23. Luca a Bastiano Soderini

11 2 0
                                    

Seriál
Lorenzův spojenec a podporovatel, otec Biancina nápadníka Bastiana, byl zavražděn na příkaz Jacoba Pazziho, jelikož ho nechtěl podpořit v opozici proti Lorenzovi. Dříve byl spojencem Piera de Mediciho, proti kterému se později otočil a byl jeden z účastníků konspirace proti němu, o čemž Lorenzo nevěděl.
Kdo ale stojí za skutečnou postavou seriálového Luca Soderiniho?

Skutečnost - Lucca Soderini
Postava Luci Soderiniho v sobě kombinuje osudy 2 bratrů rodiny Soderini, Tomassa a Nicollá, přičemž se více podobá na Tomassa. Tomasso Soderini byl florentský obchodník a politik. Rodina Soderini byla jedna z mocných politických rodin ve Florencii a Tomasso patřil do okruhu podporovatelů medicejského režimu. S rodinou Medici byl spjat i příbuzensky - jeho manželkou byla Dianora Tornabuoni, sestra manželky Piera de Mediciho, Lucrezie.
Zatímco Tomasso zůstala politice na Pierově, později Lorenzově straně a tudíž v medicejské táboře, jeho bratr Nicolló Soderini se účastnil na neúspěšném spiknutí proti Pierovi. Z toho důvodu byl poslán do politického exilu, kde později zemřel.
Tomasso naopak nadále i po událostech roku 1466 zůstal v politice. Byl Tomasso skutečně zabit na příkaz Jacoba de Pazziho? Určitě ne, jelikož Jacoba přežil. Soderini zemřel až roku 1485, tedy 7 let po popravě Jacoba de Pazziho.

Skutečnost - Bastiano Soderini
Tomasso Soderini pravděpodobně neměl žádného syna Bastina. Měl však 3 jiné syny, Piera, Francesca a Paola.
Piero byl politikem a dokonce zastával úřad gonfaloniereho. Tento úřad před ním zastával i jeho bratr Paolo.
Francesco působil v církvi a zastával úřad biskupa ve Volteře.
O dětech vyhnaného Nicolla jsem nic nedohledala, avšak potomci politických exilantů neměli žádnou šanci na úspěšnou politickou kariéru v rodném městě.
Také víme, že Tomasso byl již sňatkem s rodinou Medici sám spjat. Žádný jeho syn se do rodiny Medici poté nepřiženil.

Zdroj: Lauro Martines - April Bloodhttps://en

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Zdroj: Lauro Martines - April Blood
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Paolo_Antonio_Soderini
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Piero_Soderini

I Medici - seriál vs skutečnost Kde žijí příběhy. Začni objevovat