenti menyuap.
" Astaghfirullahalazim Minghao, kita ni semua dah level atok tahu tak? Kau jangka dia boleh ingat semua benda ke? Jun tu nampak je okey, tapi kekadang nyanyuk dia lagi parah dari Seungkwan. "
Minghao hanya mencebikkan bibirnya.
" Aku tak kira! Aku nak dia sambut birthday aku juga walaupun dah berminggu lepas! " maka dia pun mula memberontak seperti biasa.
YOU ARE READING
𝘀𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝗲𝗲𝗻? 𝗻𝗼, 𝘀𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝘆!
HumorMengisahkan perjalanan hidup 13 orang tua yang dah nak mampos tapi masih tak sedar diri. Saksikanlah kehanatan atok-atok dari Rumah Kebajikan Sinar Pledis ini! 🥇Highest Ranking: #1 in seventeen (December 2022) 🌸START : 4 September 2020 🌸END : sam...