goals: 10 votes dan 20 comments untuk unlock next chapter ehe enjoy reading!
❤❤❤
__________________________________
“ By My Side ”[ PRESENT ]
Silau.
Cahaya mentari yang menerobos masuk melalui jendela kamar tidur mereka membuatkan tidur Hyujin terganggu.
"aaaaa pukul berapa dah sekarang ni?" kelopak mata dibuka perlahan-lahan dalam keadaan mamai. Tubuh tidak lagi berbaring, telefon bimbit segera dihidupkan untuk melihat jam.
"baru pukul 9 pagi, nak tidur balik lah--ARGHH! "
"mwo? wae gurae? "
"kenapa kau ada dekat sini?! " selimut terus diselak apabila Hyujin mulai sedar akan sesuatu. Cuak jugalah bila tiba-tiba saja ada Jungkook di sebelah.
Eh! Tapi kan dah memang suami dia.
"haih dah tidur balik... shuhh shuhh aku perlukan tidur dan kau pun sama. Tak payah nak terkejut sangatlah, lupa ke kita memang tidur sekatil? " tangan Hyujin terus ditarik sehingga tubuh gadis tersebut kembali terbaring.
Lantas Jungkook menariknya lebih dekat dan mengeratkan pelukan. Jejaka itu menggesel hidungnya pada bahu Hyujin yang agak terdedah.
Makin tak keruan gadis itu jadinya!
"Jungkook-ah, jauh sikit.."
"shireo, kau kan isteri aku jadi apa salahnya" dengan suara garau, Jungkook membalas bahkan kini tubuh Hyujin sepenuhnya dalam dakapan Jungkook.
Dia masih lagi memejamkan mata, langsung tidak sedar keadaan Hyujin macam cacing kepanasan sekarang.
Semalam mereka pulang agak lewat dari Namsan Seoul Tower setelah akhirnya kedua-duanya ingat akan masa lalu. Hyujin sedar dari koma dan dia cepat recover dari amnesia manakala kematian Jungkook masih lagi menjadi kes bunuh diri sehingga kini.Separuh tubuhnya habis terbakar lalu hancur apabila jatuh dari tingkat tiga bangunan sekolah?
Cukup mengerikan.
Dan sebab itulah dia tidak mahu Hyujin tahu akan kematiannya yang tertera dalam fail sekolah tempoh hari.
Seorang pelajar mati bunuh diri, itulah sebabnya ia menjadi sejarah hitam sekolah.
YOU ARE READING
Ghost Bride | Jeon Jungkook
Fanfiction[2021] + marrying a good-looking ghost? [ THE DIMENSION SERIES: ONE ] Jeon Jungkook, roh yang tidak aman terpaksa melalui ghost marriage bersama seorang gadis yang bekerja sebagai penulis komik. Ahn Hyujin, gadis itu memang sukar nak percaya yang d...