Müzik dersi sonrası tenefüs olduğundan Murtikler sınıfta kalıp Zehra hocalarıyla biraz dertleştiler. Zehra hoca ilişkiler konusunda konuştukları tek yetişkindi.
Rana piyanonun başında, Aslı ve Derya sandalyelerinde, Kayra ise ayakta, öğretmen masasında oturan hocalarının soruşturmasındaydılar.
"Aslı Kaan'dan ne haber?"
"Bir şey yok hocam. Aynı. Zaten artık normal arkadaş olarak görüyorum kendini."
"İnanmayın hocam" Kayra atıldı " daha geçen ay Kaan'la konuşurken kıpkırmızı oldu."
"Karışma Kurtik!"
Kayra'ya dönen Zehra hoca
"Sende son durumlar ne? Sen kimden hoşlanın bu aralar?" diye sordu. Hoca bile Kayra'yı çözmüştü."Doğuş'tannn. Canımı sıktığı için soğuduydum bir ara ama sonra görünce dayanamadım. Ortak bir geçmişimiz var sonuçta!"
"Ne geçmişi acaba? Zorla öptü çocuğu bıraktı!" Aslı Zehra hocanın samimiyetine güvenerek böyle konuşuyordu.
"Hiç da bile zorla değildi."
Zehra hoca devam etti. "Doğuş konusunda kararlıysan sana birşey söyleyeceğim."
"Kararlıyım hocam kesin karar. Söyleyin"
Herkes hocanın söyleyeceklerini merak etmişti.
Zehra hoca Doğuş'un annesinin evi terk ettiğini bu yüzden Doğuş'un kadınlara güvenmediğini Murtiklere anlattı. Kızlar da Doğuş'un neden öyle davrandığını anlamış oldu. Hatta sinir oldukları tepkilerine hak bile verdiler.
"Rana Tiyatro klubünün piyanisti seçilmişsin! Çok sevindim! Bir ara gel beraber çalışalım istersen"
"Evet hocam ben de size dinletecektim üzerinde çalıştığım bazı besteleri"
"Çok sevinirim! Bu arada Deniz'le birlikteymişsin diye duydum. Çok sevindim. Çok iyi çocuktur. Mert gibi değildir. Hayırlı olsun"
Kızlar Rana'ya gördün mü işte bakışı attılar.
"Nerden duydunuz hocam? Yok öyle birşey ama herkes öyle zanneder!"
"Birileri Konuşuyordu"
Kayra yine atıldı "Hocam Rana'yı hiç ilgilendirmez ama Mert'de yeni sevgili yapmış"
"Duydum" dedi Zehra hoca ama konuyu uzatmadı.
Sıra Derya'ya gelmişti. "Anıl dan sonra kimse olmadı." dedi. "Anıl'ın birlikte takıldığı kızın da gizemi çözülmedi" diye ekledi.
...
Öğle arası Derya' nın bentosu büyük takdir topladı. Gördüğü animelerden öğrendiği şekilde karakter bentosu yapmıştı!
"Ahh nerden nereye?" dedi Aslı. "Çikolata rezaletin aklıma geldi birden!"
Gerçekten de geçen döneme nazaran Aslı'nın yardımıyla en çok gelişimi Derya göstermişti. Anıl da meydanda olmayınca sakarlıktan eser göstermeyen Derya Mutfakta kendini Ispatlamıştı.
Kızlar yemek yerlerken okudukları kitaplar üzerine konuşuyorlardı. Artık ikinci haftada olduklarından ikinci kitabı okuyorlardı ve az çok sohbet edebiliyorlardı.
"Be Ranaa bu 1984 ne biçim kitap be şok oldum okurken! Aktı gitti. Yarıladım neredeysa."
"Yaa öyledir. Neler olacak daha. Özellikle sonu!" diye yanıtladı Derya'ya.
Aslı ile Kayra "Bee Spoiler yok! Biz daha okumadık onu!" diye atıldılar.
Öğleden sonra Rana gazetecilik kulübüne uğrayıp Kasım LOLO'su için çalışmaya başladı. Gönderilen yazıları okuyup, haber değeri olabilecek şeyler için fikir düşündü , okulun etkinlik takvimine baktı. Derken birden Deniz klüp odasına girmesin mi ?
"Burada ne işin var?" diye korkuyla atıldı.
"Ben 3 yıldır klübün üyesiyim!"
Rana şok!
"Ben... Hiç farketmedim" diyebildi.
"Sen hiç bir şeyi farketmiyorsun zaten!" Yanıtını aldı. Çocuk haksız değildi.
Derya fikir klübü odasında arkadaşlarıyla hararetli bir sohbetteydi. Bu sene son sınıftılar! Son sınıfların dönem sonunda geleneksel olarak aytışması olurdu. Onun için heyecanlıydılar. Gruplara bölünmüş bu ayın tartışma konusunu belirlemişlerdi. "Çalışma ortamında müzik" konulu tartışmaları için bir grup müziği savunacak. Öbür grup sessiz ortamı savunacaktı. Derya müzikli gruptaydı. Kendi genelde sessiz çalıştığı için bu biraz zorlayıcıydı. Yine de laptopunu açmış bilimsel makalelere bakıp yararlı bir şeyler ararken telefonuna tanımadığı bir numaradan bir mesaj geldi.
"Selam Derya. Tanışalım mı? Ben de LOL da okuyorum ve senden çok hoşlanıyorum"
Aslı artık satranç klübünde usta sayılırdı. Lise öncesi de satranç oynadığından epeyi ileri seviyedeydi. Madalyaları vardı. Mantığını biraz da bu satranç sevgisine borçluydu. Klüpte Aslı'yı yenebilen üst sınıflar mezun olduktan sonra Aslı yenilmez gibi birşey olmuştu. Yaşıtı ve kendinden küçük kızları çok kolay yenerken erkekleri de biraz eforla yenebiliyordu. Çoğu erkek Aslı'nın zekasına hayrandı. Ama kimse ona yanaşmıyordu. Yoksa çok mu ulaşılmazdı?
Kayra Astronomi kulübünde ilk kez sessiz sedasız oturmaktaydı. Herkes bu duruma şaşırmıştı. Bu durgunluk Doğuş'un bile dikkatini çekmişti. Kayra harıl harıl düşünmekteydi. Önündeki deftere kimseye göstermediği notlar almaktaydı. Bu sessizlik kesinlikle hayra alamet değildi. Allah Astronomi klubünün yardımcısı olsundu.