t h i r t y s i x

177 42 25
                                    

uyaiii lama bethol sal tak updateenjoy reading ! ❤

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

uyaiii lama bethol sal tak update
enjoy reading ! ❤

________________________________

[ Lucky To Have You ]


- 3 DAYS LEFT -

Kaku.

Tubuh Jungkook masih statik berdiri di luar rumah Hyujin. Dia sudah buat keputusan untuk menghabiskan sisa tiga hari bersama isteri kesayangannya.

Janji itu.

Jungkook masih ingat kata-katanya untuk mengadakan majlis perkahwinan mereka secara kecil-kecilan. Mungkin tidak akan ada sesiapa yang hadir, paderi juga sudah tentu akan perasan yang dirinya bukan manusia.

Mungkin dia akan menyuruh Namjoon saja menjadi saksi penyatuan mereka berdua secara sah. Antara dua dunia yang berbeza, dua jasad yang berbeza tetapi hati mereka masih bersama.

Jungkook menghembus nafas tenang, cuba untuk menenangkan dirinya yang semakin gementar.

"agaknya...apa reaksi Hyujin jika aku pulang semula? Mesti dia marah...bodohnya aku sebab ikut perasaan sendiri macam budak-budak" Jungkook tertawa palsu.

Black leather jacket yang tersarung pada tubuhnya dibetulkan. Dia merapi rambutnya sebelum mula mengorak langkah menghampiri pintu utama rumah Hyujin.

Tok! Tok!

Tiada sahutan.

Jungkook cuba mengetuk beberapa kali lagi. Namun, masih sunyi tanpa sebarang bunyi.

"Hyujin keluar ke? Tapi selalunya petang begini, dia tak akan keluar rumah. Kerja? Aku pasti hari ini ialah rest day sebelum majlis pelancaran komik lagi dua hari... yaish..mana kau?" kepalanya dipicit perlahan lalu bercekak pinggang. Sekali lagi, jemarinya mengetuk pintu rumah Hyujin.

Jejaka itu sudah mula tak sedap hati apabila masih tiada sebarang sahutan.

"patut ke aku... teleport saja ke dalam? Ah! Hyujin tak akan suka jika aku buat begitu. Tapi, tiada pilihan lain. Ergh! Aku risaulah! Macam mana sekarang?"

Dia mundar-mandir sambil menggigit bibir sendiri dengan rasa resah yang menyerang diri sendiri.

"aaa..tak apa rasanya"

Tap!

Jungkook memetik jarinya, serta merta dia sudah berada di ruang tamu. Mata kembali dicelik lalu dia mula melangkah mendekati bilik Hyujin. Kepalanya dijengukkan juga di dapur, ingin melihat jika Hyujin ada di situ.

Ghost Bride | Jeon Jungkook Where stories live. Discover now