Rana Murtikleri kampüste bulduğunda dişbudak ağacına doğru gidiyorlardı. Rana'yı gören kızlar endişelendi.
Kayra atıldı "Hortlak mı gördün? Bu ne hal?"
"Keşke hortlak görseydim" diye bir yanıt gelince daha da meraklanan kızlar, "Kimi gördün?" diye sormaya başladılar.
"Beni kitap okumada geçen kız vardı ya?"
"Evet, kod adı Denizkızı! Onu mu gördün?"
"Evet ama kız değilmiş!"
"Nasıl yani?"
" Bildiğiniz erkekmiş hem da kim?"
"Eee yok! Bir da tanırık?"
"Maalesef"
Kızlar Rana kimi tanıyabilir diye düşünseler da çıkaramadılar. Çünkü kız okulda kimseyi tanımazdı.
"Söylesene kimmiş?"
"Sevgilimmiş"
Murtikler şok!
Kayra atıldı "Nasıl yani Mert miymiş?"
Aslı "Saçmalama be Deniz ya adı!" derken Rana da aynı anda "Ne Mert'i be. O beni hiç ilgilendirmez!" dedikten sonra anlattı.
"Doğuş yüzünden sevgilimmiş gibi davrandığımız çocuk! Aşkım deyip sarılığım çocuk! Yok böyle bir rezillik gerçekten! Elim ayağım titrer daha!"
Kayra ile Derya "oha" deyip gülmeye başladılar. "O çocuk bizim okuldanmıymış?"
Rana "Hep senin yüzünden gelir bunlar başıma!" deyip Kayra'ya saldırdı.
Kayra sırtına iki tokat yerken gülmeye devam ediyordu.
"Ne konuştunuz?" diye sordu Aslı.
"Işte önce kütüphaneden çıktık bana kitapları taşımada yardım etti. Girişteki dolaplarmıza koydum kitapları bu arada. Neysa yolda giderken o gün için tekrar özür diledim. Zor durumda kaldığımız için öyle bir şey yaptığımızı anlattım. Yoksa anormal değilik diye da ekledim. Allahtan anlayışlı biri çıktı. Önemli değil dedi. Birine birşey söylemeyeceğini. Yardım istersem seve seve yardım edeceğini falan söyledi. Ona rağmen ezildim büzüldüm karşısında çok rezil bir durum!"
"Hep senin yüzünden" deyip Kayra'ya bir de yumruk attı.
Aslı "Neysa olan olmuş. Madem birine söylemeyecek sorun yok! Astronot bey da zaten gözlem evinden çıkmaz etmez. Sıkıntı yok" diye Rana'yı avuttu.
Akşamüstü ilk dersleri beden eğitimiydi. Pembe papağan armalı beyaz kırmızı eşofman takımlarını giyen kızlar kendi spor branşlarına doğru yöneldi. Tüm son sınıflar bu dersi aynı anda alıyordu. Spor kompleksindeki her spor aktif olarak yapılmaktaydı.
Aslı biraz yüzdükten sonra Botanik bahçesine gidip sessizce Insan neyle yasar? ı okumaya başladı. Bitkilerin arasinda kendini evde hissediyordu. Rana da bir kızla tek set maç yaptıktan sonra kafeteryadan kahvesini kaptığı gibi kütüphanenin en üst katına kış bahçesine tünedi. Zil çalana kadar keyif yapacaktı. Derya ile Kayra'nın voleybol antremanları bitince soyunma odasına doğru yürümeye başladılar. Işte o zaman Mert'i bir kızla beraber gördüler.