Ke knize I Medici

33 3 7
                                    

Jedná se o přepis kapitoly Na úvod, jelikož jsem s ní nebyla spokojena.
Nejprve bych chtěla poděkovat za všechna dosavadní přečtení, komentáře, votes. Také bych však chtěla požádat o nějakou zpětnou vazbu, které se mi bohužel moc prozatím nedostávalo. Zajímalo by mě hlavně, jestli považujete informace za přínosné a zajímavé. Moc by mi to pomohlo.

Struktura knihy:
• V rozdílech se budu především věnovat Medici: the Magnificent, tedy 2. a 3. sérii seriálu neboli příběhu Lorenza. Není to proto, že bych chtěla nijak opomenout Cosima, avšak 1. série s Cosimem bohužel stála převážně na fiktivní vraždě jeho otce, nenávisti s Albizzimi + pár rodinných dramat k tomu. Já osobně úplně 1. sérii nefandím s přijde mi, že se tam není o co opřít.
• Zajímavosti budou kombinované - sem tam něco o hercích, natáčení, někdy budou vyloženě historické (brzy bude něco o slavném Nicovi :)
• Chvilka poezie s Lorenzem je koncept, ze kterého jsem byla velmi nadšená. Hlavně proto, že se již nedá sehnat sbírka jeho básní v češtině. Určitě mi dejte vědět, jestli se vám líbí a chcete ho uchovat.
• Kapitoly co vysvětlují/ vypráví/ jsou úvahové - například jsem Vám prozatím přinesla příběh Filipa B. či proč se Lorenzo stal il Magnificem. Další části by mohli být o:
• přehledu fungování Itálie za doby Lorenzovi (kdo vládl v okolí, státní zřízení), jelikož Itálie byla velmi rozdrobená
• fungování florentské republiky
• smyslu postavy Bruna Bernarddiho
• co vlastně znamená ta pravá republika, kterou se oháněli Ardinghieli nebo Peruzzi?
• určitě o Florencii po Lorenzovi - Pierově vyhnání, Savanaralově Florencii, francouzské invazi, vládě bez Medicejů a samozřejmě definitivnímu konci republiky
• rozbor Lorenzova úpadku = dekadence (téma 3. série)
• rozbor seriálového Lorenzo - idealista nebo macchiavellista?
Děkuji za přečtení.

I Medici - seriál vs skutečnost Kde žijí příběhy. Začni objevovat