Ekim'in son Cuması Murtikler Kasım ve otomatikman Aralık kart çekimini yapmak ve Rana'nın kitaplarını konuşmak için hazırdılar.
"Nasıldı kitaplar?" diye sordu Rana.
"Ben çok beğendim" dedi Aslı.
"Gardaş biraz da aşk romanı seç bize yau" Kayra'nın bu aralar tek derdi aşktı.
"Dinle küçük adam nasıl? Ne kadar doğru tespitler var içinde değil mi?"
" Evet" dedi Derya "Yazarı zaten bir psikiyatrist ! Insanı bu kadar güzel gözlemlemesinden belli!"
"Evet gerçekten tam nefret ettiğim bir tip bu küçük adam diye genellediği kitle!"
Rana devam etti "1984 nasıl?"
"Allahım o ne kitaptı yau böyle bir dünyada yaşayamazdım ben!" Kayra isyan etmişti.
Rana "Orwell o kitabı 1948de yazıyor düşünün. Karamsar bir gelecek düşlüyor. Müthiş bir distopya!" diye ekledi.
"1984 , 1948 rakam oyunu yapmış" dedi Aslı.
Rana "Bu arada yazar 1984 yılını göremeden 1950de ölüyor." diye not düştü.
Derya sonundan çok etkilendiğini söyledi. Kızlar katıldılar. Aynı şekilde insan neyle yaşar? Kitabının cevabını da çok takdir ettiler ve fareler ve Insanlar da epeyi ağladıklarını söylediler.
Bu okuma ve yorumlama işi çok zevkliydi. Aynı kitabı okuyan kişiler arasında özel bir bağ oluşurdu. Murtikler de roman karakterlerinin dedikodusunu yapmayı çok sevmişti.
Yorumlar bitince Murtik 003 Rana kart seçimini gerçekleştirdi ve Karo 2lisini salladı. Derya'yı seçmişti. Böylelikle Aralık Kayra'ya kalmıştı.
...
Almanca dersi boyunca uyuyan Rana, kızların dürtmeleriyle uyandı. Masa üstü yazışma dönemi artık bitmişti. Son sınıfta diğer fakülteler seçmeli yabancı dil almazlardı. Bu yüzden Rana rahatlamıştı. Yazı silme işinden kurtulmuştu.
Birlikte tenefüse çıktılar. Derya Artık bu gizemli çocukla tanışmak istediğini söyledi ama bir sorun vardı çocuk tanışmak istemiyordu!
Sabah akşam mesajlaşıyorlardı. Eski Derya geri gelmişti. Çocuktan gitgide daha fazla hoşlanıyordu ve onu artık görmek istiyordu!
"Bu inat ne anlamadım" dedi Derya " istersa okulun en çirkin erkeği olsun. Umurumda değil. Ben onun karakterini sevdim. Onunla yüzyüze bir şeyler paylaşmak istiyorum artık!"
"Bunu aynen bu şekil ona söyledin mi?" Diye sordu Aslı.
"Tabii ki. Hem de kaç kez! Ama nuh der peygamber demez!"
"O zaman yapılacak tek bir şey var!" Kayra bu cümleyi ne zaman söylese abuk subuk bir şey onu izlerdi. "Okulda çocuğun izini biz bulacayık! Murtiks Holmes iş başında!"
"O nasıl olacak?" Derya umutlanmıştı.
"Okulda kaç kişiyik burda? Çocuğun söylediği şeylerden izini sürebilirik. Ne bileyim sınıfları, fakülteleri gözetlerik. Rana Agatha Christie serilerini okur fln yaparık bir şeyler"
"Ben okurum olur" dedi Rana. "Hep başlamak istemişimdir."
"Takiplation falan yapmasak..." dedi Aslı umutsuzca.
"Aslı son senemizdeyik! Okul bitiyor biraz Action lazım bize! Haçana beş yemek, kitap! Gençliğimiz çürüdü burda!"
Ahh drama kraliçesinden kurtuluş yok! Karar verilmiştir! El birliğiyle gizemli aşık bulunacak!