Přišlo mi důležité lehce osvětlit časový přechod mezi sériemi, jelikož byl v mnohém lehce zvláštní. Pomůže to i lepší orientaci v ději a hlavně v tom, jak se to událo v historii.
Připomenutí
2. série I Medici končí epizodou Mass (Mše, 2x08) kde dojde ke ztvárnění slavné události, zvanou konspirace Pazzi. Během konspirace Pazzi dojde k zavraždění Giuliana de Mediciho, pověšení konspirátorů, nebo také k vytvoření slavného obrazu Primavera.
3. série (3x01, Survivor) poté navazuje a v prvních dílech dojde k: narození Maddaleny de Medici, přijetí mladého Giulia Mediciho do rodiny, příchodu Savanaroli do města,...Časové nesrovnalosti (základní)
• Přestože se obraz Primavera (dílo vytvořil malíř Sandro Boticelli) vyskytuje již v posledním díle o Pazzi konspiraci, vznikl až 2 nebo 3 roky po ní (1480-81).
• Giulio se stává členem rodiny de Medici až po konspiraci, je na první pohled jasné, že je mnohem starší než Lorenzův prvorozený syn Piero. Opak je však pravdou, Giulio se narodil roku 1478 - v roku konspirace.
• Florencie je v době události prvních 3 epizod ve válečném stavu. Bohužel nebylo vůbec jasné, jak dlouho tomu tak bylo. Ve skutečnosti šlo o 2 roky.
• Poslední dítě Lorenza a Clarice se narodilo rok po konspiraci, nešlo však o Maddalenu.
• Savanarola se poprvé objevil ve Florencii roku 1482. Tedy 4 roky po konspiraci.
• Kardinál Riario byl ze svého florentského zajetí propuštěn několik týdnu po konspiraci. Tudíž pravděpodobně ještě před událostmi 1. dílu.
• Možná vás překvapilo, že se v prvním díle 3. série nekonal Giulianův pohřeb (mě ano). Ten se ve skutečnosti konal ještě v dubnu roku 1478, velmi brzy po jeho skonu.
• Mladík Nicco se v seriálu objevuje někdy okolo doby, kdy válečný stav ve Florencii směřoval ke konci. V době konspirace mu však bylo pouhých 9 let.
• Lorenzo na začátku 3. série potkává svého pozdějšího poradce Bruna. Tento moment se nedá považovat za nijak směrodatný, jelikož Bruno byl fiktivní postava.Zdroje: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Giuliano_de%27_Medici
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Raffaele_Riario
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Girolamo_Savonarola
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Klement_VII.
Lauro Martines: April Blood
ČTEŠ
I Medici - seriál vs skutečnost
Non-FictionKniha vzniklá na způsob již existující Reign - seriál vs skutečnost. Pro všechny fanoušky seriál Medici, kteří by se rádi dozvěděli o historických přešlapech a nekorektnostech v tomto italském seriálu. Obsah: • série seriál vs skutečnost • zajímavo...