empat.

925 159 312
                                    


“ Jap. Kita nak buat apa eh sebenarnya? " soal Seungkwan.

Semua hanya mampu menepuk dahi.
Dah 25 kali kot ulang benda yang sama kat dia.
Tapi dia masih lupa.

“ Takpelah Boo, kau ikut je kitaorang. Malas nak ulang dialog. " Seungcheol menepuk perlahan bahu Seungkwan.

Kalau ditepuk kuat mahu dislocated tulang Atokboo tu. HAHAHAHA

++++++

“ Tali ada? " soal Seungcheol.

“ Ada. " balas Joshua.

“ Mancis, bom, senapang gajah, meriam ada? " soal Seungcheol lagi.

“ Kau nak letupkan rumah ni ke, bodoh? " Joshua berkata sambil memandang Seungcheol dengan maksud, bodohnya-atok-sorang-ni.

“ Ok aku gurau. Clorox ada? "

“ Aku suruh Seungkwan belikan. " sampuk Wonwoo. Dan pernyataan itu membuatkan mulut Hansol ternganga besar seperti Gua Niah.

“ BONGOK! KENAPA SURUH DIA BELIKAN? TAK AKAN KAU TAK TAHU DIA TU NYANYUK WOI ASTAGA— ADA YANG SESAT PULAK NANTI! " marah Hansol dengan bersungguh, siap serabaikan rambut Dokyeom.

“ Ini adalah contoh member yang sialan ya cucu-cucuku sekalian. " kata Dokyeom dengan tenang walaupun dalam hati nak saja dia smackdown atok kacukan itu.

++++++

“ Bukan tadi aku suruh beli clorox ke? Kenapa kau pergi beli ubat gegat? " soal Wonwoo kepada Seungkwan.

“ ..... " Seungkwan hanya mendiamkan diri sambil mencebikkan bibirnya.

“ Alah jangan sedih Boo, itu kan racun juga. Lain kali jangan pergi sendiri eh? Bahaya. " Hansol tersenyum manis ke arah Seungkwan dan sempat lagi dia menjeling Wonwoo.

“ Tch, dah tua pun nak bersweet. Dasar tak sedar diri. " Wonwoo memeluk tubuh. Menyampah.

“ Okay Hansol sayang~ " Seungkwan tersenyum sampai terserlah giginya masih elok bersusun.

Jangan percaya, itu gigi palsu.

“ Euw, sayang konon. Meremang bulu dada aku dengar. " kata Jeonghan sambil menayangkan wajah jijik dengan kelakuan dua atok tua itu.

“ AHH KALAU CEMBURU CAKAP AH " jerit Hansol secara tiba-tiba.

EXCUSE ME?! TAK ADA MAKNANYA AKU NAK CEMBURU PUIH! "

Maka, pergaduhan kecil pun berlaku.

++++++

Selepas pergaduhan antara Jeonghan dan Hansol berjaya dileraikan, Soonyoung terus menujukan sebuah soalan.

“ Urmm, Cheol? Kita nak buat apa? Kenapa ada mancis bagai ni? Takutlah aku. "

Good question! Disebabkan si Seungyeon tu dah perlakukan kita dengan kejam, apa salahnya kita buat benda yang sama? " Seungcheol tersenyum sinis.

“ KAU NAK BAKAR BUDAK TU KE?! " mulut Soonyoung terlopong besar.

“ Tch, aku tak sekejam itu. "

Then? "

“ Aku nak dia tahu, walaupun kita dah tua kerepot macam ni, kita masih boleh hapuskan dia secara senyap~ " kata Seungcheol sambil menyalakan sebatang mancis.

“ Uish asal semua jadi psiko ni? Takutlah weh. " Soonyoung menggosok-gosok lengannya.

++++++

“ Mula-mula sekali, kita perlu ceroboh bilik budak ni. Bakar barang-barang dia yang penting. " kata Seungcheol sebaik sahaja sampai di bilik staf yang bernama ‘Cho Seungyeon'.

“ Nanti, macam mana nak ceroboh? Bilik dia kan berkunci. Lagipun dia selalu bawa kunci tu. Pergi jamban pun dia bawa tau! " soal Chan apabila mendengar cadangan si ketua.

“ Kau dah lupa? Mingyu kan ada! Dia dah tua pun sado nyah! " jawab Seungcheol.

Sejurus itu, Mingyu pun menendang pintu bilik tersebut dengan kuat. Pintu tersebut terus roboh dan dinding yang berdekatan dengan pintu kelihatan retak sedikit.

Dua belas ahli yang lain bertepuk tangan melihat kehebatan Mingyu. Seungcheol terus melaungkan,

WE ARE?!! "

SEVENTY!!! " laung mereka dengan penuh semangat.

“ UHUKS UHUKS UHUKS HORRRHHH "

“ Astagfirullah Dokyeom. "

++++++

“ Kita nak bakar apa? " soal Minghao.

“ Bakar kad pengenalan dan surat beranak dia. Huehue~ " Seungcheol menjawab dengan nada watak psiko.

“ Eh, tapi itu kan benda paling berharga...? " Minghao jadi keliru.

“ Ada aku kisah? Ini balasan sebab dia tendang ehem ehem aku. Seminggu aku menderita tahu tak? " sangat perit apabila Seungcheol mengingati semula peristiwa tersebut.

“ Ok fine. Bakar je bakar. "

Seungcheol pun menyalakan mancis dan terus membakar dua barang berharga tersebut.

FIREEEEE!!!!

“ Ha sekarang kita nak bakar apa pulak? Cepat sikit. Pinggang aku dahlah makin kronik sejak dua menjak ni. " soal Jihoon sambil memegang pinggangnya yang masih ramping itu.

“ Ikutkan hati, nak saja aku bakar bilik budak ni. Tapi kalau aku buat, dengan rumah ni sekali terbakar. " Seungcheol hanya mampu mengeluh.

Tak puas hatilah tu.

“ Ala. Kau bakar meja dia sampai hangus then kita berambus. " celah Joshua.

“ BIJAK JOSH BIJAK! HA BAK SINI MANCIS "

Nampaknya rancangan balas dendam mereka berjalan dengan lancar.

Apa agaknya reaksi Seungyeon ya?

++++++

“ Saya sangat bijak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“ Saya sangat bijak. "

𝘀𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝗲𝗲𝗻? 𝗻𝗼, 𝘀𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝘆!Where stories live. Discover now