t w e n t y e i g h t

214 49 7
                                    

highly recommended untuk buka lagu di atas ❤

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


highly recommended untuk buka lagu di atas ❤

reminder: fanfic ini 100% hanyalah fantasi dan dilarang melibatkan isu agama kerana hanya imaginasi sal saja <33

enjoy reading

_________________________

[ Change Our Destiny ]


"sayang"

Jungkook memanggil Hyujin dengan suara manja. Jejaka itu mendepakan tangannya lalu isterinya itu segera masuk ke dalam dakapan Jungkook.

Usai mereka makan malam bersama di sebuah restaurant tadi, Jungkook mengajak Hyujin untuk pergi ke taman permainan yang agak besar.

Angin yang sepoi-sepoi bahasa di taman yang sunyi itu membuatkan dakapan hangat Jungkook semakin dieratkan.

Hyujin tersenyum lebar apabila Jungkook mengusap rambutnya namun tanpa sedar....hati Jungkook diserang rasa sakit yang amat dalam.

Dia cuba menahan tangisan sebaik mungkin sambil mengatakan yang mereka akan baik-baik saja.

Dia tak mahu berpisah.
Dia tak mahu Hyujin sakit buat kali kedua.

Jadi dia harus cari jalan untuk kekal bersama Hyujin sehingga akhir hayat wanita itu.

"urm kau okay tak? " sayup-sayup kedengaran bunyi esakan milik Jungkook membuatkan Hyujin cuba meleraikan pelukan. Jungkook segera menahan pergerakan dan terus memeluk tubuh kecil Hyujin.

"stay... can we just stay together forever? "

"yes, i'm gonna be here with you. Aku tiada sesiapa selain kau, Jeon Jungkook"

Jungkook segera menyeka air matanya lalu lambat-lambat meleraikan pelukan. Wajah ceria cuba dipamerkan seikhlas mungkin.

"kau rasa ada sesuatu yang tak kena dengan jari kau? "

Hyujin terus membelek bahagian jari-jemarinya. Ada kuku yang patah ke? Atau luka di mana-mana?

"aku rasa biasa saja,  tia--"

"--tiada cincin kahwin kita"

Jungkook mengukir senyum lebar manakala Hyujin sudah terdiam kelu. Iris mata wanita itu sekadar memerhati Jungkook yang sudah duduk dengan gaya ingin melamar. Jungkook segera mengeluarkan sekotak cincin berwarna merah dari poket.

Ghost Bride | Jeon Jungkook Where stories live. Discover now