Proč se Lorenzo nazývá Nádherný?

43 3 0
                                    

V dnešní kapitole vysvětlím to, co v seriálu nebylo řečeno nebo nijak osvětleno. Tedy proč Lorenzo získal přízvisko Nádherný, kde má toto oslovení počátek a co vlastně znamená.

Ne až tak ,,Nádherný''
Lorenzův přídomek nemá nic společného s jeho vzhledem, oblékáním, nebo celkovou vizáží. Sám Lorenzo nebyl žádný krasavec, narozdíl od jeho bratra Giuliana nebyl obecně považován za krásného. Nesmíme však Lorenzovi upřít, že byl údajně velmi charismatický.

Co znamená ,,il Magnifico''?
Přestože se do češtiny překládá Lorenzův přídomek jako Nádherný, já osobně s tímto překladem nesouhlasím.
Pokud si v překladači přeložíte italský výraz Magnifico související s oslovením nějaké osoby, dojdete k tomu, že se toto slovo dá přeložit jako Vznešený nebo Velký. (pozn. další možné překlady slova obecně jsou skvostný, úžasný, skvělý)
Osobně si myslím, že Vznešený by na Lorenzo sedělo mnohem víc.

Jak Lorenzo přišel ke svému oslovení?
Název il Magnifico vznikl z oslovení il Magnifico Lorenzo. Ve Florencii byl běžně dáván titul Magnifico Messere Gonfalonieremu (Gonfaloniere di Giustizia - nejvyšší úřad) města, kterým se člověk mohl stát až po dosažení 45 let věku. Lidé tedy tím, že Gonfaloniereho oslovovali právě Magnifico Messere (což by se dalo přeložit jako Vznešený pane) vyjadřovali úctu jako nositeli nejvyššího florentského úřadu. Lorenzo se Gofalonierem nikdy nestal, jelikož zemřel již ve věku 43 let. Avšak po smrti svého otce Piera byl Lorenzo požádán, aby převzal vládu nad městem, i přestože mu bylo pouze 20 let. Tedy aby se stal hlavní představitel tzv. reggimenta. Regimmento byla úzká skupina osob, kteří drželi ve vládě skutečnou moc. Jelikož to byla naprosto výjimečná situace, kdy se takto mladý člověk dostal do čela města, začalo se mu právě říkat Magnifico Messere, z čehož později vzniklo il Magnifico. K udržení tohoto přídomku přispěl i fakt, jak úspěšným a uznávaným politikem se Lorenzo za svého relativně krátkého života stal.

Zdroj: http://medicidynasty.com/why-is-lorenzo-the-magnificent-magnificent/
https://lovefromtuscany.com/culture/lorenzo-the-magnificent-facts/
Miles J. Ungern - Magnifico: The briliant life and violent times of Lorenzo de Medici

I Medici - seriál vs skutečnost Kde žijí příběhy. Začni objevovat