enjoy reading ❤
_______________________________[ Absolute Nightmare ]
Sunyi.
Suasana rumah yang dihuni oleh pasangan tersebut hanya suram sejak kejadian dua hari lepas. Jungkook semakin kurang bercakap manakala Hyujin tak tahu apa lagi cara terbaik untuk memujuk suaminya.
Kesedihan Jungkook bertambah apabila mengetahui berita pemergian Yoongi daripada Taehyung. Langsung tiada secalit senyuman apatah lagi gelak tawanya sejak kedua-dua insan itu pergi meninggalkan dirinya.
"sayang, makanlah. Aku tahu kau sedih tapi tak perlu sampai macam ini. Kau tak sayang aku ke hurm? Dah lewat malam tapi kau masih tak mahu makan"
Hyujin membawa dulang yang berisi sup ayam, air coklat panas dan beberapa side dishes. Gadis itu melabuhkan punggung di sebelah Jungkook atas sofa di ruang tamu.
Jemari runcingnya bermain dengan rambut hitam milik Jungkook namun jejaka itu masih membatu, ralit memerhati televisyen tanpa menghiraukan Hyujin di sebelah.
"Jungkook-ah, aku bawakan makanan. Atau kau nak aku suapkan?" Hyujin menyoal tenang.
Dia cuba memahami keadaan suaminya sebaik mungkin. Hyujin sedar minggu depan ialah minggu terakhirnya untuk bersama Jungkook sebelum dia juga akan ditinggalkan sendiri.
"buka mulut aaaaaa~~"
Prang!
"berhenti buat baik dengan aku, Ahn Hyujin" mangkuk yang diisi bubur tadi ditepis kuat sehingga jatuh. Mangkuk itu juga pecah bersama bubur yang tumpah di serata tempat.
"mulai hari ini, kita bukan lagi suami isteri. Aku akan tinggal dengan Namjoon hyung saja. Kau dah bebas untuk berkahwin dengan mana-mana lelaki termasuklah Taehyung. Mesti kau suka kan?" Jungkook berdecit kasar lalu tersenyum kecil.
"apa? Tapi tak per--"
"--kau dengan aku dah tiada hubungan. Terima kasih untuk segalanya tapi kau layak dapat suami yang lebih baik daripada aku. Yang penting, dia ialah manusia dan masih hidup"
Jungkook bersuara serius sambil iris matanya tajam menikam anak mata Hyujin.
"kau marah...tentang Hoseok ke? " tubir mata Hyujin mula kemerahan. Lelaki ini sedar tak yang mereka hanya ada seminggu lebih saja lagi?
"ya, kau penyebab dia tinggalkan aku. Kau ialah penyebab dia tak dapat pergi ke destinasi seterusnya dengan aman" Jungkook berdecit kasar lalu meraup wajahnya. Dia menjeling sekilas ke arah Hyujin yang masih duduk.
YOU ARE READING
Ghost Bride | Jeon Jungkook
Fiksi Penggemar[2021] + marrying a good-looking ghost? [ THE DIMENSION SERIES: ONE ] Jeon Jungkook, roh yang tidak aman terpaksa melalui ghost marriage bersama seorang gadis yang bekerja sebagai penulis komik. Ahn Hyujin, gadis itu memang sukar nak percaya yang d...