[ Fan's Fantasy ]
[ Hyujin POV ]
Penat.
Aku memandang ke luar tingkap bas yang sedang dinaiki. Satu keluhan terbit dari bibir tatkala kembali teringat kata-kata Jungkook semalam.
2 minggu lagi.
Ditinggalkan oleh semua orang di dunia ini.
Hidup memang menyedihkan.
Aku terus bangkit lalu turun melalui tangga bas apabila tiba di stesen. Kaki dijejakkan pada bahu jalan apabila angin malam agak kuat membuatkan aku menggosok kedua-dua lengan.
Apabila bas sudah bergerak semula, aku mula mempercepatkan langkah. Keadaan gelap dengan lampu jalan kian malap yang entah bila nak servis. Haih!
Tap! Tap!
Bunyi derapan langkah seseorang dari belakang membuatkan aku makin tak senang hati. Lorong kecil menuju ke rumah sememangnya sunyi pada waktu malam. Aku terpaksa pulang lewat pun semuanya disebabkan ada meeting berkenaan pelancaran buku komik edisi baharu lagi 2 minggu.
Tarikh yang hampir sama dengan...
aku bakal kehilangan Jungkook.
Entah kenapa... susah sangat ke mereka nak ubah tarikh pelancaran padahal aku penulisnya?
Banyak alasan, kononnya melibatkan banyak pihak lebih-lebih lagi pihak media dan peminat siri komik aku. Memanglah aku terkenal dengan nama samaran saja dan tidak terlalu mendedahkan privasi kepada umum tapi haih... semua ini memenatkan.
Tap!Sengaja aku menoleh ke belakang sekilas apabila deruan angin membuatkan liang roma makin meremang. Aku pasti ada sesuatu yang tak kena.
Suspicious.
Ada seorang lelaki berpakaian serba hitam seakan-akan berhentikan langkahnya setiap kali aku menoleh ke belakang.
"Jungkook-ah, tolong aku" aku memejamkan mata sejenak lalu melajukan langkah. Nafas kian tak teratur apabila bayangan lelaki di belakang juga turut sama kelihatan laju mengekori.
Tak tunggu lama, aku terus memecut laju apabila semakin hampir dengan pagar rumah.
"ARGHHHH! " sekelip mata saja pandangan aku menjadi gelap. Terdengar suara kekehan garau menyapa gegendang telinga sambil badan aku ditarik ke belakang.
YOU ARE READING
Ghost Bride | Jeon Jungkook
Fanfiction[2021] + marrying a good-looking ghost? [ THE DIMENSION SERIES: ONE ] Jeon Jungkook, roh yang tidak aman terpaksa melalui ghost marriage bersama seorang gadis yang bekerja sebagai penulis komik. Ahn Hyujin, gadis itu memang sukar nak percaya yang d...