Seperti yang anda tahu, Jihoon pergi jumpa keluarganya.
Apa yang jadi sebenarnya?
++++++
“ EH ATOK PENDEK DAH BALIK!! "
“ YEY JIHOON!!! "
“ JIHOON BEBI MEH CINI MEH AMUAH! "
Ayat terakhir yang dilontarkan oleh Soonyoung itu membuatkan semua memandangnya dengan pandangan membunuh.
“ Kau panggil aku apa tadi? " soal Jihoon.
“ Bebi. "
“ Apa anjenk— " Jihoon menunjukkan riak wajah jijik.
“ Ya saya? Woof woof. " balas Mingyu.
“ Dia tak panggil kau anjenk, duduk sini diam-diam. " marah Wonwoo sambil mencampak Mingyu ke sofa semula.
Ya, dia campak.
CAMPAK.
“ Dasar anak Jeon, taknak kawan kau hiks "
“ Kau tengok muka aku, ADA AKU KESAHHH "
Hansol meraup wajahnya.
Asal ada member nak bercakap, ada je yang berdrama.“ Dey dey dahlah. Bagilah si Jihoon tu cakap alahai aku baling selipar kang. " kata Hansol sambil memegang sepasang selipar jamban milik Seungkwan.
“ Thanks woi. Tak, sekarang aku tak puas hati dengan si horanghae ni. Kau panggil aku apa tadi? " Jihoon bercekak pinggang.
“ Babi. "
Maka angry birds pun berkicauan.
“ EH KEJAP— " mata Soonyoung yang sepet itu terbeliak besar.
“ K-Kau panggil aku babi ke Uyong? " soal Jihoon sambil memegang dadanya.
Tersakiti katanya.
“ YA ALLAH, SUMPAH NAIM DANIEL AKU TERSASUL TADI JIHOON OI! " Soonyoung memegang bahu rakannya itu.
“ HIKS SUMPAHLAH SANGAT!!! " Jihoon menolak perlahan tubuh si ‘harimau jadian' itu.
“ Andai rembulan tidak lagi mampu bercahaya~ " kedengaran seseorang sedang menyanyikan lagu Sumpah by Naim Daniel dengan iringan gitar.
“ DIAM JOSHUA! " dua belas atok yang lain bergabung suara memarahi Joshua yang sungguh tiber itu.
“ Huk aloh, baru nak nyanyi. "
++++++
Setelah Jihoon yang merajuk tadi itu dapat dipujuk, maka mereka semua pun mulai serius.
“ So, Jihoon. Kenapa kau balik Busan? Ada sesuatu terjadi ke? " Seungcheol sebagai ketua, memulakan bicara.
“ Sepupu aku suruh aku balik Busan. Takyah tinggal sini lagi dah. Tapi— " belum sempat Jihoon menerangkan segalanya, sudah ada yang menyelit.
“ ALAH KALAU JIHOON BALIK BUSAN, AKU NAK EJEK PENDEK KAT SIAPA LAGI? " Mingyu menyerabutkan rambutnya.
“ EJEK CHAN JE AH, DIA PUN PENDEK! " cadang Dokyeom.
“ DIAM ENGKO, ANJING LAUT! " marah Chan.
“ Malaslah aku nak explain. Ada je yang menyelit. " Jihoon sudah bangun dari sofa yang diduduki.
“ Eh eh jangan begini Wuji oi, duduk. DAH AH KORANG NI GELABAH SANGAT PEHAL? " jerit Jeonghan.
Berkat jeritan Jeonghan tadi, semua yang memekak tadi sudah diam kembali.
“ Ok macam ni. Memang sepupu aku suruh tinggal sana. Tapi aku taknak. Dahlah cucu diaorang semua serupa itik perangai. Baik aku tinggal dengan korang je kan? Lagipun aku tak sanggup nak tinggalkan korang. Lagi-lagi si harimau ni. " terang Jihoon dengan panjang lebar.
“ Auch, aku ke? Jap nak excited. "
Satu saat kemudian...
“ JIHOON SAYANG AKU WEH HAHAHAHAHAHA KAU ADO? KAU TAKDO KAN MUAHAHAHAHA " jerit Soonyoung dengan gembira sambil menampar Junhui yang sah-sah tak bersalah.
“ Si rimau ni kalau aku pukul, tak bernyawa nanti- "
++++++
“ Jadi kau memang taknak tinggal kat Busan? " soal Minghao pula, inginkan kepastian.
“ Taknak! " balas Jihoon.
“ Janji eh, korang semua jangan sesekali ke mana-mana. Biar kita bertiga belas ada kat sini sama-sama! " ujar Seungcheol dengan penuh bersemangat.
“ Kalau boleh, biar mati sama-sama! "
“ Seungkwan... "
“ Ok ok sorry. "
Melihat mereka semua, tiba-tiba Jihoon jadi emo yang teramat sangat.
Faktor usia barangkali.
“ HUWAAA SAYANG KORANG SEMUA!!! "
“ Hiks kitaorang pun sayang kau walaupun kau suka pukul orang pakai gitar... "
Mereka semua pun berpelukan.
Mestilah emo kan?Sudah terlalu lama mereka berkawan.
Gilalah kalau tak sayang.Sedang mereka beremosi, terdapat dua orang manusia memerhatikan mereka.
“ Hiks! Aku pun rasa nak nangis sia, HUWAAAAAA " Seungyeon menghembuskan hingusnya ke lengan baju Seungwoo.
“ ASTAGFIRULLAH CHO SEUNGYEON, AKU FLYING KICK KAU KEJAP LAGI HA— "
Ya. Setiap kali atoks tu berdrama, ada saja yang sibuk nak tengok.
++++++
* Seungseung sedang menyelak album lama atoks-atoks Seventy *
“ Huish ini atok mana siot? Hots giler. " - Seungyeon
“ Tulah kau. Suka sangat curi tulang dulu. Kan dah tak tahu. Ini atok Yoon! " - Seungwoo
YOU ARE READING
𝘀𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝗲𝗲𝗻? 𝗻𝗼, 𝘀𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝘆!
HumorMengisahkan perjalanan hidup 13 orang tua yang dah nak mampos tapi masih tak sedar diri. Saksikanlah kehanatan atok-atok dari Rumah Kebajikan Sinar Pledis ini! 🥇Highest Ranking: #1 in seventeen (December 2022) 🌸START : 4 September 2020 🌸END : sam...