"Aishah, tolong aku hantar pergi tingkat dua ekkk..."suruh Fatiha yang berjalan perlahan-lahan sambil meletakkan beberapa fail penting di atas meja Aishah.
"Aik...sendiri tak boleh hantar ke?"kata Aishah lagi dengan tidak puas hatinya dengan Fatiha..
"Ya Allah Aishah,kau nampakkan aku sekarang ni macam mana.."balas Fatiha sambil menepuk dahinya..
"Oh ye la kannnn...lupa pulak aku...heheheh"Aishah tersengih-sengih sahaja...
"Kan...kan...baru sedar dari tidur ke?...Aishah oiiii.."perli Fatiha lagi..
"Eh dah lah..boss nak check fail tu hari ni jugak...dah alang2 kau nak jumpa boss nanti,hantar sekali fail aku ni.."pujuk Fatiha supaya Aishah dapat membantunya menghantar fail tersebut...
"Ok..ok...nanti tunggu aku habiskan task ni dulu baru aku hantar ok?"
"Okay Aishah,terima kasih daun keladi lain kali aku suruh lagi"
"Amboi ada lagi lain kalinya....sama2 daun ubi nanti aku cabut lari...hahaha"balas Aishah sambil ketawa...
Setelah semuanya selesai,Aishah pun naik elevator untuk ke tingkat dua untuk menghantar fail tadi...Setelah dia menghantar fail itu kepada bossnya,bossnya pun meyuruhnya menghantar fail lama ke stor iaitu dia tungkat enam...Siapa berani membantah apabila majikan suruh kan?Jadi Aishah pun ikut saja apa yang disuruh oleh bossnya.Pada masa itu,terfikir untuk ke kafe untuk membeli secawan latte panas tetapi terlupa pulak membawa dompat. Jadi dia pun turun ke tingkat dua dimana tempat dia bekerja untuk mengambil dompetnya...
Tiba-tiba Fatiha datang ke mejanya dan bertanya..."Aishah nak pegi mana ni?"
"Aku nak pegi kafe jap beli coffee panas kaw-kaw..."beritahu Aishah...
"Eh belikan untuk aku jugak...tolong belikan Caramel Macchiato panas...""Ok boleh je...okbai daun ubi..."Aishah terus melangkah dari situ untuk ke kafe membeli air.
Semasa dia melangkah masuk elevator,Aishah terus menekan butang yang bernombor lima kerana kafe di tingkat lima.Setelah bunyi 'ting',dia hendak melangkah keluar dari situ tetapi pelik kenapa ke tingkat sepuluh.."Eh! bukan aku tekan lima tadi kenapa pergi tingkat sepuluh."bicaranya dalam hati.
Tidak lama selepas itu datang seorang wanita tiba2 muncul di depan elevator alangkah terkejutnya dia...Tiba2 muncul entah dari mana datangnya.Memang ghaib...
Dengan lambatnya wanita itu memasuki elevator sehinggakan menimbulkan rasa tidak senang hati.
Aishah pun tanpa melengahkan masa terus menanyakan perempuan itu hendak kemana..."Cik...cik nak pegi mana?tanya Aishah kepada wanita disebelahnya..Boleh turunkan saya ke tingakat satu?sebab saya ada benda penting nak diselesaikan"beritahu wanita itu...
"Okay cik ..boleh..."Aishah terus menekan butang satu kerana dia lebih mengutamakan wanita tersebut yang sedang dalam masalah...Dalam tengah menunggu untuk menuju ke tingkat satu...Aishah hanya melihat wanita itu tanpa mengedipkankan matanya kerana wanita itu sangat aneh dan seram...Selama mereka di dalam elevator tersebut, dia belum lagi melihat wajah wanita itu dengan jelas.Wanita itu hanya berdiri kaku di sudut elevator tanpa berkata apa2..Tidak lama selepas itu,mereka telah sampai destinasi yang dituju...Wanita itu keluar dari elevator tanpa berkata apa2 dan dia menoleh perlahan-lahan...Aishah mula merasa lain...alangkah terkejutnya Aishah melihat wanita itu...dan wanita itu ialah makhluk yang tidak diundang...
Muka wanita itu sungguh seram dan baunya tiba2 menjadi sangat busuk sehinggakan Aishah tidak dapat bernafas...Mata wanita tersebut begitu merah dan wajahnya yang menakutkan...Aishah tadi terus pengsan di dalam elevator tersebut...Bersambung.....
YOU ARE READING
MIMPI
HorrorMengisahkan tentang mimpi,kisah benar dan kisah seram dari mainan tidur... Okey..have fun when you read it..🎃👻