Profil: Simonetta Vespucci

21 3 0
                                    

Narození a kořeny
Simonetta se narodila roku 1453 (přesné datum není známo) do šlechtické rodiny Cattaneo v tehdejší Genovské republice. Přesné místo jejího narození není známo.

Manželství Simonetta se vdala pouze jednou

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.


Manželství
Simonetta se vdala pouze jednou. Svého budoucího manžela, vzdáleného příbuzného objevitele a mořeplavce Ameriga Vespucciho, Marca Vespucciho, poznala roku 1469 v Genově a stejného roku se za něj ve Florencii i provdala. V době sňatku bylo Simonettě 16 let. Lorenzo de Medici se dokonce zúčastnil jejich svatby a svatba se konala na Via Larga, svatební recepce pak ve vile v Careggi. Manželé žili společně ve Florencii.
Simonettinu krásu mimo jiné opěvoval i Giuliano de Medici, který ji veřejně projevoval náklonnost v mezích tzv. dvorské lásky (dalo by se popsat jako situace, kdy se muž dvoří ženě přičemž jeden z nich či oba můžou být zadání, dvoření je však čistě platonické).
Vztah mezi Simonettou a Giulianem byl tedy obdobný, jako ten mezi Lucrezií Donati a Lorenzem de Medici. V takovém vztahu se nepředpokládá žádný fyzický poměr, ovšem o skutečné povaze obou vztahů lze dnes již pouze spekulovat.
Její manželství s Marcem Vespuccim trvalo skoro 7 let. Ze svazku nevzešli žádní potomci a Vespucci se brzy poté, co ovdověl, znovu oženil.

Popularita ve Florencii
Simonetta byla pro svou krásu známa jako La bella Simonetta (krásná Simonetta) a byla ve městě oblíbená. Existuje tvrzení, že se do ní zamiloval malíř Sandro Boticelli a několik jeho děl je inspirováno právě Simonettou. Avšak není možné to dokázat, jelikož díla jako Primavera nebo Venuše vznikla až po Simonettině smrti a několik historiků odmítá tvrzení, že by Simonetta skutečně byla ženou, která je na dílech zobrazena.

Primavera

Zrození Venuše

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.


Zrození Venuše

Venuše a Mars Slavný obraz Venuše a Mars byl v seriálu malován Boticellim, který si za své modely zvolil Giuliana jako Marse a Simonettu jako Venuši

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Venuše a Mars
Slavný obraz Venuše a Mars byl v seriálu malován Boticellim, který si za své modely zvolil Giuliana jako Marse a Simonettu jako Venuši.
Přesný rok vzniku obrazu není známo, přičemž se odhady pohybují okolo let 1483 - 1485. Obraz vznikl až několik let po konspiraci Pazzi (v seriálu byl během konspirace zničen, obraz avšak i dnes stále existuje). Jak Simonetta, tak Giuliano byli oba v době tvoření obrazu již po smrti. Kdo přesně byl model (pokud někdo takoví byl) není známé.
Obraz jako jeden z mála není k vidění v galerii Uffizi, ale nachází se v Národní galerii v Londýně.

SmrtRoku 1476 Simonetta onemocněla a její zdravotní stav nebyl dobrý, přičemž se na jaře začal drasticky zhoršovat

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Smrt
Roku 1476 Simonetta onemocněla a její zdravotní stav nebyl dobrý, přičemž se na jaře začal drasticky zhoršovat. Simonettina smrtelná choroba dělala velké starosti i bratrům Medicejům. Když se Lorenzo dozvěděl o zhoršujícím se Simonettině zdraví, trval na tom, aby byl každý den informován o jejím aktuálním stavu. Když mu bylo oznámeno, že Simonettin stav se nadále horší, poslal za ní svého osobního lékaře. I přes veškerou snahu o její uzdravení Simonetta v noci z 26. na 27. dubna roku 1476 zemřela. Bylo jí pouhých 22 let. Příčina smrti byla s největší pravděpodobností tuberkulóza. Zemřela přesně 2 roky před tragickým skonem svého  obdivovatelem Giuliana de Mediciho.
Její smrt byla velkou ranou pro celé město, sám Lorenzo zachytil své pocity v básni Commento. Jeho bratr Giuliano naopak obdržel některé Simonettiny šaty.
Simonetta byla pohřbena v kostele Ognissanti, kde byl později pochován i Sandro Boticelli (více než 30 let po ní).
Kostel Ognissanti - Florencie

Zdroje:Magnifico: The briliant life and violent times of Lorenzo de Medicihttps://en

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Zdroje:
Magnifico: The briliant life and violent times of Lorenzo de Medici
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Venus_and_Mars_(Botticelli)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Simonetta_Vespucci

I Medici - seriál vs skutečnost Kde žijí příběhy. Začni objevovat