lima.

814 155 319
                                    

“ Huaarghh penatnya melayan atok-atok tua semua tu. Sakit hati aku! " rungut Seungyeon sambil mengeliat kecil.

“ Ini kalau dapat rehat, fuh nikmat. " katanya.

Dia pun berjalan ke arah bilik yang disediakan khas untuknya.

Sambil berjalan, dia bersiul kecil dan tangannya sibuk bermain dengan kunci bilik tersebut.

“ Nanti. Kenapa aku macam terbau benda hangus? " soalnya sambil hidungnya cuba mencari sumber bau hangus itu.

Dia pun berlari ke biliknya.

Sampai sahaja di bilik...

WHAT THE FLOWER? MACAM MANA PINTU NI BOLEH ROBOH?! " mulut Seungyeon ternganga besar, terkejut.

“ DINDING PUN RETAK?! YA AMPUN... "

“ Kenapa aku rasa tak sedap hati ha? "

Dan...

“ MACAM MANA MEJA AKU BOLEH TERBAKAR?! " jejaka itu terduduk kerana terlalu terkejut.

“ Weh apa ni weh? Kad pengenalan dan surat beranak pun dah hangus...macam mana aku nak berurusan nanti...huwaaa...why why why? " dia mula menangis.

Sementara itu, gerak-geri jejaka tersebut diintai secara senyap oleh 13 atok yang kacak.

“ Weh guys, budak tu menangislah. " kata Soonyoung.

“ Kesian pula aku tengok. Sekali pandang macam budak kecil menangis sebab tak dapat gula-gula. " kata Chan sambil menggigit kukunya.

“ Cheol, kau tak rasa ini macam dah melebih? " soal Jeonghan kepada Seungcheol.

“ ... " Seungcheol masih dalam keadaan statik.

“ Aku tahulah dia banyak kali buat kita marah. Tapi balasan ni macam melampau sangat pula rasanya. " kata Minghao a.k.a atok katak.

“ Aku pun rasa macam tu. Jomlah, kita terangkan segalanya pada dia. Then, kita minta maaf. " kata Seungcheol selepas diam dalam beberapa minit.

“ AYUHLAH KITA "

++++++

“ Hikss...kenapa jadi macam ni... " Seungyeon masih lagi dalam kesedihan.

Hodoh sungguh rupa. Muka dah merah dan sembab sebab terlebih menangis.

Seperti tadi, 13 atok tersebut masih setia mengintai jejaka itu.

“ Psstt...siapa nak cakap? " soal Mingyu dalam nada suara yang perlahan.

“ Seungcheol jelah. Kan dia yang membakar tadi. " cadang Dokyeom.

“ Haih yelah. Wish me luck! " Seungcheol hanya mampu menurut arahan mereka.

Lagipun betullah apa yang Dokyeom kata. Memang dialah yang bakar segala barang kepunyaan Seungyeon.

Fighting! " sorak mereka.

Seungcheol menghela nafas.
Dia pun pergi ke arah si pekerja yang amat dibencinya itu.

“ Seungyeon...? "

“ Hikss...atok Cheol? Nak apa? Hikss... "

“ Aku ada sesomething nak bagitahu kau. " terang Seungcheol dengan ringkas.

“ Hikss something tok, bukan sesomething. Saya tengah nangis ni, jangan buat saya tiba-tiba gelak hiks! Atok nak bagitahu apa? " soal Seungyeon sambil mengelap air mata dengan lengan bajunya.

𝘀𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝗲𝗲𝗻? 𝗻𝗼, 𝘀𝗲𝘃𝗲𝗻𝘁𝘆!Where stories live. Discover now