FERYADI İSYANIM

2.2K 43 13
                                    

Gözlerinin dokunduğu her mekan memleketim
Bakıver de uzamasın gurbetim, esaretim
Ahmet Arif hasretinden prangalar eskitmiş
Beni böyle eskitense prangalı hasretin...

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Yeşil bir çimenlikte yürüyorum,az ileride akan bir derenin sesi çalınıyor kulağıma. Ağaçların dallarına konmuş  olan kuşlar sanki beni izliyorlar. Bu his beni biraz tedirgin etsede ilerlemeye devam ediyorum. Küçük bir patika gördüğümde oraya doğru ilerliyorum,şimdi derenin sesi daha da yakın. Bu yoldan defalarca geçtim,gitmem gereken yeri biliyorum. Bu yüzden duraklamadan patikanın sonuna kadar gidiyorum,dereye oldukça yakın bir yerde patika bitiyor. Asırlık çınar ağaçlarının dibin de durup,buraya geliş nedenime göz gezdiriyorum. Derenin kıyısında,ayaklarını akan suyun içine daldırmış. Yanında duran deri çantadan bir tomar parşömen çıkarıyor. Dizlerinin üstüne parşömeni koyup,çantadan bu sefer bir kalem alıyor. Onunla kişisel olarak tanışmadık,tanışmamız olası da değil zaten. Ama onunla ilgili her şeyi biliyorum. En sevdiği yemeği,sevdiği rengi,hayran olduğu şairi,defalarca okuduğu kitabı,korkularını,ona dair ne varsa zihnimde kazılı. Onu uzaktan izlemek her zaman ki gibi yetmiyor,bulunduğum yerden ona doğru yürümeye başlıyorum. Şimdi tam arkasındayım,elimi uzatırsam dokunacağım. Sağ elimi ona dokunmak için kaldırıyorum.....

Genç adam terden sırılsıklam olmuş bir şekilde uyandı uykusundan. Önce etrafına anlamayan gözlerle bakıp,nerede olduğunu algılamaya çalıştı. Yatağının karşısında asılı tabloyu gördüğünde,odasında olduğunu anlaması zor olmadı. Komidinin üstünde duran saate baktı,sabah olmak üzereydi. Yine o aptal rüyanın içine sıkışıp kalmıştı.Tam on yıldır aynı aptal rüyayı görüyordu,rüyadan kaçabilmek için uyumuyor ve bu yüzden şiddetli baş ağrıları çekiyordu. Psikiyatristi bunun kendi takıntısı olduğunu ve eğer çok isterse bunu atlatabileceğini söylüyordu. İçinden kadına sövmeden edemedi,kim ikiyüz yıldır ölü olan bir adamı rüyasında görmek isterdi ki?

Tanıtım bölümü,tarihi kurgu diyebiliriz sanırım ama kişi ve kurumlar tamamen benim bir taraflarımdan uydurmamdır. Ciddiye almayınız yani 😁

BENİ SEN KURTARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin