Salı gün öğle arası bentolarını yerlerken Kayra ansızın Rana'ya döndü ve "Gardaş seni hiç ilgilendirmez ama Mert biriyle çıkmaya başladı." dedi.
Herkesin bakışlar Rana'ya kaydı.
Rana biraz duraklasa da "Beni hiç ilgilendirmez! Umurumda bile değil" dedi.
Kimse Rana'nın üzerine daha fazla gitmedi. Bunun olacağı tahmin edilmeyecek bir şey değildi.
...
Tiyatro kulübünde oynanacak oyunlar açıklandı. Biri Shakespeare'den Macbeth diğeri ise Orhan Kemal'in Tersine Dünya'sı. Hocalar bu eseri tiyatroya uyarlamışlardı! Kızlar Kayra'nın yoğun ısrarları üzerine ikinci oyunda görev almak için el kaldırdılar.
Iki gruba ayrılan üyeler önce okuma yaptı sonra biraz canlandırma yapıldı ve roller paylaşıldı. Kayra ve Deniz, Aslı'ya ziyade daha baskın rollere seçildi. Rana ise Metni okurlarken uyuyakaldığı için mecbur piyanist olarak görevlendirildi. Oyunun müziklerini o çalacaktı. Bu arada Macbeth oyununda da Suflöz olacaktı. Shakespeare sevdiğinden fotoğrafik hafızasından yararlanılacaktı.
Tiyatro kulübünden Macbeth oyununda oynayacak olan bir kız bir ara Rana'yı yalnız yakaladı ve; "Selam tatlım ben Merve. Mert'in sevgilisiyim. Sen de Mert'in eskiliklerindensin değil mi? Mert'le olmak kolay değil. Herkes popüler çocukla çıkmayı başaramaz değil mi? Ah pek de sessiz sakin birşeysin sen. Görüşmek üzere tatlı kız. Ikimizde bu klüpte olduğumuza göre bol bol görüşeceğiz nasılsa !" deyiverdi.
Rana kendini toparladı ve "Tekrar görüştüğümüzde seni tanımazsam kusura bakma 32. Ben umursamadığım şeyleri aklımda tutamam da." deyip lafı gediğine sokmanın verdiği hazla kızların yanına doğru gitti.
Olanları duyan Murtikler, kızdan gıcık kaptı.
Kayra "Cadı rollerinden birini buna veriller inşallah . Dismurtik bildiğiniz cadı çıktı" yorumunda bulundu.
Rana'yı da söylediği söz için takdir ettiler. Eski Rana olsa ağzını açamazdı. Zaman gerçekten herkesi değiştiriyordu.
Okuldan sonra eve doğru yürüyen Rana birden Mert'i karşısında buldu. Kaçmaya çalışsa da Mert onunla konuşmaya kararlıydı.
"Bana Deniz denen o çocukla çıkmadığını söyle!" diye arkasından bağırdı!
Rana'yı ateş basmıştı! Pişkinliğe bak! Beyefendi kendi başkasıyla olabilirdi ama Rana olamazdı! Arkasından yas mı tutmalıydı? Rana 32yi bu işe karıştırmamaya karar verdi. Sanki merakla Mert'i soruşturuyormuş imajı vermek istemedi.
"Benim özel hayatım seni hiç ilgilendirmez."
Mert bir şeyler daha söylemeye çalıştıysa da Rana dinlemeden oradan uzaklaştı..
Ertesi sabah acil bir mini yuvarlak masa yapıldı ve Mert olayı konuşuldu. Kızlar Mert'in ne yapmaya çalıştığını anlayamadılar.
"Oh iyi gelsin gendine öyle sansın" dedi Aslı.
" Bu Rana da hep yanlış anlamalar sonucu çıkar biriynan" deyip gülmeye başladı Derya.
"Hep Kayra'nın işleri! Ayrıca kimse ile çıkmam ben!"
" Okulun yarısı Denizle çıktığını sanırsa çıkan demektir."
"Abart! Okulun yarısıymış !"
Tam o anda Deniz gelip Rana'ya "İnsanlar bana çıkıp çıkmadığımızı soruyor, haberin var mı?" diye sordu.