sorry lama menghilang 😭
.
.
ehem ada lagi ke yang sudi baca?♡♡♡
___________________________
[ Broken Trust ]
Kosong.
Taehyung hanya merenung langit biru yang tika itu seakan memahami perasaannya, tiba-tiba saja semakin mendung.
Jejaka itu mendepakan tangan sambil menutup kelopak mata, membiarkan deruan angin mengenai tubuhnya.
Tiga hari.
Sejak Hyujin berhenti sekolah dan langsung tidak menghubunginya. Jujur saja, dia merindui sahabat baiknya walaupun hanya seketika tak berjumpa. Bahagian rooftop sekolah menjadi pilihan untuk menenangkan diri pada waktu rehat.
"Hyujin tengah buat apa sekarang eh? Tak rindu aku ke? Tch, rindu apanya. Dia tak ingat aku pun rasanya" Taehyung menggelengkan kepala bersama tawa halus.
Pandang saja tempat duduk sebelah dalam kelas, kosong. Pergi kantin, hanya dia seorang saja. Tiada peneman.
"Taehyung-ah, buat apa dekat sini? " suara Jungkook kedengaran lantas tubuh dipusingkan ke belakang.
"saja ambil angin, rindu Hyun"
"bwo? Rindu? Kau kenapa nak rindu dia? Bukannya korang ada hubungan pun" Jungkook sengaja memprovok Taehyung. Dia cemburu sebenarnya sebab Hyujin kata yang Taehyung lebih baik dari dia.
"ah aniya" Taehyung menguntum senyum tipis. Dia mula berfikir bukan-bukan dan sedaya upaya menepisnya.
Keinginan untuk menolak Jungkook jatuh dari atas bangunan.
Ah! Fikirannya saja mungkin.Taehyung juga sudah mula membenci Jungkook bahkan sejak jejaka itu merampas Hyujin darinya, dia cuba untuk meyakinkan diri yang dia akan baik-baik saja.
Tapi Jungkook melepaskan peluang yang diberikan, makin bertambahlah amarah Taehyung.
"hyung, Tae nak tanya satu benda boleh? "
"tanyalah, aku tak marah"
"hyung tak sedih ke sejak Hyun tiada? Maksudnya... hyung nampak baik saja" Taehyung mula memancing Jungkook.
YOU ARE READING
Ghost Bride | Jeon Jungkook
Fanfiction[2021] + marrying a good-looking ghost? [ THE DIMENSION SERIES: ONE ] Jeon Jungkook, roh yang tidak aman terpaksa melalui ghost marriage bersama seorang gadis yang bekerja sebagai penulis komik. Ahn Hyujin, gadis itu memang sukar nak percaya yang d...