t w o

458 81 1
                                    

enjoy reading! 💜

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

enjoy reading! 💜

________________________

Perlahan-lahan aku bukakan mata. eh bukan aku dekat ruang tamu ke? macam mana dah dekat bilik ni?

Aku terus bangun dan memeriksa badanku. Kedua mata digosok sebelum menampar pipi perlahan.

fuh! mimpi rupanya! nasib baik bukan realiti, aku tak dapat bayangkan kalau kahwin dengan hantu.

"sayang dah bangun? "

Alahai dah pagi pun ada 'benda' nak ganggu ke? Bulu roma aku dah meremang tapi cuba beranikan diri juga. Orang tua kata, jangan takut sangat, nanti lagi dia suka.

"BAAHH! "

"HAISH HANTU PERGI LAH KACAU DOYOUNG JIRAN SEBELAH! " aku terus menjerit sambil menyelubungkan diri dengan selimut.

"hahaha janganlah takut" perlahan-lahan selimutku ditarik. wujudnya seorang manusia berjantina lelaki tengah berdiri sekarang di tepi katil aku.

"eh kau? Kau manusia kan? Tapi macam mana kau masuk dalam mimpi aku dan kau jadi hantu?" aku terus pandangnya, terkebil-kebil.

"pfft- mana ada mimpi lah kau ni, aku memang hantu haih sedih pula bila mengenangkan nasib dah mati dan.. aku suami kau" dia terus ketawa kuat sebelum kembali memandang aku.

" semalam yang kau kiss aku tu? real? " mataku membundar sambil menyoalnya dibalas dengan anggukan.

Gila! First kiss aku tu.

"mian, aku cuma nak buktikan yang aku nyata dan bukan imaginasi kau je" katanya sebelum memandang lantai sambil mencebikkan bibir. alah comel pula engko ni.

"jadi kau hantu? dan aku memang isteri kau? " aku terus menyoal laju.

"gurae, dari semalam lagi kau tanya. Susah sangat ke nak terima hakikat yang kau isteri aku? " dia mengerutkan dahinya sambil menongkat dagu memandangku.

"geurae ! aku percaya! fuh, aku ingat semuanya. Kalau macamtu, apa nama kau dan kau ke yang angkat aku semalam? " soalku setelah mengingati apa yang berlaku semalam. Walaupun semua ni agak tiba-tiba , tapi apa yang aku boleh buat?

"Jeon Jungkook dan ya, aku yang angkat kau"

"Jeon Jungkook? "

"nae, Jeon Jungkook" katanya mengangguk laju sebelum menjentik dahiku perlahan.

"oh Jeon Jungkook"

"ya"

"Jeon Jungkook"

" kau kenapa? "

"Jeon Jungkook"

"kau okay tak ni? "

"Jeon Jungkook" namanya aku ulang beberapa kali, seakan aku pernah tahu nama ni. Dahiku dikerutkan memandang dia yang masih tersenyum kecil.

Ghost Bride | Jeon Jungkook Where stories live. Discover now