Když Lorenzova matka Lucrezia cestovala do Říma s cílem najít zde vhodnou nevěstu pro svého syna, napsala do Florencie roku 1467 několik dopisů pro svého manžela Piera, kde popisovala svou budoucí snachu Clarice Orsini, předtím než se stala snoubenkou a manželkou jejího syna Lorenza.
A co o Clarice Lucrezia napsala?
V dopisech převážně komentovala její vzhled. Uvedla že se s Clarice a její matkou Maddalenou několikrát setkala a měla možnost si tak dívku lépe prohlédnout. Popisuje ji jako vysokou, bledou 16 - ti letou dívky s kulatým obličejem a vlasy zbarvenými do červena (zrzava). Její ruce popsala jako dlouhé a hubené. Krk měla podle Lucrezie Clarice taktéž hubený. Z kontextu vyplývá, že se Lucrezia zajímala i o atraktivnost Clarice, jelikož uvedla, že její hrudník si chtěla taktéž prohlédnout, avšak kvůli jejímu oblečení ho neměla možnost vidět (Clarice byla oděna dle dobové římské módy).
Z celkového dojmu ohledně Clarice zmiňuje, že svou hlavu nenosí pevně vztyčenou, působí velmi stydlivě a že má krásné vystupování. Naopak však dodala, že se Clarice (přestože ji označila za nadprůměrnou) nemůže rovnat jejím dcerám a taktéž její tvář nepovažovala za krásnou.
Dále Lucrezia zmiňovala majetky a postavení Clariciných bratrů a dalších příbuzných.
Nakonec dodala, že vše záleží na Lorenzovi. On sám se měl rozhodnout, zda se mu dívka líbí (v dopise je naznačeno, že ji sám i viděl).
Piero později Lucrezii obvinil z toho, že byla vůči Clarice chladná. Nakonec však Piero se sňatkem souhlasil a budoucí nevěsta pro mladého Mediciho byla vybrána. Lorenzo se tak ženil neobvykle brzy na svou dobu, kde muži obvykle do sňatku vstupovali ve věku okolo 25 let. Lorenzovi však v době uzavření manželství bylo pouhých 20 let.Zdroj: Lauro Martines - April Blood
ČTEŠ
I Medici - seriál vs skutečnost
Non-FictionKniha vzniklá na způsob již existující Reign - seriál vs skutečnost. Pro všechny fanoušky seriál Medici, kteří by se rádi dozvěděli o historických přešlapech a nekorektnostech v tomto italském seriálu. Obsah: • série seriál vs skutečnost • zajímavo...