22. The new queen of Narnia?

155 7 0
                                    

Maggie's POV.

Peter ligt op zijn bed. Meer dood dan levend. "Hij is vergiftigd," zegt dokter Cornelius. "Degene die dit gedaan heeft. Moet toegang hebben gehad tot zijn eten en spullen. En heeft volgens mij ook eerder toegeslagen," zeg ik. Dokter Cornelius knikt. Ik loop naar Caspian toe. "Ik vind het heel erg wat er is gebeurd," zegt hij. Ik knik. We zitten op zijn kamer samen met: Susan, Ed en Lucy. "In die tussen tijd vind ik dat jij de nieuwe koning moet worden. Tot Peter weer beter is," zeg ik. "Je weet dat Peter waarschijnlijk niet beter wordt," zegt Caspian. "Zolang hij nog ademhaald heb ik nog hoop," zeg ik. Ik zit een beetje tussen Caspian's boeken te kijken. Ik sla een boek open. "C-caspian," zeg ik. Met een gezicht vol tranen. Ik pak twee flesjes met vergif te voorschijn uit het boek. De bladzijde zijn uit het boek geknipt waardoor ze er in paste. Iedereen kijkt Caspian aan. Ik laat het boek vallen en ik ren weg. "Dokter is dit het vergif van Peter?" vraag ik. Hij kijkt er goed naar. Hij knikt. "Waar heb je het gevonden?" vraagt hij. "Bij Caspian," zeg ik. Hij kijkt me verbaasd aan. Ik zie allemaal wachters langslopen. Ik ren naar Ed. "Wat is er?" vraag ik. "We hebben Caspian laten arresteren," zegt Ed. Ik knik verdrietig. 

Ik loop terug naar Peter. Susan, Ed en Lucy gaan achter me zitten. Ik hou zijn hand vast. "Je had belooft dat je me niet alleen liet. Peter," zeg ik. "Dat heb je belooft." "Hij is onze sterkte. De rots van Narnia. Hoe kan ik zonder hem leven? Hoe kan iemand zonder hem leven?" vraag ik. "Omdat we dat moeten," zegt Ed. "Maggie, Peter gaat dood. Hoe vreselijk dan ook. Het koninkrijk zal zijn hoge koning verliezen," zegt Lucy. "Zolang hij leeft hebben we nog steeds een hoge koning," zeg ik. "Maar wanneer de tijd komt. En die komt snel. Moeten we er klaar voor zijn. Als we geen hoge koning of koningin hebben zal het koninkrijk vallen. Alles waar hij zo goed voor had gewerkt zal bedreigt worden," zegt Susan. "Maar wie moet dan hoge koning of koningin worden? Wie zal zijn kroon kunnen dragen? Wie is waardig en puur genoeg?" vraag ik. "Jij," zeggen ze alledrie. "Ik?" zeg ik vragend. "Jij bent net familie voor hem. Jij bent slim en sterk. Jij bent de enige die weet wat hij wil. Die weet hoe Narnia niet in verkeerde handen zal vallen. Ik weet zeker dat als Peter dezelfde keus had, dat hij jou ook zal kiezen," zegt Ed. "Ik weet niet wat ik moet zeggen," zeg ik. "Ik weet dat dit veel verantwoordelijkheid eist. Maar wij staan klaar voor je. Heel het koninkrijk steunt je. Nu en voor altijd," zegt Susan. "Ik heb nog nooit zulke goede vrienden gehad," zeg ik. Ik geef ze een knuffel. Het is gelukt!

De alarmbel gaat. Ik schrik op. "Majesteit. Kom," zegt Glenstorm. "Maar ik wil bij Peter blijven," zeg ik. "Je bent nog niet eens hoge koningin. We kunnen je nu niet verliezen," zegt Glenstorm. Ik ga ermee akkoord. Ik ren met hem mee naar de schuilkamer. Ik val inslaap. 

"Maggie," hoor ik. Ik schrik wakker. Ik zie Peter voor me staan. "Peter je leeft!" zeg ik vrolijk. "Ja, ik weet niet hoe. Maar het ik leef weer," zegt hij. Ik geef hem een knuffel. Shit! Het is misluk!

The chronicles of Narnia: The dark princeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu